Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robson
7 Czerwiec 2012, 23:10
demontaz i czyszczenie pompy HP Citroen C5 HPI 2.0 16V
Autor Wiadomość
ffolkes

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Marzec 2014, 22:57   

Witam
W prawdzie temat już wisi długo na forum, ale ja jestem tu nowy i mam pytanko. Jakim olejem najlepiej zalać pompę po naprawie - silnikowym czy hydraulicznym? I o jakich parametrach?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 18 Marzec 2014, 09:47   

Pierwszy post tego tematu - pobierz PDFa.
Ja nie pamiętam jaki to dokładnie był olej, wiem ze jakiś do skrzyń automatycznych, chyba ATF. Wszystko dokładnie opowie ci kolega Sm0kus.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
ffolkes

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21 Marzec 2014, 20:26   

słuchajcie, zrobiłem tak jak polecał scott69 w woim pdf'ie. Niestety problem pozostał :( Generalnie miałem tak, że na poziomie 3500 obrotów zawsze dławił się i przechodził tryb awaryjny- niezależnie czy silnik zimny czy gorący. Po wyczyszczeniu pompy mam tak, że jeśli jadę spokojnie to zamykam obrotomierz i jest OK, jeśli obciążam silnik obrotami ok. 3000 obrotów przez dłuższy czas (np. jak na trasie), to po około 500m przechodzi tak czy inaczej w tryb awaryjny.
Słuchajcie Kochani, moje obserwacje: stary olej, który mi się wylał przy rozkręcaniu był bardzo bardzo rzadki. Natomiast ja zalałem 10W40, który jest gęstszy. Czy to może być problem? Może powinienem zalać czymś rzadkim? Czy ten LDS to dobry pomysł, bo akurat mam?
Proszę pomóżcie, doradźcie. To auto uziemia mi całą rodzinę. Ani jak do pracy dojechać, ani dzieci odebrać z przedszkola.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Marzec 2014, 17:46   

ffolkes napisał/a:
stary olej, który mi się wylał przy rozkręcaniu był bardzo bardzo rzadki
Pewnie dlatego, że paliwo się dostało....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
ffolkes

Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Kwiecień 2014, 14:22   

Długo nie odpisywałem, ale muszę powiedzieć, że problem z pompą się skończył w momencie, kiedy zalałem ją olejem LDS. Z tym 10W40 coś musiało być nie tak. Auto śmiga bez problemu.
Jedna kwestia mnie niepokoi. Mam pompę z "walcowatą" membraną kompensacji. Zdarzyła mi się sytuacja, że ta walcowata obudowa była zapocona olejem. Tak, jakby olej wydobywał się z tego otworu, który jest na membranie. Nie jest to regułą, nie było go dużo. Czy to normalne zjawisko, czy to oznacza, że coś jest nie tak?

 
 
Pyton911

Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: BENZYNA
Wersja:: HPI EXCLUSIVE
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 1
Skąd: BIELAWA
Wysłany: 31 Sierpień 2014, 12:33   

Jestem nowy na forum i proszę o pilną pomoc nie zapala moja cytrynka po podłączeniu do kompa i diagnozie przez checkengine.pl padnięty regulator ciśnienia paliwa, czy jest jakaś osoba na forum która mogłaby podesłać zdjęcie gdzie dokładnie znajduje się regulator i jak go zdemontować!!!!!! najlepiej instrukcja krok po kroku (jestem noga w tych tematach) :mrgreen:

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 07:02   

Regulator znajduje się pod kolektorem ssącym, to nr 15 z rysunku z dokładnym wskazaniem gdzie go szukać.
Z ostatnich doświadczeń mogę stwierdzić, że da się go wymienić bez demontowania czegokolwiek.
Najwygodniej było bu zdemontować kolektor, wtedy jest bezpośredni dostęp, lecz według mnie jest z tym za dużo kombinacji.



CZUJNIKI ZASILANIA C5 HPI.jpg
Plik ściągnięto 361 raz(y) 94,78 KB

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 1 Wrzesień 2014, 07:26   

Poszla juz wczoraj mailem instrukcja krok po kroku ;)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
wojtas960

Mój samochód: C5 hpi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: BENZYNA
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: POLSKA
Wysłany: 28 Październik 2014, 21:28   

z racji dziwnych rzeczy pracy silnika szarpania i mułowatosci z dołu postanowiłem rozebrac i sprawdzić pompe wc . Tomku powiedz mi skad ten osad w filterku pompy wc z baku <złączka na pompie niskiego ciśnienia? jakies syfy ale skad. Membranki całe olej dziwny naprawde i znowy spotkałem sie z opiłkami w oleju złożylem i odpalił ciśnienie ok ,szukam dalej.



20141028_125940.jpg
Plik ściągnięto 252 raz(y) 100,43 KB

 
 
Hudson

Mój samochód: Citroen C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: break excusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 15
Skąd: Opole
Wysłany: 29 Październik 2014, 01:45   

Skoro mowa tutaj o pompach i regulatorach, to chciałbym BARDZO podziękować kolejny już raz Tomkowi z checkengine za pomoc i telefoniczne konsultacje zarówno ze mną jak i z mechanikiem. Objawy miałem dokładnie takie same jak ffolkes. Podejrzenie padało na regulator bo był wymieniany 1,5 roku temu, lecz okazało się że po wymianie na nowy objawy są dalej takie same. Tomek podesłał szybko pompę i problem z głowy. Mam nadzieję, że na kolejny rok może dwa?
Drodzy koledzy - problemy w HPI to głównie pompa WC i regulator wysokiego ciśnienia. Wszelkie szarpania, przerywania, dławienia silnika to na kompie błędy wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, "wyskakiwanie zapłonu" (opinia mechanika), generalnie błędy przejściowe. Nie wymieniajcie połowy samochodu, nie dajcie się zwieść opiniom znachorów, tylko zadzwońcie do SmOkusa, następnego dnia będziecie mieć pompę i po sprawie. Znam to z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam posiadaczy HPI - najlepszych citroenów
Hudson

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Listopad 2014, 15:12   

2 odpowiedzi na zadane tutaj pytania:

1. Nie dzwoncie do mnie i nie pytajcie mnie jaki leje olej. Pisalem to juz milion razy. Dobralem olej w Instytutcie Technologii Nafty i Gazu, odplatnie, zrobiono mi usluge reverse engineering oleju ktorego probke dostarczylem z nowej pompy. Nie podziele sie ta informacja. Tak naprawde kazdy olej ktorego uzyjecie bedzie dobry i zly jednoczesnie, o ile jego ilosc bedzie odpowiednia, a gestosc/lepkosc kinematyczna nie bedzie zmieniala sie z wraz ze wzrostem temperatury. Nalezy tez pamietac, ze oleje silnikowe zawieraja duzo wegla - tworza sie z nich osady, ktore po np. 6 miesiacach wygladaja w pompie jak czarna smola, galareta. Mozna w ten sposob zajezdzic pompe.

2. Syf - syf pochodzi rzecz jasna glownie z paliwa. Po pierwsze pomiedzy bakiem a pompa WC nie ma zadnego filtra (jest zloze weglowe przy pompce w baku, ale kto z Was ma pewnosc, ze jakis cudak-mechanik nie zrobil tam obejscia, i ze wklad pompki nie pompuje paliwa z obejsciem tego zloza? bo bylo zapchane, a auto cza naprawic jak najtaniej i przeciez to zadna mecyja ot! ). Sprawa wtorna sa opilki. Sa i beda. Jesli cos pracuje ciernie - a tak pracuja w tym wypadku slizgi tloczkow - wykonane defakto z brazu - to musza sie zuzywac. Wiec sie zuzywaja. Skad sie biora na kroccu ssacym? To proste. Mamy pompe, 3 dobre membrany i wewnatrz po kilku latach jazdy na nowej pompie 10g opilkow. Peka membrana, ale jezdzimy dalej do 70 - bo przeciez sie da! Oczywiscie w tym czasie slizgi pracuja na sucho i ich zuzycie lawinowo rosnie, ale to juz osobny temat, tak samo jak wzrost temperatury w takim przypadku. Benzyna wyplukuje caly ten syf i trafia on do listwy. Najnizej polozonym elementem listwy jest co? No wlasnie, nic innego jak regulator. Czesc z tych opilkow wraca wiec spowrotem na zasilanie pompy (sprzezenie regulatora) wiec i na sitko, a czesc zwyczajnie wpada w slizgi regulatora i tam mieli sie wraz z nimi 800x na sekunde. I tyle.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA