Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana klem
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Wrzesień 2012, 01:51   Wymiana klem

Rozpocząłem już przygotowania do zimy. Mój 4-letni akumulator musi jeszcze przeżyć z jeden sezon. Zawsze 5 zim wytrzymują mi bateryjki więc muszę zadbać o to, aby i ta ten sezon przetrwała. Otóż zacząłem od dolania wody. Niestety przez ostatnie 4 lata o tym zapominałem i aż cały litr wody w niego wszedł! Pewnie lato go tak dobija bo pod maską prawie tyle °C - co w silniku.
Drugim najważniejszym elementem jest dobry styk. Oryginalne klemy są ołowiane i po tylu latach po prostu się rozchodzą, że nie idzie docisnąć ich na tyle aby był zapewniony dobry styk. Doszło już do tego, ze po prostu ściągałem i zakładałem klemy - bez luzowania śrub. Zatem ostatni dzwonek aby to zrobić bo zimą już nie będzie się chciało i może okazać się tak, ze poprzez ten słaby styk nie odpalę...
Przewody w aucie są bardzo krótkie. Wiadomo miedź jest, była i będzie droga. Każdy centymetr tego grubego kabla razy tysiące aut to chyba setki kilogramów zaoszczędzonego materiału i jeszcze więcej - pieniędzy. Zatem trzeba to zrobić tak aby nie skracać przewodu choć to by było najłatwiejsze rozwiązanie. Zatem bierzemy do ręki dobry i ostry przecinak i do dzieła!

Zmiana klem

Następnie rozginamy miękki ołów i mamy przewód uwolniony.

Zmiana klem

Następnie zakładamy na nową klemę i skręcamy wszystko do kupy.

Zmiana klem

Można by było na tym poprzestać ale ja pojechałem po bandzie i aby było super hiper - pocynowałem sobie przewody aby była całkowita pewność, że każdy z poszczególnych drucików styka i przewodzi prąd.

Zmiana klem

I jeszcze widok z bliska ;)

Zmiana klem

Zatem polecam sprawdzenie klem przed zimą i ewentualnie przeczyszczenie lub wymianę.
Można jeszcze na koniec przesmarować wszystko wazeliną techniczną aby wilgoć nie powodowała korozji elektrolitycznej. Ale jak jest dobry styk - korozji nie będzie. Zapewniam. A później taplać się w tym tłustym też nie mam zamiaru.
Zatem zajrzyjcie pod maskę aby później nie wyglądało tak, jak na poniższym obrazku:



szczyt lenistwa.jpg
Szczyt lenistwa
Plik ściągnięto 424 raz(y) 60,98 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA