Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Listopad 2012, 21:15
Tu chodziło pewno o bieguny; która strona do łapki a która na akumulator Inaczej dziura w dłoni murowana he he
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 09:11
robson.. zna się jednak na rzeczy ...a poważnie od kupna nowe filtry też dałeś? mnie mówiono że były wymieniane..dobrze że sprawdziłem bo wyglądały jak by je dostał w dniu narodzin filtr powietrza i paliwa by mi się w rekach rozpadł...
zemli
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: DW
Wysłany: 19 Listopad 2012, 17:26
sasun71 napisał/a:
robson.. zna się jednak na rzeczy ...a poważnie od kupna nowe filtry też dałeś? mnie mówiono że były wymieniane..dobrze że sprawdziłem bo wyglądały jak by je dostał w dniu narodzin filtr powietrza i paliwa by mi się w rekach rozpadł...
Auto mam od ok pół roku. W tym czasie wymieniłem/zrobiłem:
- filtry (oleju, powietrza, paliwa) + olej
- rozrząd z pompą wody
- nowy akumulator
- nowe świece żarowe
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2012, 00:05
i Chwała ci chłopie za to że dbasz o auto...i nie jesteś w tym sam!
zemli
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: DW
Wysłany: 21 Listopad 2012, 23:32
Dzisiaj podjechałem do speców zajmujących się tylko francuzami. Opisałem swój problem. Wstępna diagnoza - ponoć to standard w tych silnikach - luzy na zaworach. Wyrok: sprawdzenie zaworów i ewentualna regulacja z kompletem płytek i pokrywą ~550zł. Co o tym myślicie (w sensie czy cena jest ok, czy trochę za dużo?). Niby jest dużo roboty, bo wał trzeba podnosić. Spodziewałem się mniejszych kosztów, ale cóż zrobić, jak trzeba..
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 22 Listopad 2012, 01:12
zemli napisał/a:
Niby jest dużo roboty, bo wał trzeba podnosić.
znaczy sie walek rozrzadu? co prawda nie grzebalem w tym silniku, ale normalnie to zawory- szklanki sie wciska i wydlubuje plytki, a nie walek rozrzadu odkreca. i jedyne co jest do wymiany to uszczelka pokrywy zaworow. roboty co prawda troche sporo, bo trzeba troche powalczyc przy tym. ale i dla mnie dziwne, ze zawory daja taki objaw. przeciez tam sa hydrauliczne popychacze.
ale niech ktos sie wypowie z doswiadczeniem z tym silnikiem
zemli
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: DW
Wysłany: 22 Listopad 2012, 09:34
banan napisał/a:
znaczy sie walek rozrzadu?
Tak.
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 22 Listopad 2012, 10:38
Sory,ale nie rozumiem,co mają zawory do swiec i rozrusznika,Nawet jeśli sobie klepią nie powinno być problemu z zapalaniem.Może gorzej zapalać i troche bujać silnikiem ,ale moim zdaniem nie ma to wielkiego znaczenia,no chyba że luzy maja 1cm .Lepiej zdiagnozuj to u innego mechaniora.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2012, 17:29
roman40 napisał/a:
Sory,ale nie rozumiem,co mają zawory do swiec i rozrusznika,Nawet jeśli sobie klepią nie powinno być problemu z zapalaniem.
Raczej jak będzie już gdzieś zawór lekko podparty, to będzie właśnie trudno odpalić...
banan napisał/a:
ale normalnie to zawory- szklanki sie wciska i wydlubuje plytki,
Takie patenty to w VW i Renault. W citroenach w większości modeli, płytki były pod szklankami ;(
Tylko 1,9 i 2,0 - benzyniaki - miały płytki na wierzchu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
zemli
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: DW8B
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 13 Skąd: DW
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 10:30
Zostawiłem auto do diagnozy u elektryka/elektronika. Wstępnie prze telefon usłyszałem, że jest do roboty rozrusznik oraz coś z wtryskami. Prąd do świec dochodzi, także ten temat odpada.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum