Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem - filmik
Autor Wiadomość
zemli

Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: DW
Wysłany: 25 Wrzesień 2012, 13:18   Problem z odpalaniem - filmik

Witam. Od Czerwca posiadam Berlingo 1.9 D DW8B. Zaznaczę. że od razu wymieniłem akumulator na nowy. Podczas niektórych poranków autko ma problem z odpalaniem. Zakręci, ale dopiero za którymś razem. W ciągu dnia, gdy jest ciepły to nie ma najmniejszego problemu. Gdy ma problem z odpaleniem i w końcu odpali, z rury wydechowej leci niewielka, ale widoczna biała chmura. Czy można wywnioskować, że świece żarowe są do wymiany, czy jeszcze coś innego może być ? Dołączam filmik, który nagrałem podczas problemów z odpaleniem. Z góry dzięki za pomoc

FIlmik

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Wrzesień 2012, 01:38   

Trudno powiedzieć. Może to być problem ze świecami a także z zapowietrzaniem się układu paliwowego. Zacznij od sprawdzenia świec.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 26 Wrzesień 2012, 21:50   

nie wiem czy tyle razy grzales swiece, czy poprostu rozrusznik nie chce zakrecic.

jezeli problemy z rozrusznikiem to prawdopodobnie on bedzie do roboty, ewentualnie trzeba sprawdzic stacyjke.

jezeli rozrusznik kreci normalnie za kazdym razem to przytrzymaj go przez kilka sekund a nie wylaczasz po 1/100 sekundy :) gdy silnik dopiera zaczyna cos chwytac.

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 27 Wrzesień 2012, 09:38   

w najgorszym wypadku uszczelka pod glowica.jesli dobre swiece ,rozrusznik i nie zapowietrza sie uklad to uszczelka sie konczy

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
arek1983

Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: td diesel
Wersja:: td kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 70
Skąd: zielona góra
Wysłany: 4 Listopad 2012, 17:35   

ja bym stawiał na świece koszt to 120zł a bedziesz miał pewność

 
 
zemli

Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: DW
Wysłany: 16 Listopad 2012, 15:19   

Świece są nowe, także ten temat odpada. Problem tym większy, im jest zimniej. Rano kręci za 5,6 razem grzania świec oraz z wciśniętym pedałem gazu. Po odpalaniu przez ok 30s szarpie (trzęsie) autem.Z rury idzie widoczna chmura białego dymu. Dalej szukam przyczyny..

 
 
arek1983

Mój samochód: xsara
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: td diesel
Wersja:: td kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 70
Skąd: zielona góra
Wysłany: 16 Listopad 2012, 16:12   

kurde u mnie ustąpiło po wymianie świec jest jeszcze możliwosć że przekażnik od grzania świec wariuje a on ponoć odbiera sygnał z czujnika cieczy o temperaturze i dobiera siłe grzania świecale nie jestem pewien

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16 Listopad 2012, 20:52   

Rozumiem że nie znasz historii tego autka?
Filmik niewiele mówi.
Popróbujmy coś ustalić.
Przebieg świeci coś ok. 230tys.
1.Jak przedstawia się zużycie paliwa.
2.Jak się zbiera i czy kopci przy przyśpieszaniu.
3.Zużycie oleju i na jakim jest.
Opisz możliwie jak najwięcej.
:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 17 Listopad 2012, 09:32   

Proponuje sprawdzić kabel masowy do silnika i rozrusznika.Wygląda na to że masz problem z rozrusznikiem , a po zapaleniu jak rozumiem rzuca silnikiem,a więc niedogrzane świece.
A co się dzieje jak silnik chwilę pochodzi?
Możesz jeszcze spróbować zapalić z samostartem.Czy bedzie się wkręcał na obroty ?

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
zemli

Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: DW
Wysłany: 17 Listopad 2012, 16:21   

Cytat:
Rozumiem że nie znasz historii tego autka?
Filmik niewiele mówi.
Popróbujmy coś ustalić.
Przebieg świeci coś ok. 230tys.
1.Jak przedstawia się zużycie paliwa.
2.Jak się zbiera i czy kopci przy przyśpieszaniu.
3.Zużycie oleju i na jakim jest.
Opisz możliwie jak najwięcej.


Przebieg prawdziwy 280tys.
Zużycie w ok 7l/100km głównie miasto
Zbiera się normalnie i bez żadnego kopcenia.
Olej Total Quartz 10W40. Ostatnio zauważyłem delikatny(niewielki) wzrost oleju, boję się żeby nie było to spowodowane uszczelką pod głowicą.



Cytat:
Proponuje sprawdzić kabel masowy do silnika i rozrusznika.Wygląda na to że masz problem z rozrusznikiem , a po zapaleniu jak rozumiem rzuca silnikiem,a więc niedogrzane świece.
A co się dzieje jak silnik chwilę pochodzi?
Możesz jeszcze spróbować zapalić z samostartem.Czy bedzie się wkręcał na obroty ?


Dokładnie tak. Po odpaleniu szarpie autem przez jakieś max 30s i ustaje. Jak silnik chwilę pochodzi jest jakby nigdy nic się nie stało - wszystko w porządku. Przy okazji jak będę miał dostęp do samostartu, spróbuję go nim odpalić.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 17 Listopad 2012, 17:29   

zemli napisał/a:
Ostatnio zauważyłem delikatny(niewielki) wzrost oleju, boję się żeby nie było to spowodowane uszczelką pod głowicą.

Wzrost poziomu oleju to raczej nie uszczelka (miałbyś emulsję na bagnecie) a raczej "lanie" wtryskiwaczy. Możliwe że rozpylacze się kończą.
Pewnie trzeba będzie je sprawdzić - to też potwierdza problemy z rozruchem - nie ma rozpylenia, jest kroplenie.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Listopad 2012, 20:53   

poziom oleju może świadczyć jak ci pisano o nie przepalonej ropie a co za tym idzie chmurze dymu z wydechu..sprawdzić trzeba czy jest prąd na świecach.a podobne objawy miałem w eskorcie..cofało się paliwo i dostawał jakieś resztki.jak udało się zapalić to też szarpał a potem było ok. jak ciepły lub postój do kilku godzin to było dobrze prawie jak benzyna. :-) .nigdzie ropa nie leciała a powietrze łapał na filtrze.pomogło zastosowanie pompki ręcznej gumowej ze zaworem zwrotnym a koszt tego cuda 45 zł.oczywiście filtr dostał tez nowy w moim przypadku.zastosowanie pompki podpatrzone z peugota silnik hdi.i kręć trochę dłużej bo to nie benzyna.samostartu też wtedy używałem ale z tym ostrożnie małe dawki bo wał można uszkodzić i pomoc drugiej osoby potrzebna.. :-)

 
 
roman40

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Maj 2012
Posty: 195
Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 17 Listopad 2012, 22:08   

Zemli.
Masz na pewno uwalone świece.Zapewne było tak,że zaczął ciężko ci zapalać ze względu na rozrusznik ,świece grzałeś parę razy pod rząd i popaliłeś resztę.Myślę że przynajmniej 2 szt.Jeśli chodzi o rozrusznik nie jest normalne że nie kręci ,albo kręci jak mu się zechce.Warto do niego zajrzeć tym bardziej że ida mrozy i samo mu nie przejdzie.Być może to tylko kable masowe i oby sie na tym skończyło:)powodzenia

_________________
http://badbull69-73.pl.tl/
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 11:26   

Wymontuj świece i osobno w kombinerkach żeby się nie poparzyć podłącz na chwile do akumulatora będziesz miał pewność że grzeją obserwując szybkość grzania. końcówka świecy prawie do białości. nie pomyl biegunów!

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 18 Listopad 2012, 12:03   

sasun71 napisał/a:
nie pomyl biegunów!


a dlaczego?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA