Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 21:38 Problemy z silnikiem 1.9 GLD , stuka
Mam problem z moim 1.9 GLD (XUD9A), pewnego razu przy odpalaniu od tak zaczął nierówno pracować.
Sprawdziłem do tego czasu ustawienie rozrządu i wszystko OK.
W sobotę wykręcam wtryskiwacze i oddaje do sprawdzenia już po raz 4 w ciągu 4500 km .
Gdzie może leżeć według was problem?
Słychać to stukanie szczególnie na cylindrach 3,4 od góry raczej.
Da radę sprawdzić jakoś pompę wtryskową bez odkręcania jej i oddawania do serwisu?
I czy problem może leżeć w wtryskiwaczach?
Tutaj przedstawiam filmik jak obecnie pracuje:
http://www.youtube.com/watch?v=W6LacpRYz8U
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez Speed024 18 Listopad 2012, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Listopad 2012, 21:42
Speed024, Mnie to wygląda raczej na przedmuchy do kolektora ssącego. Może to być brak luzu zaworowego albo skrzywiony zawór. Sprawdź ciśnienie sprężania!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 21:51
Remont jest po kapitałce i od tamtej pory przejechał 4 tys. km, więc w ciągu 4 tys. km poszły by nowe zawory?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Listopad 2012, 22:02
Taki pewnie remont.... Może jak ustawiał rozrząd to go kopnął a później poprawił...? Zawór się skrzywił i nie był szczelny. Z biegiem czasu po prostu go wypala i jest coraz gorzej. Ale to tylko gdybanie. Sprawdź ciśnienie!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18 Listopad 2012, 22:09
Ja przeprowadzałem remont wraz z znajomym mechanikiem.
A co do sprawdzenia kompresji, prosiłbym o polecenie przyrządu do sprawdzania kompresji do Diesla w rozsądnej cenie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2012, 17:23
Speed024, Na co wydawać 200zł, skoro możesz to zrobić dużo taniej w jakimś warsztacie? No chyba, że będziesz sprawdzał kilka razy w roku
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2012, 17:33
Będę dość często korzystał, nie tylko do swojego. Końcówki te by podeszły pod XUD9A?
A poza tym pasuję się doczołgać do warsztatu, a z takim dymieniem gdyby policja mnie złapała to mandat, za to masakryczne dymienie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 25 Listopad 2012, 22:35
Speed024 napisał/a:
Końcówki te by podeszły pod XUD9A?
Wzrokowo wygląda to na standardową końcówkę do diesli z pośrednim wtryskiem. Zatem powinna pasować.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Listopad 2012, 17:20
Zakupiłem i czekam aż przyjdzie przyrząd. Więc na 100% odpadają wtryski i pompa?
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 1 Grudzień 2012, 20:53
Sprawdziłem dzisiaj kilka rzeczy.
Od filtra paliwa do pompy nie ma bąbelków = nie jest zapowietrzony układ
Sprawdziłem za pomocą miarek czy na każdy cylinder podaje tyle samo ropy i w ciągu 11 sek. kręcenia podało po 15 ml na każdy cylinder = pompa wtryskowa dobra
Przyrząd do pomiaru kompresji możliwe że przyjdzie na następną sobotę.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Grudzień 2012, 23:22
Zmierzę kompresję za 3 dni, i podam wyniki. Ale żeby nie marnować dnia jeżeli wyjdzie na którymś cylindrze mniej, to na 100% trzeba ściągać głowice tak? Jeżeli po pomiarze kompresji wyjdą prawidłowe wyniki, to może to być wina wtrysków lub pompy wtryskowej?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 00:47
Speed024, Sprawdź najpierw na sucho ciśnienie sprężania. Jeżeli na jednym z cylindrów wyjdzie dużo niższe, to zrób próbę olejową. Jak to nie pomoże to znaczy, że głowica w górę.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13 Grudzień 2012, 13:25
Pomiary dokonywać na ciepłym silniku czy na zimnym? I jak mierze 1 cylinder to mogę z pozostałych cylindrów mieć wykręcone wtryski?
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 19:54
Już po wykonaniu pomiarów
Cylinder 1: 32 Bary
Cylinder 2: 34 Bary
Cylinder 3: 34 Bary
Cylinder 4: 0-10 Bar czasami 19 Bar max. po wykonaniu próby olejowej: 30 Bar
Według producenta powinno być 25-30 Bar.
Proszę o interpretację wyników.
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 20:55
Speed024 napisał/a:
Już po wykonaniu pomiarów
Cylinder 1: 32 Bary
Cylinder 2: 34 Bary
Cylinder 3: 34 Bary
Cylinder 4: 0-10 Bar czasami 19 Bar max. po wykonaniu próby olejowej: 30 Bar
Według producenta powinno być 25-30 Bar.
Proszę o interpretację wyników.
Pomiar wskazuje że masz najprawdopodobniej zapieczone lub popękane pierścienie na tłoku tego cylindra.
To są warianty najbardziej prawdopodobne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum