Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
25 Grudzień 2012, 10:52
Swap na 2.1 TD
Autor Wiadomość
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22 Grudzień 2012, 23:02   Swap na 2.1 TD

Planuję zrobić swamp silnika [XUD11 D12] z Citroena XM 2.1 TD do samochodu:
Polonez Caro (-) 95r. w którym jest obecnie silnik 1.9 GLD [XUD9A].
Prosiłbym was o pomoc, ponieważ miałbym problem z elektryką przy przeszczepie.
A dokładniej mówiąc immo, jak można je ominąć lub zaprogramować by działało w Polonezie ?
XUD11 na pompie Lucas Epic.

Ostatnio zmieniony przez robert 26 Grudzień 2012, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:10   

Nie prościej jest zrobić ten motor co masz? Na pewno bedzie szybciej i taniej. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 13:23   

Tzn. zależy mi na czymś mocniejszym, a ten motor to nie taka prosta zrobić bo nie wiadomo co go boli.

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 23:52   

taniej, szybciej i latwiej bedzie ci zrobic silnik ktory juz masz.

pamietaj, ze 2.1 wazy o dobrych paredziesiat kilogramow wiecej niz 1.9.

a co do programowania i zmian. jezeli przelozysz kompletny silnik, uda ci sie go podpiac pod skrzynie to jestes w polowie. pozniej montujesz wiazke silnika, ten sam komputer i "powinno" dzialac.

co masz nie tak z tym swoim silnikiem?

p.s. i najwazniejsze zmien ten swamp na swap. bo rzeczywiscie chcesz zrobic bagno z tego poldka :)

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 00:15   

Skrzynia z N9 ford, most i wał napędowy z Volvo.
Tzn. mam obecnie problem z dołem silnika, i ogólnie ten silnik jest b.słaby, wolno się zbiera itp.
2.1 w porównaniu do 1.9 to około 10 sekund szybciej do 100-tki i prędkość maksymalna większa.

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 02:00   

A nie lepiej 1.9TD przeszczepiać? Po podkręceniu powinno mieć całkiem sporo mocy, a i przy pompce mechanicznej łatwy tuning i prościej z podpięciem wiązek. No i powinno wszystko pasować. Po za tym masa, masa masa, 1.9 na pewno jest lżejszy, a powinieneś szukać oszczędności na masie, tym bardziej, że skrzynia N9 ma korpus z żeliwa przez co też do lekkich nie należy. By się potem nie okazało, że polonez "nie skręca" :) .

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 02:21   

Z 1.9 TD dużo nie wyciągnie, nie słyszałem właściwie o wyciąganiu z 1.9 TD większych mocy, a pozatym skrzynia PN nie wytrzyma aż tyle NM.

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:13   

dobry 1.9 td z interem nie boi sie 2.1. a co do przyspieszen i osiagow mozna sobie odpowiednio dobrac skrzynie biegow np. jesli wpakujesz skrzynke z benzyniaka to bedzie mial lepsze przyspieszenie lecz bedzie wolniejszy. a jeszcze jest opcja zmiany przelozen w tylnym moscie. ps. skoro nie slyszales o podkreceniu 1.9 aby sie lepiej zbieral to znaczy ze malo slyszales :mrgreen: . wystarczy zapytac nicponia co robil pug. z tym silnikiem ktorym pozwolilem mu pojezdzic :mrgreen: ze o pewnym bxie nie wspomne . :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:17   

2.1 jest wielki i ciężki. To nie jest najlepszy pomysł pchać do poldka ten silnik. Lepiej jest wsadzić 1.8 TD, lub podkręcić 1.9.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:26   

madrze prawisz gruby roberto :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 13:49   

Ile z 1.9 TD da radę wyciągnąć ?

I jak sprawa wygląda z skrzynią? Ponieważ na fabrycznym 1.9 TD skrzynia jest za delikatna dla tego silnika.

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 14:56   

Swap na 1.9 TD raczej odpada, ponieważ i tak bedę musiał skrzynie zmieniać bo fabryczna nie wytrzyma aż tyle NM, i również tylny most + wał napędowy.
Ile waży silnik 2.1 TD? I jaką ma wysokość?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 15:31   

Nie taniej zmienić auto? niż wkładać tyle kasy w 18-letnie auto..co innego sentyment do oryginału! w tym wieku..a co inne mieć moc i nowsze technicznie..jak znam życie to co inne padnie potem..

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 15:38   

Jak chcesz to mogę pomierzyć 2.1, mam akurat w garażu w Xantii, niestety masy nie podam, ale pewien pogląd może dać porównanie mas Xantii przy rożnych wersjach silnikowych ( z tym, że w 2.1 jest też większa skrzynia ML5T, co trochę zaburza). Z rzeczy które jeszcze wyjdą - zabawy z miską olejową, 2.1 ma płaską i prawie na pewno będzie kolizja z belką przedniego zawieszenia. W 1.9TD zapewne przełożyłbyś miskę z 1.9 co już masz, podobnie reszta osprzętu :) . Teraz napiszę jeszcze jedną rzecz, niestety nie mogę potwierdzić bo nie sprawdzałem a i piszę z pamięci z jednego z forum: "1.9TD podobno pasuje prawie idealnie, ma brakować 1-2cm miejsca z prawej strony na turbo, co oznacza konieczność przerobienia kolektora, nadwozia lub pochylenia silnika w lewo" - informacja tylko zasłyszana, ale może się przydać.

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 16:07   

bmp- byłbym wdzięczny gdybyś mógł pomierzyć, i pomóc z określeniem wagi silnika.
A głowice w 1.9 nie lubią butowania i przegrzewania, a można najwyżej w nim podkręcić ciśnienie w turbosprężarce i tyle głównie co nie wpłynie zbytnio na jego żywotność.
A tak i tak muszę właściwie cały układ napędowy robić ponieważ nawet z mocą 1.9 TD tyle nie wytrzyma standardowe układ napędowy.
A w przypadku 2.1 TD zyskałbym o wiele więcej KM i NM, tylko problem z immo.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA