Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:36
Jutro z rana sprawdzę, można okręcić o ten 1,2 obroty wału z spuszczonym olejem ?
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 20:22
Speed024 napisał/a:
Jutro z rana sprawdzę, można okręcić o ten 1,2 obroty wału z spuszczonym olejem ?
Można obrócić - nic się nie dzieje prócz wypływu oleju z kanału prowadzącego do głowicy i trzeba to mieć na uwadze. Wężyk czy coś w tym guście aby olej nie spłynął w obszar płynu chłodzącego.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 16:29
Oto dzisiejsza fotorelacja:
Sprawdzałem czy stuka, to nic nie stuka podczas kręceniem.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 04:26
Tak i tłok posiada napis 35P.
I dołączam jeszcze zdjęcia tłoka z korbowodem (ponieważ mam wątpliwości co do niego):
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:56
Moim zdaniem korbowód wygląda na pogięty..zajmuje się formami i raczej specjalnie nikt rowka mającego zadanie usztywniającego nie krzywi!
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 18:37
Dwie możliwości -konflikt z głowicą lub taki kiepski odlew został z formy zbyt szybko wyjęty stąd ta deformacja a w fabryce uznano że to nie przeszkadza i taki został podany obróbce a rok produkcji auta to czas kryzysu podobny jaki mamy teraz więc oszczędzano na wszystkim także maluchy z tego czasu miały tak kiepską blachę że korozja zjadała błotniki w rok..jak nie ma śladu na tłoku a panewki ok i tłok chodzi prosto to może być to ten kryzys oszczędności
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 18:52
Korbowód nie był wymieniany od nowości.Tłok chodzi prosto.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 19:23
to raczej taki był od nowości skoro śladów konfliktu nie widać na tłoku...a pracuje w cylindrze równo.
bmp
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 22:52
Podobno tak wyglądały korbowody w 2.1, który mam w Xantii, po zassaniu wody z naprawdę głębokiej kałuży, sięgającej wlotu powietrza (który w X jest naprawdę nisko). Wiadomo, woda jest nieściśliwa. Może i tu taka sama przyczyna?
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 00:32
Tutaj nie miało prawa, wlot powietrza jest na wysokości koła. I jakby zassało to do wszystkich cylindrów.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 14:37
Oglądałem ostatnio cylinder 4 i ma w 1 miejscu uderzenie od samego dołu, takie wgniecenie na kilka mm. Wyciągnąłem również tłok 4 dla porównania i jest duża różnica.
2 tys. km temu silnik również miał HGF bo kompresja poszła w układ chłodzenia + olej i to się stało właśnie na 4 cylindrze.
Podejrzewam że z powodu złego przykręcenia albo że głowica i blok nie były planowane. I teraz znów coś się stało z 4 cylindrem ale korbowód wygięty.
Jest to możliwe że blok i głowica w tamtym miejscu pomimo uszczelki nie zachowują prawidłowej szczelności i płyn chłodniczy po prostu dostał się do cylindra IV?
Ale jeżeli by tak było to nie powinien wówczas wcale zapalić?
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 30 Grudzień 2012, 16:12
Korbowód wygląda na złomowy po spotkaniu z płynem w cylindrze i po próbie rozruchu.
Płynu było dość aby po sprężeniu powietrza został zgięty korbowód.
Fotka korbowodu pokazuje na stopce po prawej stronie błyszczące pole - nie wiem czy to refleks czy otarcie. Patrząc na fotkę cylindra - widać wał korbowy i prawa strona przy czopie jest sfalowana a lewa prościutka. Obróbka wału nie daje krzywych boków/ pewnie korbowód wytarł lub odgiął (nie da się ocenić z fotki.
Wyciągaj pozostałe tłoki z korbami oraz wał.
Dokładne oględziny na otarcia i zgięcia coś jeszcze podpowiedzą.
Cylinder na IV uderzony z dołu - w osi wału czy w osi korbowodu - fotka by się przydała.
Wał musisz sprawdzić na skręcenie tj czy I korba pokrywa się z IV-tą.
Możliwe że czeka Cię zakup 1szt korbowodu (jeżeli pozostałe są OK).
Wał...nie zgadnę na tych fotkach.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 23:53
Speed024, Silniczek zassał płynu lub wody.... Jak coś to mam cały dół silnika. Oddam za cenę złomu
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2 Styczeń 2013, 23:57
W obecnej chwili wyląduję gdzieś w kącie w garażu, zajmę się nim jak będzie $ . Dzięki wielkie za odpowiedzi i za porady
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum