scott69
Mój samochód: C5 HPI
Paliwo: petrol
Wersja:: estate
Rok prod.:: 2003
SKYPE - login: banzai1969
Dołączył: 01 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Edinburgh UK
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 02:20 demontaz i czyszczenie pompy HP Citroen C5 HPI 2.0 16V
Witam
Wlasnie jestem po operacji czyszczenia i zalewania pompy HP, w zalaczeniu plik pdf z przebiegu akcji ratowania pompy. Mam nadzieje ze sie komus przyda.
Pozdrawiam
Scott
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Czerwiec 2012, 23:10
scott69, Widzę, że forum C5 się rozwija. Świetna praca i pomoc dla innych. Temat dodatkowo przenoszę na forum z niezbędnymi opisami.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 8 Czerwiec 2012, 08:17
Niezly temat...
Jesli moge cos dodac od siebie, jesli chodzi o zalewanie pompy "pod lustrem oleju". Trzeba zwrocic uwage na 4 membrane. Sa 2 rodzaje zakretek w tych membranach - albo sa sferyczne (polkula, drugie pol tworzy gumka membrany) - wtedy radzil bym tak nie zalewac pompy. Przy zalewaniu wytworzy sie cisnienie ktore wypchnie membrane w zakretke (widac to, bo w dziurce nakretki nagle pojawi sie gumka i 3 na niej wybita). W polokraglych sferach nie ma juz miejsca na kompensacje temperaturowa oleju. Natomiast jesli nakretka jest okragla (walcowata sfazowana) to nawet po zamknieciu pompy i "odwroceniu" sie membrany, pozostaje troche miejsca gdzie ta membrana moze sie rozciagac pod wplywem rozszerzajacego sie oleju. Tutaj nie ma raczej przeciwskazan.
W przypadku scotta69 (widac to na ostatnim zdjeciu na stronie 5, tam gdzie jest znak roku produkcji pompy), nakretka 4 membrany jest walcowata (sa jeszcze polokragle, najczesciej wypolerowane).
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 14 Luty 2013, 20:16
Technologia jest juz opanowana do perfekcji - ciagle brak tylko latwo dostepnych, porzadnych membran (moje wlasne tez niestety nie spelniaja w pelni oczekiwan). Nie ma silnika z ktorym bym sobie jak do tej pory nie poradzil.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Albex
Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: EXCLUSIVE
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2013, 01:12
Witam! Potrzebuje kupić sprawną pompe hpi lub jak ktoś skutecznie potrafi naprawić starą. Chodzi dokładnie o dobre złożenie i zalanie odpowiednio olejem. Jeśli ktoś by się tego podjął skutecznie to był bym wdzięczny Auto jeżdzi jakieś kilka dziesiąt minut i po zgaszeniu juz nie odpala puki nie ostygnie. Pompa daje ciśnienie na początku a po rozgrzaniu kicha bo za małe. Samochód stoi bo strach nim gdzieś jechać przez tą zakichaną pompe
Albex
Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: EXCLUSIVE
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2013, 11:48
No nie ale już klikam... coś nie można się dodzwonić tylko sekretarka gada. Wysłałem im meila i czekam az odpiszą. To rozumiem ze nie jednemu klubowiczowi robili pompe. Wszyscy zadowoleni chodzi jak powinno i długo? Jaki mniej więcej koszt? Ja z Warszawy kawał drogi od krakowa więc ciekaw jestem jak by to wyglądało z dojazdem kosztowo
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 22 Luty 2013, 13:38
Kiedyś miałem podobną sytuację,ale winien był zawór ciśnienia.Więc na twoim miejscu zacząłbym od niego.Jest tańszy jak pompa .Ale to jest tylko moje zdanie.
Albex
Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: EXCLUSIVE
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Luty 2013, 16:11
Byłem u mechanika... Takrze stwierdził że regulator ciśnienia jest do kitu ale pompa tez. Kupilem jakas tania pompe prawdopodobnie regenerowana chocaz sprzedajacy zaprzeczal. W kazdym razie po wkreceniu jej samochod chodzil normalnie i wkecal sie na obroty (przy starej pompie nie przekraczał 200obr). Po rozgrzaniu juz nie zapalał bo pompa nie dawala ciśnienia (mierzone przez mechanika) A regulator ciśnienia ma za zadanie obnizac cisnienie jesli za wysokie. No jesli za wysokie to tez powinien gasnąć ale u mnie za niskie jest wiec regulator nie ma co obniżać. Czy może ktoś wie ile nowy regulator ciśnienia może kosztować ewentualnie czy ktoś posiada takowy sprawny?
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 24 Luty 2013, 15:39
A jeżeli zawór jest cały czas otwarty i wypuszcza ciśnienie ,to wtedy pompe jak sprawdzisz?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 25 Luty 2013, 13:07
roman to proste:D mechanicznym zaworem przelewowym ustawionym np. na 100 bar. Zamiast regulatora cisnienia wpinasz ow zawor i ustawiasz na 100 bar. Pompa dobija do 100 barow i zawor sie otwiera (bo nie ma regulatora) i utrzymuje nonstop 100 bar. Czujnik cisnienia pokazuje 100 bar, auto chodzi, tylko ze nie reaguje na zmiany cisnienie zadanego w kolektorze. Pompa sprawna - jest 100 bar, pompa niesprawna - 100 bar nie ma. Potem wpinasz regulator, jesli nie ma zadanej wartosci, znaczy ze regulator jest kiepski i nie trzyma cisnienia. Najczesciej przyblokowywuje sie w pozycji zamknietej lub otwartej, rzadko w stanie nieustalonym... co w efekcie daje albo za male cisnienie i to o duzo (np. daje 30bar...) albo o wiele za duze (np. 145 bar, gdzie zawor przelewowy ktory zabezpiecza pompe otwiera sie przy 135 - cisnienie powoli maleje bo inaczej moglo by uszkodzic pompe...)
Skad wogole taki pomysl? Bo mam takie urzadzonko zrobione, do testowania pomp ktore naprawiam.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 25 Luty 2013, 19:44
Ja nie mam wątpliwości co do ( ogólnie) sprawdzenia pompy bo to jest mozliwe Pewnie na parę sposobów.Zależy od pomysłu.Mam jednak wątpliwości co do pana mechanika który taką teze wysunął.Nie sądze aby był przygotowany akurat do testowania takiej pompy,bo to z kolei wymaga przygotowania.Jeśli chodzi o pomysł,równie dobrze można wywiercić dziurę w listwie i wkręcić manometr.(naprzykład)Czy twój sposób jest dobry,tego też nie wiem,bo nie wiem jak zachowuje się komputer pokładowy w stosunku do obrotów silnika podczas pomiaru. ( przy wyłączonym zaworze)Podejrzewam że włącza sie automatycznie FAULL i jest problem z odpaleniem.. Jak dla mnie to troche skomplikowane,czasochłonne ze względu na mało miejsca.Dla mnie prościej jest wpiąć manometr za pomocą trójnika,między pompą a listwą i ewentualnie wypiąc wtyczkę.
Nie będę sie wymądrzał ale swoje wiem bo leszczem nie jestem,jak juz kiedyś pisałem ,zajmuję się sportem wyczynowym i mam do czynienia z silnikami sportowymi (również własnej konstrukcji).
Pamiętam też SMOCUS jak jeszcze w zeszłym roku pisałeś do mnie na temat rozbierania pompy i miałeś wątpliwości co do rozbierania zaworków w pompie.O ile pamiętam twierdziłeś wtedy że jest to zbędne.ALE nauka nie idzie w las.Cieszę się że pomagasz innym z takim zapałem.to się chwali.
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 25 Luty 2013, 19:51
Albex
Możesz kupić zawór od OPLA 2,2 SIGMA,VECTRA.Ja mam taki założony i sprawuje się dobrze od roku bez problemów.Trzeba tylko zmienić wtyczkę , a jest dostępny czasami na ebayu za 79 eur.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum