Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe -wymiana ?
Autor Wiadomość
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18 Listopad 2012, 06:24   Koło pasowe -wymiana ?

Witam,od jakiegoś czasu na niższych obrotach z okolicy paska wielorowkowego słychać dość głośny "chrobot", "dudnienie" , przy dodawaniu gazu pasek na napinaczu i kole pasowym wpada w straszne wibracje.Dodatkowo przy gaszeniu mocno rzuca silnikiem ,a przy ruszaniu szarpie.Koło pasowe nie widać aby się rozwarstwiało ,ale jest minimalne bicie na boki. Czyżby to były oznaki zdychającego , okrytego złą sławą koła pasowego? Jeśli tak to czy istnieje dobrej jakości zamiennik koła pasowego z tłumikiem drgań (oprócz ASO).?

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 18 Listopad 2012, 10:12   Re: Koło pasowe -wymiana ?

matt81 napisał/a:
Witam,od jakiegoś czasu na niższych obrotach z okolicy paska wielorowkowego słychać dość głośny "chrobot", "dudnienie" , przy dodawaniu gazu pasek na napinaczu i kole pasowym wpada w straszne wibracje.
Najprościej to trzeba by ściągnąć pasek i zobaczyć organoleptycznie, co w silniku piszczy. To niekoniecznie musi być pasek..

matt81 napisał/a:
....Dodatkowo przy gaszeniu mocno rzuca silnikiem ,a przy ruszaniu szarpie.Koło pasowe nie widać aby się rozwarstwiało ,ale jest minimalne bicie na boki. Czyżby to były oznaki zdychającego , okrytego złą sławą koła pasowego?

To na pewno nie jest oznaką padającego koła pasowego, Jeżeli drgania są za duże to prawdopodobnie kończą się poduszki na silniku, po za tym silnik ma duże drgania podczas gaszenia i odpalania i to normalne.
matt81 napisał/a:
...Jeśli tak to czy istnieje dobrej jakości zamiennik koła pasowego z tłumikiem drgań (oprócz ASO).?

Istnieje, polecam Corteco

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 11:03   

Witam.Proponuje najpierw zdjąć pasek i sprawdzić ręka stan łożysk alternatora klimy rolek itp. zapalić auto bez paska czy dalej te objawy. i zobaczyć jak chodzi słynne kolo :-D popsuta sprężyna rolki napinacza będzie podskakiwać a jak jest dobra to się tylko kręci.poza tym słabo napina pasek.Koło firmy Corteco u mnie padło po 1000 km. :-( Polecono mi kolo firmy Sachs i jest dużo lepsze :-)

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18 Listopad 2012, 15:15   

sasun71 napisał/a:

To na pewno nie jest oznaką padającego koła pasowego, Jeżeli drgania są za duże to prawdopodobnie kończą się poduszki na silniku, po za tym silnik ma duże drgania podczas gaszenia i odpalania i to normalne.


Poduszki wszystkie zmienione (tylna na podporze półosi ASO , pozostałe 2 SASIC). To mój pierwszy Diesel więc faktycznie może tak musi być.


robert napisał/a:
Witam.Proponuje najpierw zdjąć pasek i sprawdzić ręka stan łożysk alternatora klimy rolek itp. zapalić auto bez paska czy dalej te objawy. i zobaczyć jak chodzi słynne kolo :-D popsuta sprężyna rolki napinacza będzie podskakiwać a jak jest dobra to się tylko kręci.poza tym słabo napina pasek.Koło firmy Corteco u mnie padło po 1000 km. :-( Polecono mi kolo firmy Sachs i jest dużo lepsze :-)



Faktycznie rolka podskakuje przy dodawaniu gazu i wtedy występuje to dudnienie.





Dzięki Panowie za wszelkie porady ,jakby ktoś znał jeszcze sprawdzonego producenta kół pasowych to piszcie.Corteco podobno szybko się rozlatuje :-( słyszałem sporo negatywnych opinii na temat tego koła.Najlepsze było by z ASO ale cena rozwala na łopaty :shock:

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 16:51   

:-) Cytaty pomylone...ale nie szkodzi.szukaj kolo pasowe firma SWAG Nr. katalogowy 62924628 made in germany www.swag.de poprzednia nazwa podana przez mnie sachs jest zła :-( pomyłka

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18 Listopad 2012, 17:31   

Faktycznie pomylone ,ale po 60 minutach od napisania postu nie ma opcji edycji ,tak więc musi tak już zostać :oops: ,no chyba że moderator się zlituje i sam pozamienia miejscami :-D

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 18:12   

Wyszukaj w youtube citroen c5 hdi 2.0 poli v problema . to chyba Twój kłopot :-)

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 18 Listopad 2012, 18:42   

U mnie aż takich akrobacji pasek nie robi ,ale ten odgłos identyczny.Na filmiku napinacz fika non stop ,u mnie przy dodawaniu gazu.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 19 Listopad 2012, 08:09   

matt81, Ja też jestem na etapie wyzbycia się trzepotania paska :-?
Wszystkie "kółka" wymienione.
Czekam teraz na nowy tłumik drgań(sprężyna). Musze również znaleźć "miękki" pasek 6PK/1725.
Podobno,że firmy Contitech & Continental jest miękki.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 08:59   

U mnie jest pasek firmy gates ale mechanik mówił że dobry Continental :-)

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19 Listopad 2012, 11:44   

Jeśli chodzi o paski to Contitech/Continental najwyższa półka .

Ps.Ciekawe kto robi koła pasowe dla PSA na pierwszy montaż,chyba że to ich autorski patent i sami tłuką :-/ . Sprzedawca polecił mi koło pasowe (Hutchinson,Sasic lub SNR) producent FRANCJA, cena wszystkich trzech w okolicy 300-350 PLN. W ASO krzyczą 674 PLN. Co o tym sądzicie?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 12:23   

moje kosztowało 260 zł i na razie równo buja :-) a kolega na to mówił sasic . to jest to co spisałem wcześniej a kolega ma sklep motoryzacyjny a ogólnie słyszałem że już te po za fabryką wytrzymują około 20 tyś. km .chyba że większość trasa to dłużej

 
 
matt81

Mój samochód: Berlingo ( 90 PS)
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Multispace
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: Siedlce
Wysłany: 19 Listopad 2012, 20:44   

Sprawa się rozwiązała dzisiaj...koło pasowe na razie żyje i ma się dobrze :-) (całe szczęście) powodem wibracji paska i charakterystycznego chrobotania był uszkodzony napinacz.Napinacz zmieniony (SKF) i na razie cisza ;-)
Pozdrawiam.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Listopad 2012, 00:00   

czyli tak jak na filmie :-) i u mnie było.. tylko nie tak strasznie..i dodam że każde kiepskie łożysko na tym pasku będzie powodować bicie koła pasowego na wale ponieważ tam są warstwy gumy które po napotkaniu oporu będą (pływać)... nabyte z doświadczenia :lol: więc lepiej kontrolować to koło pożyje dłużej :-)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Sierpień 2013, 19:50   

Podepnę się pod temat bo nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy koło pasowe wału jest krzywe, dysponuję takim nagraniem ( od 45 sekundy widać koło pasowe wału ):



Nowe koło kosztuje około 150 zł, może mi ktoś doradzić jak przebiega proces wymiany w silniku DW8 ? Czy to jest na zasadzie wyjmij - włóż czy trzeba blokować / ustawiać rozrząd ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
Ostatnio zmieniony przez Jacoll 7 Sierpień 2013, 20:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA