Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2012, 16:45 Lucas epic do 2,1TD - zamiana na Bosch
Super!!! W końcu fajne opracowanie tematu, nad którym wszyscy posiadacze nieszczęsnych Lucas'ów się zastanawiają... W tym wypadku technologia wsteczna zapobiega ciągłym problemom i bólowi głowy
A mowa o TYM opracowaniu.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Listopad 2012, 08:41
bmp, No super , to jeszcze przyznaj się co zajęło więcej czasu , przekładka czy przygotowanie materiału ma forum ?
_________________ niech moc będzie z DS
bmp
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Mikołów
Wysłany: 24 Listopad 2012, 00:41
Tak naprawdę to sama przekładka zajęła jeden dzień, ale przynajmniej z dwa tygodnie trwały przygotowania - kompletowanie drobiazgów, wężyków, końcówek itp. W sumie wliczając eksperymenty z epic'iem to samochód był unieruchomiony z pięć tygodni. Tak to jest jak się musi w międzyczasie pracować. Pomyślę jeszcze nad suplementem do opisu, zawierającym wykaz potrzebnych drobiazgów i parę dodatkowych uwag, tak, by ułatwić życie naśladowcom.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 26 Listopad 2012, 23:38
bmp napisał/a:
Pomyślę jeszcze nad suplementem do opisu, zawierającym wykaz potrzebnych drobiazgów i parę dodatkowych uwag, tak, by ułatwić życie naśladowcom.
była by to nieoceniona pomoc - sam już się na tym procederem zamknięcia rozdziału z epikiem zastanawiam od dłuższego czasu. Na razie Lucas po wielu trudach i wyrzeczeniach działa jak długo .............czas pokarze.
była by to nieoceniona pomoc - sam już się na tym procederem zamknięcia rozdziału z epikiem zastanawiam od dłuższego czasu. Na razie Lucas po wielu trudach i wyrzeczeniach działa jak długo .............czas pokarze.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 22:29
stasek, No to następny desperat (Wodniczek) na forum
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
retromodern
Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Lut 2012 Posty: 137 Skąd: KATOWICE
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:07
Gratuluję umiejętności ale też postawy, nie każdy chce się dzielić wiedzą z kolegami.
Na marginesie, co było decydującym czynnikiem który sprawił że jednak pozbyłeś się Empika?
bmp
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Mikołów
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 15:22
Po wymianie uszczelnień nie udało mi się zmusić pompy do pracy, silnik czasem zaskakiwał i przy wciśniętym pedale gazu (!? - przecież gaz jest elektroniczny) udawało się go utrzymać na ok 3000rpm, przy czym niesamowicie kopcił. Puszczenie pedału - silnik natychmiast gaśnie, Parę dni kombinowania i brak postępu. Nie miałem ochoty tego ponownie rozkładać, nie wiem, może coś pomyliłem ( choć pompa tak prosta, że aż trudno o błąd), może jakiś czujnik dokonał żywota. Akurat jeden z forumowiczów miał na sprzedaż pompę z XM, więc zamiast tracić czas na wskrzeszanie EPIC'a wziąłem się za przekładkę.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 19:36
Wodnikczek, Dobrze uszczelnij tego Bosch'a, to na OR pójdzie
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Diesel
Wersja:: 2.1TD BVM5
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: jarek.zielinski
Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 10 Skąd: Sowia Wola
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 01:08
Witajcie,
Właśnie zaczął padać mój Empik w Evasionie 98.
Błąd dotyczy prędkości-regulacji wirnika. KOD 6605 bodajże.
Objaw; nierówno pracuje i gaśnie na wolnych obrotach po rozgrzaniu, nie mocy czasami.
Doradźcie co mam zrobić i jakiego zamiennika szukać, nie ukrywam, że nie chcę za dużo wydać.
Kolega namawia mnie na pompę od 1.9 i o innym numerze którą trzeba podkręcać.
Tu kolega bardzo ciekawie opisał zamont od 2.1.
Pytanie kolejne, jak to teraz w czasie mrozów się sprawuje z odpalaniem?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pzdr
Jarek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum