Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Grudzień 2012, 23:02 Swap na 2.1 TD
Planuję zrobić swamp silnika [XUD11 D12] z Citroena XM 2.1 TD do samochodu:
Polonez Caro (-) 95r. w którym jest obecnie silnik 1.9 GLD [XUD9A].
Prosiłbym was o pomoc, ponieważ miałbym problem z elektryką przy przeszczepie.
A dokładniej mówiąc immo, jak można je ominąć lub zaprogramować by działało w Polonezie ?
XUD11 na pompie Lucas Epic.
Ostatnio zmieniony przez robert 26 Grudzień 2012, 10:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie prościej jest zrobić ten motor co masz? Na pewno bedzie szybciej i taniej.
_________________ Pozdrawiam Jacek
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:23
Tzn. zależy mi na czymś mocniejszym, a ten motor to nie taka prosta zrobić bo nie wiadomo co go boli.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 23:52
taniej, szybciej i latwiej bedzie ci zrobic silnik ktory juz masz.
pamietaj, ze 2.1 wazy o dobrych paredziesiat kilogramow wiecej niz 1.9.
a co do programowania i zmian. jezeli przelozysz kompletny silnik, uda ci sie go podpiac pod skrzynie to jestes w polowie. pozniej montujesz wiazke silnika, ten sam komputer i "powinno" dzialac.
co masz nie tak z tym swoim silnikiem?
p.s. i najwazniejsze zmien ten swamp na swap. bo rzeczywiscie chcesz zrobic bagno z tego poldka
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:15
Skrzynia z N9 ford, most i wał napędowy z Volvo.
Tzn. mam obecnie problem z dołem silnika, i ogólnie ten silnik jest b.słaby, wolno się zbiera itp.
2.1 w porównaniu do 1.9 to około 10 sekund szybciej do 100-tki i prędkość maksymalna większa.
bmp
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 02:00
A nie lepiej 1.9TD przeszczepiać? Po podkręceniu powinno mieć całkiem sporo mocy, a i przy pompce mechanicznej łatwy tuning i prościej z podpięciem wiązek. No i powinno wszystko pasować. Po za tym masa, masa masa, 1.9 na pewno jest lżejszy, a powinieneś szukać oszczędności na masie, tym bardziej, że skrzynia N9 ma korpus z żeliwa przez co też do lekkich nie należy. By się potem nie okazało, że polonez "nie skręca" .
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 02:21
Z 1.9 TD dużo nie wyciągnie, nie słyszałem właściwie o wyciąganiu z 1.9 TD większych mocy, a pozatym skrzynia PN nie wytrzyma aż tyle NM.
Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987 Pomógł: 31 razy Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 780 Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:13
dobry 1.9 td z interem nie boi sie 2.1. a co do przyspieszen i osiagow mozna sobie odpowiednio dobrac skrzynie biegow np. jesli wpakujesz skrzynke z benzyniaka to bedzie mial lepsze przyspieszenie lecz bedzie wolniejszy. a jeszcze jest opcja zmiany przelozen w tylnym moscie. ps. skoro nie slyszales o podkreceniu 1.9 aby sie lepiej zbieral to znaczy ze malo slyszales . wystarczy zapytac nicponia co robil pug. z tym silnikiem ktorym pozwolilem mu pojezdzic ze o pewnym bxie nie wspomne .
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:17
2.1 jest wielki i ciężki. To nie jest najlepszy pomysł pchać do poldka ten silnik. Lepiej jest wsadzić 1.8 TD, lub podkręcić 1.9.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:49
Ile z 1.9 TD da radę wyciągnąć ?
I jak sprawa wygląda z skrzynią? Ponieważ na fabrycznym 1.9 TD skrzynia jest za delikatna dla tego silnika.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 14:56
Swap na 1.9 TD raczej odpada, ponieważ i tak bedę musiał skrzynie zmieniać bo fabryczna nie wytrzyma aż tyle NM, i również tylny most + wał napędowy.
Ile waży silnik 2.1 TD? I jaką ma wysokość?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4272 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 15:31
Nie taniej zmienić auto? niż wkładać tyle kasy w 18-letnie auto..co innego sentyment do oryginału! w tym wieku..a co inne mieć moc i nowsze technicznie..jak znam życie to co inne padnie potem..
bmp
Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 27 Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 15:38
Jak chcesz to mogę pomierzyć 2.1, mam akurat w garażu w Xantii, niestety masy nie podam, ale pewien pogląd może dać porównanie mas Xantii przy rożnych wersjach silnikowych ( z tym, że w 2.1 jest też większa skrzynia ML5T, co trochę zaburza). Z rzeczy które jeszcze wyjdą - zabawy z miską olejową, 2.1 ma płaską i prawie na pewno będzie kolizja z belką przedniego zawieszenia. W 1.9TD zapewne przełożyłbyś miskę z 1.9 co już masz, podobnie reszta osprzętu . Teraz napiszę jeszcze jedną rzecz, niestety nie mogę potwierdzić bo nie sprawdzałem a i piszę z pamięci z jednego z forum: "1.9TD podobno pasuje prawie idealnie, ma brakować 1-2cm miejsca z prawej strony na turbo, co oznacza konieczność przerobienia kolektora, nadwozia lub pochylenia silnika w lewo" - informacja tylko zasłyszana, ale może się przydać.
Speed024
Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012 Posty: 65 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 16:07
bmp- byłbym wdzięczny gdybyś mógł pomierzyć, i pomóc z określeniem wagi silnika.
A głowice w 1.9 nie lubią butowania i przegrzewania, a można najwyżej w nim podkręcić ciśnienie w turbosprężarce i tyle głównie co nie wpłynie zbytnio na jego żywotność.
A tak i tak muszę właściwie cały układ napędowy robić ponieważ nawet z mocą 1.9 TD tyle nie wytrzyma standardowe układ napędowy.
A w przypadku 2.1 TD zyskałbym o wiele więcej KM i NM, tylko problem z immo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum