Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
pewny dodatek do ON zamiast oleju od 2T jako dodatek
Autor Wiadomość
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 28 Luty 2013, 13:35   

Sm0kus napisał/a:
(WM PK,

Dawne czasy...jeszcze ul. Warszawska jako że Czyżyny były w budowie.
Nawiązywałem kontakt z osobami jakie wówczas były młodymi naukowcami a dzisiaj są profesorami PK.
Tribologia towarzyszy inżynierii materiałowej w aspekcie warstw wierzchnich a produkt o którym tu piszę należy odnieść do warstwy Beilby'ego (jako inicjacja) i w głąb materiału (jako finał).
Wymienione pozycje - odległe lata i termin "inżynieria materiałowa" dopiero raczkował, tak jak i Tribologia.
Przymierzałem test do maszyn tarciowych i chyba T-05 jako możliwy wariant i to w długotrwałej próbie rozbudowanej o pomiar określonych parametrów/ siła czy moment tarcia, temperatura, drgania (stan powierzchni) jako funkcje przyłożonego obciążenia. Cykl musi obejmować co najmniej trzy sprawdzenia w odniesieniu do preparatu.
Przyglądałem się też stanowisku do pomiaru mocy krążącej - nawet byłoby lepsze ale też i kosztowniejsze.

PS. wszystko wskazuje na to że w Krakowie będzie zrobiony test z ciężarówką przy udziale miesięcznika "Traker" oraz TVN. Prawdopodobnie będzie to pojazd techniczny użytkowany jako pomoc drogowa a objawiający "zmęczenie" co jest istotnym warunkiem aby wykazać możliwie pełny efekt końcowy.

....zaraz nas wygonią... :->

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 7 Marzec 2013, 17:37   

subiektywne odczucia po już czwartym dolaniu oleju od 2T do ON w proporcji 1:250,

auto jak by było żwawsze, ochoczo wkręca się na obroty, nieźle ciągnie - czuć przyspieszenie, nie straszne wysokie obroty, i jeszcze podczas ostrego przyspieszanie nie puszcza grama czarnego dymu , a przed dolewaniem coś tam widać było

hmm
czyżby olej od 2T aż taki miał zbawienny wpływ na kulturę pracy silnika ,

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 8 Marzec 2013, 05:33   

darek_k napisał/a:
nieźle ciągnie
a to cenna zaleta :-D

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
darek_k
Aktywny
Kamerzysta Mechanik


Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Kwi 2011
Posty: 796
Skąd: Zawiercie
  Wysłany: 8 Marzec 2013, 06:43   

grigori333 napisał/a:
darek_k napisał/a:
nieźle ciągnie
a to cenna zaleta :-D

chyba wiem co masz na myśli,
no cóż, głodnemu zawsze jest chleb na myśli :-D ( w przenośni )

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 8 Marzec 2013, 07:01   

darek_k, :one:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2013, 13:18   

darek_k napisał/a:
auto jak by było żwawsze, ochoczo wkręca się na obroty, nieźle ciągnie - czuć przyspieszenie, nie straszne wysokie obroty,

Wiosna przyszła, jest cieplej i dlatego tak się dzieje ;)
To samo ja zauważyłem w tym tygodniu. Temperatury wiosenne zrobiły swoje. Aż się chce jeździć. No i spalanie mniejsze ;) Normalny cud!
A le to nie cud. Silnik bardziej dogrzany, olej ma wyższą temperaturę zarówno w silniku, jak i w skrzyni co czyni wielką różnicę.
Tak się zastanawiam, czy nie kupić z beczkę nafty, konfekcjonować i sprzedawać 100ml cudownego płynu za cenę 10l nafty. Te preparaty działają przecież cuda ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 8 Marzec 2013, 14:10   

robson napisał/a:
Tak się zastanawiam, czy nie kupić z beczkę nafty, konfekcjonować i sprzedawać 100ml cudownego płynu za cenę 10l nafty.

Może i ja lekko odbiegnę od tematu.
Jakiś czas temu przyjechali do mnie (w pracy) sprzedawcy od różnych psikaczy, zmywaczy ,czyścików itd.w sprayu .Na chwali się nad tymi sprayami same achy i ochy.Ceny były konkurencyjne :-) 30-:50zł buteleczka 300ml.
Daliśmy im do wyczyszczenia lance olejową upaćkaną w mazucie.
No i popsiukali swoimi preparatami,pogrymasili ,że trzeba po psiuknieciu czekać z 30 min bo jakoś mazut nie miał ochoty opuścić lance.
Po 30min efekt był częściowo mazut został zmyty,więc operacja miała zostać powtórzona z tym ,że trzeba było by użyć następny spray bo pierwszy został wypsiukany.
Wtedy pokazaliśmy im nasz nasz preparat do czyszczenia Birol.
Umyliśmy nim drugą lance upacikaną w mazucie .Po 15 minutach i przetarciu "ścierą" lanca wyglądała jak nowa.
Litr birolu ok 12 zł ,litr spraya 130zł.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 8 Marzec 2013, 14:19   

henryxm, To Ty nie wiesz, że do rozpuszczania mazutu najlepsza margaryna palma jest :?: ;)
4zł za kg wychodzi ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 9 Marzec 2013, 09:41   

robson,
robson napisał/a:
do rozpuszczania mazutu najlepsza margaryna palma

A Kasia da radę ? :-)
ale przecież nie powiem szefowi by zamówił dla nas kilo marychy ?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Marzec 2013, 12:27   

henryxm, No wiesz, zawsze można spróbować. Cena czyni cuda (CCC) ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Marzec 2013, 12:50   

Sm0kus napisał/a:
Czyli chcesz mi powiedziec, ze ten "srodek" ingeruje w strukture krystaliczna stali?? I co najlepsze zmienia jej wlasciwosci, szczegolnie w gornych warstwach co ma wplyw na zmiane np. wlasciwosci powierzchni??


Hm...ciekawe byłoby wykonanie próby na kółkach zębatych w maszynerii do pomiaru mocy krążącej ( w rodzaju FZG).
Para kół jaka już została "podjechana" na jakiejś próbie olejowej.
Kółka z wżerami, olej standard bazowy. Obciążenie niezbyt wielkie. ruch i rozgrzanie, pomiar na bazowym i dopiero dodanie środka. Kolejny lub ciągły pomiar przy tym samym obciążeniu - czas - jakieś 2,5 godziny. Można sobie obejrzeć ząbki po tej próbie w trakcie pucowania do kolejnej próby. Próba zamykająca - olej bazowy i to samo obciążenie/ wystarczy 15-30min. aby było zrozumiałe. Kolejną i niejako dziwaczną, może być "jazda na sucho"...

Wynik może zaskoczyć największych sceptyków.. :shock:

PS. Kraków, posiadacz Daewoo Leganza. Odjeździł ok. 17000km po dodaniu. Dzwoni: jak się silnik mocno rozgrzeje to świeci kontrolka ciśnienia oleju... kilka pytań i moja sugestia: proszę pojechać do normalnej stacji i zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym.
Wykonał. Pomiar manometrem pokazał 1,2 bara na biegu jałowym przy wymaganym minimum (kontrolka) 0,4 bara.
Wymienił czujnik. :-)

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Marzec 2013, 14:40   

staszek napisał/a:
Pomiar manometrem pokazał 1,2 bara na biegu jałowym przy wymaganym minimum (kontrolka) 0,4 bara.
Wymienił czujnik. :-)
Pewnie czujnik padł od nadmiaru ciśnienia ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Marzec 2013, 22:21   

staszek, robson,
staszek napisał/a:
PS. Kraków, posiadacz Daewoo Leganza. Odjeździł ok. 17000km po dodaniu. Dzwoni: jak się silnik mocno rozgrzeje to świeci kontrolka ciśnienia oleju... kilka pytań i moja sugestia: proszę pojechać do normalnej stacji i zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym.
Wykonał. Pomiar manometrem pokazał 1,2 bara na biegu jałowym przy wymaganym minimum (kontrolka) 0,4 bara.
Wymienił czujnik.

Gdyby trafił na mechanika szubrawce to po skasował by pewnie klienta - pisząc krótko orżnąłby i już.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 21 Marzec 2013, 16:44   

Nachodza mnie zatem 2 ciagi przyczynowo-skutkowe:

1. Po dolaniu specyfiku poprawilo sie cisnienie oleju i to znacznie (np. poprzez "regeneracje" w zuzytej pompie oleju..) a zbyt duze cisnienie uszkodzilo czujnik.

2. Specyfik postanowil zapchac czujnik oleju ;P Ja wiem, ze to koszt rzedu pewnie z 15-35zl, ale cos mi sie wydaje, ze moja myjka ultradzwiekowa i odpowiedni rozpuszczalnik sa sobie w stanie poradzic z tym "zlogiem" ;)

3. Dolanie specyfiku nie ma nic wspolnego z czujnikiem cisnienia oleum - urwal sie kabel albo jest inna przyczyna, wogole nie zalezna od specyfiku.

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 21 Marzec 2013, 20:57   

Sm0kus napisał/a:
Nachodza mnie zatem 2 ciagi przyczynowo-skutkowe:

1. Po dolaniu specyfiku poprawilo sie cisnienie oleju i to znacznie (np. poprzez "regeneracje" w zuzytej pompie oleju..) a zbyt duze cisnienie uszkodzilo czujnik.

2. Specyfik postanowil zapchac czujnik oleju ;P Ja wiem, ze to koszt rzedu pewnie z 15-35zl, ale cos mi sie wydaje, ze moja myjka ultradzwiekowa i odpowiedni rozpuszczalnik sa sobie w stanie poradzic z tym "zlogiem" ;)

3. Dolanie specyfiku nie ma nic wspolnego z czujnikiem cisnienia oleum - urwal sie kabel albo jest inna przyczyna, wogole nie zalezna od specyfiku.

Ad 1. Pompa ma zawór przeciążeniowy - nie przeskoczy.
Ad 2. Chybione - cząsteczki o wielkości 0,00001 mm co mogą zapchać w autku?
Ad 3. Starość swoje robi - czujnik się zmęczył...
Przypadek jakich wiele. :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA