Witam wszystkich! W posiadaniu mam Citroena C5 (1.8 l., 2002r.) i od jakiegoś czasu mam parę problemów związanych z elektroniką w samochodzie. Samochód odwiedził już paru mechaników/elektryków, ale żaden nie potrafił sobie poradzi z owymi usterkami tak, aby zniknęły.
1. Mruganie świateł - w okolicach 2000 obrotów, wszystkie światła w samochodzie mrugną na ułamek sekundy (światła mijania/drogowe, kontrolki, podświetlenia itd.). Wygląda to na chwilowy spadek napięcia. Pierwsze co w większości takich przypadków się robi, to wymiana regulatora napięcia. Regulator został wymieniony, a problem wciąż nie zniknął. Gdzie szukać dalej?
2. Wskaźnik benzyny - po założeniu instalacji gazowej, wskaźnik benzyny ciągle pokazuje zużywające się paliwo, tak jakbym jeździł na benzynie. Po dolaniu raptem 4 litrów benzyny, pokazał faktyczny stan w baku, by znów z każdym kilometrem powoli zbliżać się ku rezerwie. Wiem, że jest to jedna z częstszych usterek po założeniu gazu. Wygląda na to, że komputer ciągle oblicza zużycie paliwa, a także po dolaniu pokazuje nowy, dobry stan. Jest jakiś sposób na to, by wyłączyć szacowanie ilości paliwa, by wskaźnik pokazywał tylko rzeczywisty stan z pływaka w baku?
3. Poduszki powietrzne - świeci kontrolka poduszki powietrznej, a także poduszki, którą można wyłączyć jeśli chcemy zamontować sobie fotelik dla dziecka na siedzeniu pasażera z przodu. Przełącznik tej poduszki nie działa, co może być prawdopodobną przyczyną tej usterki. Tego niestety nie wiem, dlatego też pytam was, jak sobie z tym poradzić.
Czy powyższe problemy mogą być mieć jakąś wspólną przyczynę? Jakąś usterkę komputera? Przypuśćmy, przez źle działający regulator napięcia poszło coś jeszcze. Czy każdy należy osobno wyeliminować? Dziękuję z góry za pomoc.
U mnie zbiorniik benzyny jest uzupełniony do połowy lub powyżej nigdy poniżej. Komputer samochodu pokazuje zużycie paliwa do momentu wejścia w rezerwę albo nawet zaświecienia się żebraka. Wtedy komputer dostaje olśnienia i zaczyna pokazywać faktyczną ilość benzyny. Ciekawe jest to, że reset następuje podczas postoju po zgaszeniu silnika.
Co do pozostałych problemów to nie będę się wymądrzał bo dopiero zgłębiam francuską technikę. Myślę, że podobne problemy mnie nie ominą dlatego jestem na etapie zakupu interfejsu serwisowego.
2. Wskaźnik benzyny - po założeniu instalacji gazowej, wskaźnik benzyny ciągle pokazuje zużywające się paliwo, tak jakbym jeździł na benzynie. Po dolaniu raptem 4 litrów benzyny, pokazał faktyczny stan w baku, by znów z każdym kilometrem powoli zbliżać się ku rezerwie. Wiem, że jest to jedna z częstszych usterek po założeniu gazu. Wygląda na to, że komputer ciągle oblicza zużycie paliwa, a także po dolaniu pokazuje nowy, dobry stan. Jest jakiś sposób na to, by wyłączyć szacowanie ilości paliwa, by wskaźnik pokazywał tylko rzeczywisty stan z pływaka w baku?
Z tego co mi wiadomo to w C5 komputer po włączeniu pokazuje właściwy stan paliwa, natomiast później - do wyłączenia silnika - komputer pokazuje stan paliwa na podstawie własnych wyliczeń. Nie bierze pod uwagę tego że jedziesz na gazie bo tego nie wie. Pewnie jakby wiedział to przełączyłby silnik w tryb awaryjny, lub w ogóle go wyłączył. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu kasują się wyliczenia komputera i cały proces przebiega od nowa.
Teoretycznie da się podpiąć wskaźnik poziomu paliwa bezpośrednio pod czujnik poziomu paliwa z pominięciem komputera. Natomiast nie sprawdzałem tego w praktyce.
k0nd21u napisał/a:
3. Poduszki powietrzne - świeci kontrolka poduszki powietrznej, a także poduszki, którą można wyłączyć jeśli chcemy zamontować sobie fotelik dla dziecka na siedzeniu pasażera z przodu. Przełącznik tej poduszki nie działa, co może być prawdopodobną przyczyną tej usterki. Tego niestety nie wiem, dlatego też pytam was, jak sobie z tym poradzić.
Od poduszek powietrznych jest osobny sterownik. To że świecą się poduszki może mieć kilka przyczyn:
- poduszki są wystrzelone,
- poduszki są OK, ale uszkodzona została taśma łącząca je z systemem,
- poduszki są OK, wystrzelone są napinacze.
Najlepiej byłoby podpiąć auto do kompa, wtedy dokładnie byłoby wiadomo co jest.
Z poduszkami to tak stało się nagle, czy już dłużej się tak dzieje? Jak piszesz to niekoniecznie wina regulatora, więc może po prostu coś nie styka (np. masa), że mryga wszystko...
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 29 Październik 2012, 10:22
robert napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to w C5 komputer po włączeniu pokazuje właściwy stan paliwa, natomiast później - do wyłączenia silnika - komputer pokazuje stan paliwa na podstawie własnych wyliczeń. Nie bierze pod uwagę tego że jedziesz na gazie bo tego nie wie. Pewnie jakby wiedział to przełączyłby silnik w tryb awaryjny, lub w ogóle go wyłączył. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu kasują się wyliczenia komputera i cały proces przebiega od nowa.
dokładnie tak jest
_________________ niech moc będzie z DS
k0nd21u
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Pb/LPG
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 3 Skąd: TG
Wysłany: 29 Październik 2012, 12:38
robert napisał/a:
Z poduszkami to tak stało się nagle, czy już dłużej się tak dzieje? Jak piszesz to niekoniecznie wina regulatora, więc może po prostu coś nie styka (np. masa), że mryga wszystko...
Z poduszkami dzieje się już tak odkąd pamiętam, a wiem, że nigdy nie wystrzeliły. Też jestem zdania, że bez podłączenia do komputera w tym przypadku się nie obejdzie. Do tego mrugania właśnie jak na razie nie da się dojść, a staram się jeszcze ominąć serwis. Były sprawdzane kable, był wymieniony regulator, ale na razie problem nie znika.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Październik 2012, 12:46
Spróbuj poruszać kablami co dochodzą do fotela, jak nic się nie zmieni to trzeba by sprawdzić taśmę w kierownicy.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
jrdixx2
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna+lpg
Wersja:: break
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 5 Skąd: Strzelin
Wysłany: 30 Październik 2012, 20:59
"Cytrynki"z instalacją lpg już tak mają,dlatego,że dane nie są pobierane z przepływomierza powietrza jak w większości aut.Można ponoć wgrać emulator ciśnienia paliwa,ale to nie sprawdzony temat,mozna sobie "nabruździć".Co jakiś czas wskaźnik paliwa sam się resetuje i pokazuje właściwy stan paliwa bez dolewek.U mnie wystarczy też samo otwarcie korka wlewu paliwa i reset robi się sam.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna
Wersja:: "na bogato"
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Listopad 2012, 21:35
Ok. A co z mrugnięciem wszystkimi "lampkami" - u mnie też to dziś zaobserwowałem z początku myśląc, że mam jakieś przewidzenia ... ale nie ja jeden jak widać
_________________ Było:
- Zastava 1100p Mediteran 3P (1981) org
- FSO POLONEZ 1.5 LS (1983) mod
Jest:
- Afla Romeo 155 2.0 16V TS SUPER (1995) org
- Citroen C5 1.8 16V "na bogato" (2003) org
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 14 Listopad 2012, 14:50
Hej, nie wiem czy w dobrym miejscu zadaje pytanie, ale nie znalazłem nigdzie, więc pytam tu:
1. czy wiecie jak wymienić żarówkę od postojowego w C5 po lifcie? nie chcę nic na siłę robić, wolę się najpierw spytać! Z tego co widzę pod machą to chyba trzeba lampę zdemontować?
2.A dwa poprzedni właściciel założył ledy dojazdy dziennej i zauważyłem, że od wczoraj mi się nie palą, ale jak przekręcam zapłon na chwilę migną! myślę, że mogą być podłączone pod postój.
3. No i trzy, nie palą się też halogeny - kontrolka na desce rozdzielczej tak, a faktycznie się nie pala - w instrukcji napisane - serwis!!!! ech... jaka przyczyna? i gdzie znajdę bezpieczniki od świateł? Bo koło kolana lewego w schowku do świateł nie ma i pod machą koło akumulatora też nie - w instrukcji nie są w ogóle wymienione.
dzięki za pomoc!!!
grandek
Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: on
Wersja:: liftback
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 23 Skąd: Mosina
Wysłany: 15 Listopad 2012, 12:49
no jest, schemat lampy od tyłu, ale fizycznie nie mam dojścia! chyba będę musiał lampę zdemontować, żeby dostać się do jej tyłu. Poprzedni właściciel zostawił mi pełno faktur z serwisu i widać po nich, że był stałym bywalcem serwisu gdzie połowa z nich to wymiana przepalonych żarówek!!! a halogeny to ponoć tylko serwis, dlatego pytam się na forum czy ktoś sam sobie z tym poradził?
1. Mruganie świateł - w okolicach 2000 obrotów, wszystkie światła w samochodzie mrugną na ułamek sekundy (światła mijania/drogowe, kontrolki, podświetlenia itd.). Wygląda to na chwilowy spadek napięcia. Pierwsze co w większości takich przypadków się robi, to wymiana regulatora napięcia. Regulator został wymieniony, a problem wciąż nie zniknął. Gdzie szukać dalej?
Przyłączam się do zapytania. Sprawa mi wygląda, jakby nagle włączył się jakiś odbiornik dużej mocy - może pompa zawieszenia coś koryguje?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 10 Grudzień 2012, 21:43
Czasami wymiana regulatora to za mało. Może być wytarty pierścień na wirniku alternatora.
Polecam temat regeneracji alternatora
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 19 Grudzień 2012, 14:11
robson sluszny trop...
moim zdaniem sprzegielko... pasuje idealnie do opisu. Zeby byla jasnoc - akumulator nie laduje sie przy 1k obrotow (sprzegielko dziala dopiero powyzej ok 1,5 do 2,5k w zaleznosci od obciazenia altka).
Wystarczy jedna dobra zima, aku sie rozladuje, altek pochodzi troche na zwiekszonym obciazeniu i sprzegielko sie zwyczajnie "wyciera". Potem lato wszystko smiga (aku naladowan itp wiec obciazenie altka stosunkowo male).
Dla lepszego zobrazowania:
Widziales kiedykolwiek jak dziala sprzegielko odsrodkowe w pile Husqvarna?? Przy odpowiednich obrotach silniczka sprzegielko rozszerza kielki i lapie moment obrotowy - zabiera ze soba 2 tuleje na wysunietych kielkach. W altku jest tak samo, tylko ze nie ma kielkow a okladziny cierne. Im wieksze obciazenie, tym szybciej sie okladziny zuzywaja "przy lapaniu".
To moze byc to.
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum