Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z silnikiem 1.9 GLD , stuka
Autor Wiadomość
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 21:11   

A jest prawdopodobieństwo że to wina zaworów?
I z powodu pierścieni by tak dymił?

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 21:25   

Speed024 napisał/a:
A jest prawdopodobieństwo że to wina zaworów?
I z powodu pierścieni by tak dymił?

Sprawdzanie ciśnienia "na olej" - nieszczelny zawór nie da takiego skoku ciśnienia (może dać 2- 3 bary).
Pierścienie mają problem.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 21:27   

Silnik jest po kapitałce i pierścienie mają 2 tys. km. Co mogło się z nimi stać ? I co zapewne trzeba będzie robić, wymieniać?

I jak właśnie z tym stukaniem i nierówną pracą? Może to być spowodowane tym?

I z jakiego powodu to mogło się stać ?

Wtryskiwacze wszystkie dobre oprócz 2 który był przypalony dość mocno na końcu.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 21:58   

Speed024 napisał/a:
Silnik jest po kapitałce i pierścienie mają 2 tys. km. Co mogło się z nimi stać ? I co zapewne trzeba będzie robić, wymieniać?

I jak właśnie z tym stukaniem i nierówną pracą? Może to być spowodowane tym?

I z jakiego powodu to mogło się stać ?

Wtryskiwacze wszystkie dobre oprócz 2 który był przypalony dość mocno na końcu.


Wkładając tłok w cylinder, mogliście uszkodzić pierścień/ pierścienie na tym cylindrze.
Zwalisz głowicę i miskę, wypchniesz ten tłok to sprawdzisz.
Innej drogi nie widzę.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 22:02   

To nie powinien praktycznie już nawet po 100 km nieprawidłowo pracować?
A przez co może tak stukać i nierówno pracować? Przez pierścień?

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Grudzień 2012, 22:07   

Speed024 napisał/a:
To nie powinien praktycznie już nawet po 100 km nieprawidłowo pracować?
A przez co może tak stukać i nierówno pracować? Przez pierścień?


Może lepiej nie zgadujmy?
Zwalisz głowicę - zobaczysz. :?:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Grudzień 2012, 10:49   

A nie powinno przy nagrzanym silniku objawy ustępowac przez przede wszystkim rozszerzalnosc materiału? Ze pierścienie i tłok by się rozszezaly i uszczelnialy? I miałem też problemy z ciśnieniem oleju że zamiast 0.4 to 0.2 na wolnym nie rozgrzanym.

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Grudzień 2012, 20:38   

Dziś byłem i ściągnąłem głowicę po długiej, wyczerpującej pracy ;) .
Oto zdjęcia:



Na żadnych cylindrze nie wyczułem rys. I jedna rzecz mnie ciekawi, bo obróciłem sobie kilka razy rozrządem i powinno być tak że gdy tłoki z cylindra II i III idą w górę a I i IV idzie na dół to miałem b.ciężko.
Ale gdy II i III szły w dół a I i IV w górę o 3x lżej. Powinno tak być? Jeżeli tak to dlaczego?

Ostatnio zmieniony przez robert 30 Grudzień 2012, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 15:17   

Hm....jak te fotki oglądnąć?

Opory powinny być jednakowe a ich zmienność jednakowa dla wszystkich.
Opisujesz obrót wałem korbowym i zauważone opory - czyżby IV cylinder miał zamknięty zawór dolotowy(ciśnienie sprężania? :-/

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 16:58   









Własnie opory są o 3x większy gdy 4 i 1 tlok ida w dół.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 17:22   

Pokazałeś I cylinder.
Jak wygląda IV?
Głowica - zawór dolotowy na IV ma dość dziwny nalot (kręgi niesymetryczne) w stosunku do pozostałych. Chyba trzeba sprawdzić ten zawór - może się wiesza lub nie otwiera (spr. od góry).


Po zdjęciu głowicy - jak z oporami podczas obrotu wału?
Minimalny obrót lewo-prawo pokazuje jakiś luz lub stuknięcie?
:?:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 17:44   



Właśnie opory są 3x większy gdy tłok 4 i 1 schodzi na dół.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 18:22   

Czwarty - na tłoku odbił się zawór wydechowy?
Widać kółeczko.
Tłoki mają liczbę "35" a czwarty nie mogę rozpoznać.
Czwarty ma czy to wgłębienie, czy to występ części środkowej wraz z komorą spalania ( z fotki trudno ocenić) - inne tego kółeczka nie mają - różna wysokość tłoków?

Sprawdź obydwa zawory IV cylindra - coś tu jest nie tak z obydwoma.
Sprawdź ruch wału - jak sugerowałem w poprzednim wpisie.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 18:36   

Ok, więc to może być nadal wina pierścieni?
A z tym odbiciem się na tłoku to zapewne nie wystąpiłoby podczas normalnej pracy ponieważ by zawór zgniotło, mogło sie odbic to kółeczko na tłoku podczas ustawiania rozrządu kręcąc kluczem?


Zdjęcia pozostałych cylindrów:


3 Cylinder (po oczyszczeniu):



2 Cylinder (po oczyszczeniu):



Nie widzę tego na zdjęciu z głowicy, problemu z zaworami.
I to odbicie zaworu występuje na każdym tłoku.

 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 18:54   

Mogły się odbić przy ustawianiu rozrządu - jest to możliwe. Możliwe jest też gdy jeden z tłoków będzie wyższy lub dla wszystkich nie dobrana została grubość uszczelki głowicy.
Fotki pokazują (po oczyszczeniu) że na drugim odbity wydechowy a na 3-cim ssący, czwarty (wcześniej) wydech.

Czwarty cylinder - zawór ssący ma "interesujący" nalot(fotki) w porównaniu do pozostałych - stąd mój wniosek o sprawdzeniu - tak jakby "siadał" bokiem.
Czwarty tłok - ma ten sam opis na denku jak pozostałe?

Pierścienie - jak przedstawiają się opory ruchu przy obrocie wałem korbowym bez głowicy oraz czy pojawia się jakiś luz przy minimalnym ruchu lewo-prawo. Sprawdź w różnych położeniach tłoków.

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA