Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
pewny dodatek do ON zamiast oleju od 2T jako dodatek
Autor Wiadomość
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23 Październik 2012, 13:43   pewny dodatek do ON zamiast oleju od 2T jako dodatek

Mietek ostatnio mi powiedział i pokazał co dolewa do ON , olej do paliwa od motorowerów dwusuwowych 2T

zagłębiłem się w temat, i jednak wolę nie lać oleju 2T do paliwa ON w HDi, ale wynalazłem dodatek kleen-flo , uważam że będzie bardziej pewny niż olej od 2T
preparat jest skoncentrowany, butelka starczy na cztery tankowania np po 60L ON

olej od 2T może u jednego nic nie zrobić, a u drugiego wyrządzić sporo szkód, lepiej lać coś co jest dedykowane do paliwa ON



795.jpg
Plik ściągnięto 671 raz(y) 25,23 KB

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Październik 2012, 14:08   

Poczekajmy na Staszka żeby się wypowiedział jakofachowiec w tej dziedzinie .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 23 Październik 2012, 16:38   

Darek polecam lekture obowiazkowa w takim razie:
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=613.0
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=20353.0

Oraz jeszcze 2 pozycje w postaci ksiazkowej: "Uklady wtryskowe common rail w praktyce warsztatowej (Hubertus Gunther), oraz "Zasobnikowe uklady wtryskowe Common Rail, Bosh Poradnik Serwisowy" (praca zbiorowa).

Jak po przerobieniu tych tematow, dalej bedziesz chcial dolewac preparatow myjacych a nie smarujacych (Mietek przeczytal wywody lusiny, nawet je komentowal, wie po co jest 2T...) - to wybacz ale nie bede z toba rozmawial, tylko zwyczajnie kaze ci jechac do mechanika, ktory sie zna i naprawi Ci samochod.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 23 Październik 2012, 16:54   

Sm0kus napisał/a:
Darek polecam lekture obowiazkowa w takim razie:
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=613.0
http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=20353.0

Oraz jeszcze 2 pozycje w postaci ksiazkowej: "Uklady wtryskowe common rail w praktyce warsztatowej (Hubertus Gunther), oraz "Zasobnikowe uklady wtryskowe Common Rail, Bosh Poradnik Serwisowy" (praca zbiorowa).

Jak po przerobieniu tych tematow, dalej bedziesz chcial dolewac preparatow myjacych a nie smarujacych (Mietek przeczytal wywody lusiny, nawet je komentowal, wie po co jest 2T...) - to wybacz ale nie bede z toba rozmawial, tylko zwyczajnie kaze ci jechac do mechanika, ktory sie zna i naprawi Ci samochod.
ten preparat też ma właściwości smarujące układ wtryskowy , więc co na to powiesz,
już dolałem, dam znać jak cię coś rozsypie i dam znać jak się nic nie rozsypie tylko poprawi

olej do benzyny ma inne właściwości, jest tłusty, bo benzyna jest chuda, a olej napędowy już jest jak olej, ma w sobie jakiś procent tłuszczu, więc dolewanie jeszcze więcej oleju od 2T zagęszcza go, robi się ON bardziej tłusty niż ma być, czy to jest dobre, czy nie czas pokaże,

wytłumacz mi jedną sprawę,
czy olej do dwusuwa się nie spala ?, jest wydalany jako nagar w rurze wydechowej motoroweru ?, wiele razy to się czyściło przecież, sam czyściłem jak Ogara 205 miałem i Simsona
a teraz coś się zmieniło, czy olej do dwusuwa się już spala, czy dolewając go do ON masz pewność że zostanie spalony w procesie spalania , ja w to szczerze wątpię

poza tym teoria książkowa i praktyka to niejednokrotnie dwa różne tematy są

temat poruszony na forum passata, można sobie poczytać, ale , rodem z komuny kombinacje jakoś nie mogą być wyplenione
link http://forum.vw-passat.pl...do-paliwa/page2

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Październik 2012, 18:00   

grigori333 napisał/a:
Poczekajmy na Staszka żeby się wypowiedział jakofachowiec w tej dziedzinie .


Wywołałeś mnie do tablicy...
Temat "rzeka"...
Należałoby zacząć od celu jaki przyświeca w wyborze preparatu pod konkretny układ paliwowy.
Nieporównywalne są TDi-ki z CR-em a także z PD, nie mówiąc już o starszych generacjach czopików.
Nie jestem zwolennikiem stosowania czegokolwiek bezkrytycznie - kieruję się świadomym wyborem mając na uwadze składy frakcyjne ON dostępnych na naszym rynku paliw.

Generalizując:
Stosuję periodycznie dodatki myjące układ paliwowy z odkładów smołowych - efekty są zauważalne in plus.
Stosuję dodatki marginalizujące możliwość zatarcia elementów pracujących pod szybkozmiennymi i dużymi obciążeniami - działanie dlugookresowe.

Stosowanie dodatków "dziadka" czy odniesionych do paliw np Kanady (kleen Flo) nie jest jednoznaczne z właściwym doborem.

Jeszcze raz - temat rzeka... :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
H9bbiT

Mój samochód: C4 VTS
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: z neta
Wysłany: 24 Październik 2012, 16:34   

Gwoli ścisłości. Preparat na zdjęciu ma się nijak w porównaniu do olejów 2T stosowanego do ON. Po pierwsze ma inne zadanie, po drugie stosuje się go co 5000 a po trzecie jesli usuwa nagar to wątpię w jego właściwości smarne.
Co do stosowania olejów 2T do ON to Ameryki nie odkryje jesli napisze, ze jak stosuje się owe dolewki w proporcjach określonych i potwierdzonych badaniami to za żadne chiny to nie zaszkodzi silnikowi i układom przez które przechodzi.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 24 Październik 2012, 19:05   

Różnica jest taka, że dwusuwy nie spalają tego oleju a diesel nawet nie poczuje. Dokładnie go spali i grama dymku nie puści. A smarowanie lepsze niż na samym ON. Dolewka polecana szczególnie do starszych silników z pompami rotacyjnymi. Kiedyś w ON było dużo siarki, która miała właściwości smarujące. Niestety z powodów wiadomych usuwa się ją i cierpią na tym nasze stare, poczciwe dieselki....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 24 Październik 2012, 20:38   

Oleje 2T:
Nie do końca się spalają - powodują osady węglowe wokół otworków rozpylaczy i z czasem utrudniają dobre rozpylenie. Dymka nie puszcza silnik co nie oznacza że jest dobrze.
Okresowe czyszczenie poprzez dodanie preparatów czyszczących (przeważnie mają jakiś rodzaj środka smarnego - niekoniecznie olej) przywraca właściwe parametry rozpylania paliwa.
Siarka:
Duża ilość siarki powoduje korozję gdyż w tych ułamkach sekund powstaje kwas siarkowy i żre...nie piszę tu już o bardzo szybkiej degradacji oleju w silniku przy nawet minimalnych przedmuchach.
Zbyt mała ilość - grozi zatarciem.
"Złote miejsce"... :idea:
Mechanicznie sterowane pompy mają dużą bezwładność i praktycznie można nawet nie zauważyć różnicy po dodaniu chemikaliów, nowe - jest zauważalne i to wprost proporcjonalnie do ilości uwolnionych węglowodorów niepalnych.
Zachwiania przy sterowaniu elektronicznym należy po prostu przejeździć do kolejnych tankowań - praktyka dowiodła...

Na skład paliwa nie mamy wpływu jako konsumenci. :cry:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24 Październik 2012, 22:28   

staszek napisał/a:
Oleje 2T:
Nie do końca się spalają - powodują osady węglowe wokół otworków rozpylaczy i z czasem utrudniają dobre rozpylenie.
właśnie o to chodziło, więc Mietek jak dolewa 2T do ON to powoli wykańcza układ zasilania i silnik.
jak za nim jechałem to widziałem że jego X puszcza niezłego dyma z rury , pewnie za sprawą tego oleju 2T co dolewa

te domowe sposoby to były dobre w poprzedniej dekadzie,

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 27 Październik 2012, 17:29   

Staszek dobrze napisal - temat rzeka.

Natomiast sie nie zgodze, ze 2T powoduje odkladanie sie czegokolwiek na otworach kalibrowanych wtryskiwaczy nowoczesnych silnikow (np. CR) - po pierwsze - za duze cisnienie -> co daje olbrzymia predkosc kinematyczna czastek plynu w trakcie wtrysku, po drugie bliskie idealnemu spalanie.

Trzeba by rozpatrywac temat od poziomu atomowego, dlaczego siarka, dlaczego jej coraz mniej (PN-EN 590 mowi ze maks 10ppm >= 10mg/kg). Niestety ma tez racje jesli chodzi o jej kwasowosc (dlatego coraz mniej).

Technika poszla do przodu, nikogo nie obchodzi czy jezdzisz starym dieslem z pompa rzedowa, rotacyjna, starym czy nowym CRem, czy nawet PDkiem - paliwo jest jedno (i najczesciej tez nie trzyma parametrow). Czy jest "tluste" czy nie, zalezy glownie od tego jakie dodatki sa do niego dodane (najczesciej jonowe i niejonowe formy metali).

Na poziomie mikrometrycznym wielkosc czastek zaczyna miec juz znaczenie. Ma tez znaczenie lepkosc kinematyczna (czyli tarcie pomiedzy czasteczkami). Przy 1600 barach (160atm) uwazam ze nie ma sensu "czyscic" czegokolwiek - bo energia kinetyczna i tarcie sa wystarczajaco duze - natomiast nie zaszkodzi smarowac.

2T w dwusuwie faktycznie kopcil - ale tutaj rozpylenie jest 160x dokladniejsze (dwusuw jest zasilany paliwem pod cisnieniem atmosferycznym, wrecz podcisnieniem gdyz sam ssie paliwo, tutaj mamy wtrysk i rozpylenie - chodzi o wielkosc kropel) a co za tym idzie spalanie blizsze calkowitego i zupelnego (a to prowadzi do uzyskania na "wylocie" jak najwiekszej ilosci CO2, niestety sa tez ciagle jeszcze HC np. PAH, CO i PMy).

Inaczej - 2T nie zaszkodzi. A srodek myjacy moze. Juz kiedys pisalem o tym, jak gosc wlewal do baku rozpuszczalnik nitro i przegazowke robil przez 40 minut (stary mechanik..) zeby wypalic FAP i wyczyscic uklad paliwowy, dolotowy i wydechowy... tak naprawil ze odrazu mozna bylo silnik do generalki rozbierac - i jeszcze byl zdziwiony. Dodatki myjace sa dobre do rotacyjnych pomp. Do CRa nie polecam. HDI - CR 2 gen. (a nowe HDIki nawet i 3 i 4...)

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 27 Październik 2012, 18:06   

Sm0kus napisał/a:
Na poziomie mikrometrycznym wielkosc czastek zaczyna miec juz znaczenie. Ma tez znaczenie lepkosc kinematyczna (czyli tarcie pomiedzy czasteczkami). Przy 1600 barach (160atm) uwazam ze nie ma sensu "czyscic" czegokolwiek - bo energia kinetyczna i tarcie sa wystarczajaco duze - natomiast nie zaszkodzi smarowac.


Zapomniałeś że mówimy o całym układzie zasilania a nie wyłącznie o rozpylaczach.
W elemencie rozpylacz" zawężasz do samych otworków rozpylających - tu rozkalibrowanie powoduje samo paliwo i nanocząstki pyłu jaki ZAWSZE jest obecny co przy prędkościach przekraczających prędkość dźwięku swoje robi.
Brudy - odkładają się w obszarze otworków a nie w nich. Dodatkowo - zapominasz o szczelinie między tłokiem, pierwszym pierścieniem a cylindrem - martwa strefa gdzie są produkowane podstawowe ilości toksyn.
Być może nowe generacje tłoków stalowych (już są montowane) jako odlewy cienko skorupowe coś poprawi na plus.

Mając na uwadze CAŁY układ - czyścić.
Najlepiej jednak zadziałać zabezpieczająco i osłonowo na elementy szczególnie narażone na zużycie normalne - tribologicznie jest to uzasadnione a i są takie produkty.

Ciśnienie:
Mówiąc o 1600( i więcej) atm w CR-ach - to ciśnienie szczytowe a przecież wielkość dawki jest sterowana czasem otwarcia i ciśnieniem zmiennym(regulator na zasobniku).
Sprawdzono empirycznie - ciśnienie krańcowe to 2200 atm bo dalej paliwo zaczyna wykazywać cechy dające efekt odwrotny.

PD wygląda w tym trochę inaczej ale te 220 MPa też obowiązuje.

Temat "rzeka"... :?:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 22 Luty 2013, 07:15   

przekonałem się do tego
kupiłem olej 2T semisyntetic z orlenu - 15zł
dozowanie w proporcji 1:250, jak zalecają z forum peugeot
na 50L paliwa dodałem 200ml oleju 2T

przekonało mnie to, że zajrzałem do filtra paliwa i zobaczyłem trochę opiłków, no i ranne wycie pompy CR przez chwilę jak zimny po nocy

oby to pomogło

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Luty 2013, 10:14   

darek_k napisał/a:
no i ranne wycie pompy CR przez chwilę jak zimny po nocy

oby to pomogło

Umierającemu nawet kadzidło nie pomoże ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Luty 2013, 21:54   

We wskrzeszenia to nie wierze - w cuda tez niebardzo. Ale moze to jeszcze nie trup (tylko zima daje sie we znaki, mikrony sie kurcza w zimie ze wzgledu na temperaturowa rozszerzalnosc cial...). Mowilismy na zamku w Pieskowej Skale z Mietkiem - 2T powoduje ze nie ma opilkow terminala (cylindrow pompy) w filtrze - czyli dziala. Nie zaufales - twoja sprawa - wolno Ci. Mam nadzieje ze jednak sie kiedys przekonasz i bedziesz uzywal - bo napewno nie zaszkodzi. A CR i 2 suw - to zdeka dwie rozne rzeczy - co tu duzo mowic.

Staszek ma baaardzo duzo racji - temat jest szeroki, uklad wtryskowy to nie tylko wtryskiwacza, ale tez pompa, regulatory, zasobnik (w HDI przynajmniej, nie mowimy juz o starym TD). Jesli chodzi o 2T napewno nie szkodzi on pompie CR, wtryskiwaczom CR, a juz nie ma nic do regulatora i zasobnika - a "czyscik" jaki by nie byl moze narobic problemu - udowodnione empirycznie (tyle ze w HPI - benzyna z bezposrednim wtryskiem... juz pare przypadkow mialem gdzie sie teoria "czyszczenia" posypala jak sie membranki rozpuscily w tym "dodatku" ;)

Te cale czysciki to nic wiecej jak odpowiednia mieszanka ksylenu, acetonu i toluenu, sprezona gazem napedowym (CO2). Wszystkie 3 to doskonale rozpuszczalniki powodujace rozrywanie wiazan atomowych pomiedzy weglem najczesciej - co daje efekt "rozpuszczania sie" sadz (rozrywania lancuchow weglowodorowcow na mniejsze). Niestety dzialaja tak samo z guma oraz olefinami i innymi pochodnymi ropy naftowej.

Jesli ktos ma do tego jeszcze jakies watpliwosci, polecam sobie nalac oleju mineralnego do miseczki i psiknac Valvoline EGR Cleaner (to glownie ksylen). Zobaczycie, jaka sie plama zrobi.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 25 Luty 2013, 21:31   

Sm0kus napisał/a:
esli ktos ma do tego jeszcze jakies watpliwosci, polecam sobie nalac oleju mineralnego do miseczki i psiknac Valvoline EGR Cleaner (to glownie ksylen). Zobaczycie, jaka sie plama zrobi.


Uogólniasz temat a "diabeł tkwi w szczegółach".
Nie wiem co zalewa Valvoline - karta charakterystyki takie dane zawiera. Preparaty do czyszczenia EGR nie zapodajesz w paliwo bo niby którędy ma on czyścić zawór zalepiony olejem ze spalin?
Mogę jedynie odnieść się do tych jakimi dysponuję - karty charakterystyk.
Przykładowo urywek dotyczący preparatu do czyszczenia EGR po WYMONTOWANIU:
SKŁADNIKI NIEBEZPIECZNE

Numer CAS Numer WE Indeks Nazwa składnika Skład (% ) Klasyfikacja
68-12-2 200-679-5 616-001-00-X Dimetyloformamid 5,8-6,3 Dyr.67/548/EWG
T, Repr. Cat.2 - R61, Xn; R20/21, Xi;R36,
GHS

Repr. 1B – H360df
Acute Tox. 4-H332, Acute Tox. 4- H312, Eye Irrit. 2- H319,
872-50-4 212-828-1 606-021-00-7 1-metylo-2-pirolidon 25-26 Dyr.67/548/EWG
T, Repr. Cat.2 - R61, Xi;R36/37/38
GHS

Repr. 1B – H360df, Eye Irrit. 2- H319, , STOT SE 3- H335, Skin Irrit. 2 H315,
106-97-8 203-448-7 601-004-00-0 Butan (<0,1% butadienu, EINECS № 203-450-8) 30-35 Dyr.67/548/EWG
F+ R12
GHS

Flam. Gas 1
Press. Gas -H220
74-98-6 200-827-9 601-003-00-5 Propan 30-35 Dyr.67/548/EWG
F+ R12
GHS

Flam. Gas 1
Press. Gas -H220

Dodawany do ON jako czyścik układu paliwowego (jeden z paru wariantów):
3.2 SKŁADNIKI NIEBEZPIECZNE

Numer CAS Numer WE Nazwa składnika Skład (% ) Klasyfikacja
64742-94-5 265-198-5 Solwent nafta (ropa naftowa) węglowodory ciężkie aromatyczne. 1) 12-17
2) 22-27 Dyr.67/548/EWG
Xn, N; R: 40, 51/53, 65, 66, 67
GHS

Carc. 2 H351, Aquatic Chronic 2 H411, Asp. Tox. 1 H304, EUH066, STOT SE 3 H336, Nota H i 4.
64742-88-7 265-191-7 Solwent nafta (ropa naftowa) węglowodory alifatyczne średnie 1) 49-52
2) 29-31 Dyr.67/548/EWG
Xn, N; R: 10, 40, 51/53, 65, 66, 67
GHS

Flam. Liq. 3, H226, Carc. 2 H351, Aquatic Chronic 2 H411, Asp. Tox. 1 H304, EUH066, STOT SE 3 H336
104-76-7 203-234-3 2-ethylhexan-1-ol 1) 0,1-0,5
2) 0,2-1,0 Dyr.67/548/EWG
Xn; R: 20, 36/37/38
GHS

Acute tox. 4 H332, Eye Irrit. 2 H319, STOT SE 3H335, Skin Irrit. 2 H315
27247-96-7 248-363-6 Azotan 2-etyloheksylu 1) 20-22
2) 27-29 Dyr.67/548/EWG
Xn; R: 20/21, 44
GHS

Acute tox. 4 H332, Aqute tox. 4 H312, EU H 044
91-20-3 202-049-5 naftalen 1) 0,9-1,6
2) 1,6-2,75 Dyr.67/548/EWG
Xn, N; R: 22, 40, 50/53 Carc. Cat. 3
GHS


Carc. 2 H351, Acute Tox. 4 H302, Aquatic Acute 1H400, Aquatic Chronic 1 H410

- 283-219-6 Amides of carbonic acid 1) 0,2-1,5
2) 0,2-1,85 Dyr.67/548/EWG
Xi, N; R: 36/38,51/53
GHS

Eye Irrit. 2 H319, Skin Irrit. 2 H315, Aquatic Chronic 2 H411
136920-07-5 406-640-0 Ethylenediaminetetraacetic acid tetraamid - derivate 1) 2 – 3
2) 2,3-3,5 Dyr.67/548/EWG
Xi; R 43
GHS

Skin Sens. 1 H317
Numer rejestracji składnika: 2-ethylhexyl nitrate – 01-2119487289-20-0005.
Substancje (inne niż wymienione w 3.2), dla których ustalono wspólnotowe najwyższe dopuszczalne stężenia w środowisku pracy

Do benzyny:

3.2 SKŁADNIKI NIEBEZPIECZNE
1) for JET 100 ULTRA Super complex of fuel additives “ON THE ROAD” for petrol engine, bottle 250 ml;
2) for JET 100 ULTRA Super complex of fuel additives “ON THE ROAD” for petrol engine, bottle 500 ml

Numer CAS Numer WE Nazwa składnika Skład (% ) Klasyfikacja
64742-47-8 265-149-8 Destylaty (ropa naftowa) lekkie 1) 38-45
2) 23-25 Dyr.67/548/EWG
Xn, R: 65, 66
GHS

Asp. Tox. 1 H304, EU H066
64771-72-8 265-233-4 Węglowodory parafinowe (naftowe) normalne C5-20 1)2.1 – 4.8;
2) 4.9 - 10 Dyr.67/548/EWG
Xn; R 65, N: R 53
GHS

Asp. Tox. 1 H304, Aquatic Chronic 4 H413
64742-48-9 265-150-3 Destylaty ciężkie obrabiane wodorem (ropa naftowa) 1) ≤1.4;
2) <3 Dyr.67/548/EWG
Xn, R: 65, 66
GHS

Asp. Tox. 1 H304, EU H066
337367-30-3 - 1-Propene, 2-methyl-, homopolymer, hydroformylation products, reaction products with ammonia* 1) 5.4 – 8.5;
2) 12.2 –17.2 Dyr.67/548/EWG
Xn, N; R: 38, 52/53
GHS

Skin Irrit. 2 H315, Aquatic Chronic 3 H412
64742-81-0 265-184-9 Frakcja naftowa hydroodsiarczana 1) 1.1 – 3.6;
2) 2.4 – 7.4 Dyr.67/548/EWG
Xi, N; R: 65, 38,51/53
GHS

Asp. Tox. 1 H304, Skin Irrit. 2 H315, Aquatic Chronic 2 H411
68-12-2 200-679-5 Dimetyloformamid 1) 13.2 –23.2;
2) 15 - 16 Dyr.67/548/EWG
T, Repr. Cat.2 - R61, Xn; R20/21, Xi;R36,
GHS

Repr. 1B – H360df
Acute Tox. 4-H332, Acute Tox. 4- H312, Eye Irrit. 2- H319,
64-17-5 200-578-6 Etanol 1) 14.5 –21.5;
2) 11 - 12 Dyr.67/548/EWG
F; R11
GHS
Flam. Liq. 2-H225
Numer rejestracji składnika: niedostępny w dniu opracowania karty.
Substancje (inne niż wymienione w 3.2), dla których ustalono wspólnotowe najwyższe dopuszczalne stężenia w środowisku pracy
Brak.
Substancje PBT / vPvB
Produkt nie zawiera substancji zliczonych do PBT i vPvB.

Sorki za przydługie wklejki ale inaczej się nie da...
Gdzie masz Toluen czy xylen w tych produktach?
Chemia zna dużo rozwiązań i nie oznacza to że "nafta jest najlepsza"...


:564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA