Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Lucas epic do 2,1TD - zamiana na Bosch
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Listopad 2012, 16:45   Lucas epic do 2,1TD - zamiana na Bosch

Super!!! W końcu fajne opracowanie tematu, nad którym wszyscy posiadacze nieszczęsnych Lucas'ów się zastanawiają... W tym wypadku technologia wsteczna zapobiega ciągłym problemom i bólowi głowy :mrgreen:
A mowa o TYM opracowaniu.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Listopad 2012, 18:34   

bmp, Chyba jesteś pierwszym forumowiczem, który tak dokładnie opisał wymianę Epica na Boscha.Bardzo ładny opis ;-)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Listopad 2012, 08:41   

bmp, No super , to jeszcze przyznaj się co zajęło więcej czasu , przekładka czy przygotowanie materiału ma forum ? :roll:

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 24 Listopad 2012, 00:41   

Tak naprawdę to sama przekładka zajęła jeden dzień, ale przynajmniej z dwa tygodnie trwały przygotowania - kompletowanie drobiazgów, wężyków, końcówek itp. W sumie wliczając eksperymenty z epic'iem to samochód był unieruchomiony z pięć tygodni. Tak to jest jak się musi w międzyczasie pracować. Pomyślę jeszcze nad suplementem do opisu, zawierającym wykaz potrzebnych drobiazgów i parę dodatkowych uwag, tak, by ułatwić życie naśladowcom.

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 26 Listopad 2012, 23:38   

bmp napisał/a:
Pomyślę jeszcze nad suplementem do opisu, zawierającym wykaz potrzebnych drobiazgów i parę dodatkowych uwag, tak, by ułatwić życie naśladowcom.


była by to nieoceniona pomoc - sam już się na tym procederem zamknięcia rozdziału z epikiem zastanawiam od dłuższego czasu. Na razie Lucas po wielu trudach i wyrzeczeniach działa jak długo .............czas pokarze.

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 29 Listopad 2012, 17:01   

Wodnikczek napisał/a:
Na razie Lucas po wielu trudach i wyrzeczeniach działa

Może opisz jaki był problem i w jaki sposób sobie z nim poradziłeś?

 
 
stasek
stasek


Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: limusine
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 93
Skąd: k-kozle
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 21:49   

Wodnikczek napisał/a:
była by to nieoceniona pomoc - sam już się na tym procederem zamknięcia rozdziału z epikiem zastanawiam od dłuższego czasu. Na razie Lucas po wielu trudach i wyrzeczeniach działa jak długo .............czas pokarze.



I pokazal...... klamka zapadla zmiana na bosch.

_________________
desmobiker
xm 2,1td automat


NIERÓB NICZEGO NA SIŁE, WEŻ WIĘKSZY MŁOTEK!
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Grudzień 2012, 22:29   

stasek, No to następny desperat (Wodniczek) na forum ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
retromodern

Mój samochód: citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: td 12 v
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 137
Skąd: KATOWICE
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 12:07   

Gratuluję umiejętności ale też postawy, nie każdy chce się dzielić wiedzą z kolegami.

Na marginesie, co było decydującym czynnikiem który sprawił że jednak pozbyłeś się Empika?

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 15:22   

Po wymianie uszczelnień nie udało mi się zmusić pompy do pracy, silnik czasem zaskakiwał i przy wciśniętym pedale gazu (!? - przecież gaz jest elektroniczny) udawało się go utrzymać na ok 3000rpm, przy czym niesamowicie kopcił. Puszczenie pedału - silnik natychmiast gaśnie, Parę dni kombinowania i brak postępu. Nie miałem ochoty tego ponownie rozkładać, nie wiem, może coś pomyliłem ( choć pompa tak prosta, że aż trudno o błąd), może jakiś czujnik dokonał żywota. Akurat jeden z forumowiczów miał na sprzedaż pompę z XM, więc zamiast tracić czas na wskrzeszanie EPIC'a wziąłem się za przekładkę.

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 14:33   

NIe desperat tylko mam dość zabawy w kotka i myszkę z epikiem jak nie czujnik to uszczelka itd itp. Mam dość

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 19:36   

Wodnikczek, Dobrze uszczelnij tego Bosch'a, to na OR pójdzie ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 20:00   

robson napisał/a:
to na OR pójdzie
...razem z uszczelkami i zaś zgrzytanie zębów :567:

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 01:15   

Dzięki za rady

 
 
jzie
JarekZ

Mój samochód: Citroen Evasion
Poj. silnika (cm3): 2088
Paliwo: Diesel
Wersja:: 2.1TD BVM5
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: jarek.zielinski
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 10
Skąd: Sowia Wola
Wysłany: 14 Grudzień 2012, 01:08   

Witajcie,
Właśnie zaczął padać mój Empik ;-) w Evasionie 98.
Błąd dotyczy prędkości-regulacji wirnika. KOD 6605 bodajże.
Objaw; nierówno pracuje i gaśnie na wolnych obrotach po rozgrzaniu, nie mocy czasami.
Doradźcie co mam zrobić i jakiego zamiennika szukać, nie ukrywam, że nie chcę za dużo wydać.
Kolega namawia mnie na pompę od 1.9 i o innym numerze którą trzeba podkręcać.
Tu kolega bardzo ciekawie opisał zamont od 2.1.
Pytanie kolejne, jak to teraz w czasie mrozów się sprawuje z odpalaniem?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pzdr
Jarek

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA