Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: robert
25 Grudzień 2012, 10:52
Swap na 2.1 TD
Autor Wiadomość
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 16:22   

ciekawe kto te bzdury o wytrzymalosci ukladu napedowego wymyslil :mrgreen: poldki mialy silniki 2.0 z argenty,2,0 z sierry. 1.8 i 1.6 fiatowskie na dwoch walkach ze o 1,4 rovera nie wspomne i wytrzymywaly. ale to juz inna bajka . masz zamiar upalac kapcie i driftowac to kup bmw i nie rob kina ze starego poloneza :mrgreen: a lamborgini i tak z poloneza nie zrobisz. szkoda czasu i kasy szczegolnie ze tkwisz uparcie w przekonaniu o slusznosci pakowania 2.1 .

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 16:36   

Tak czytam Wasze wywody i mam pomysla. :mrgreen:
Po co tyle zabawy i dyskusji 1.9 czy 2.1
Proponuje 3.0 V6 z Omegi - tez ma naped na tyl. ;-) Zalozyc calosc - silnik, skrzynie, wal i most. Tylko pozniej patrzec, czy buda wytrzyma. :-D

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 16:39   

:mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
luka9

Mój samochód: .
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: ON
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1990
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 1
Skąd: wawa
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 17:14   

Omega nie ma sztywnego mostu ... kolego a przeróbka na niezależne zawieszenie w polonezie mija się z celem ... ironie zachowaj dla siebie. Pozatym widzę szeroką wiedzę na temat produktów FSO :) pewnie pod wszystkie auta zaglądałeś że wiesz i piszesz takie ciekawe rzeczy.
2.0 ze sciery czy fiata nie miało nawet 180Nm ... a 2.1 ma 243-250Nm :P moc to nie wszystko liczy się też moment a to on głównie niszczy podzespoły jakimi są skrzynia i most. A polonez z silnikiem ze sciery miał skrzynie N9 :P a z silnikiem fiata miał skrzynie z argenty, 132 :P most tylko zostawał ten sam który paskudnie wyje i łatwo półośki ukręcić, rover miał tą samą skrzynie co FSO :P i ciągle padały skrzynie, wały mosty :P mimo 103KM i 140Nm :P więc nie pisz herezji.

Wsadzenie mostu to raptem przespawanie mocowań roboty nie dużo, skrzynia to więcej roboty bo trzeba dzwon do skrzyni dorobić :P .

Pozatym piszecie o ciężarze jak o niewiadomo czym :P polonez waży 1100kg ... wasze auta ważą więcej i jeżdżą :D . Pozatym znam polonezy które ważą jeszcze więcej i też jeżdżą bez problemu.

Kolega pyta o rzeczowe info o 2.1 a nie jaki inny silnik wsadzić :P ten projekt będzie robiony ze zdrowym podejściem do sprawy a nie druciarsko :P . Sam planuje to samo w moim poldku tylko ja chce na pompię boscha a kolega na pompie lucasa :P tyle że ja sam bym poszukał info ewentualnie spytał osób które znam o info o tym silniku bo domyślałem się że otwieranie tematu na forum tutaj byłoby błędem bo każdy ma już podejście do polonezów upatrzone jako złomy bo są polskie :D , założę się że posiadacze BMW czy Mercedesów też sądzą tak o citroenach, ale czy my się śmiejemy z waszych aut ...

Przy okazji zapytam czy pompa bosch ma tak samo sterowane immo jak pompa lucas?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 17:54   

no wiec mlody czlowieku .... jak bawilem sie w przerobki polonezow to jeszcze kake puszczales w rajstopy. nigdy nie twierdzilem ze polonez jest zlomem pomimo iz jednym z moich aut jest bmw.jesli zaczynasz puszczac takie wstawki to najpierw sie dobrze oczytaj .a co do herezji to jest nia robienie ze starego auta rajdowki w dieslu :mrgreen: taka przerobka jest to poprostu przerost formy nad trescia 8-) . a jesli juz jestes takim orlem ,to powinienes wiedziec ze robilo sie przerobki tylnego mostu pakujac od lady. tylko trzeba do tego wiedzy praktycznej ,a nie wyczytanej w internecie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . a dzwona to mozna sobie na drzewku zrobic a nie na skrzyni :mrgreen: kielich tniesz i spawasz od danego silnika w oslonie argonowej. delikatnie mowiac mam w szerokim powazaniu co wpakujesz sobie pod maske w swoim aucie, pozostaje tylko pytanie czy warto. a skoro bujacie sie poldkami to raczej zadawajcie pytania na klubie posiadaczy owego pojazdu. wiec krotko i zwiezle dla zamkniecia tego dziwnego tematu. powodzenia w modzeniu i oby byly z tego zadowalajace efekty. szczerze trzymam kciuki ,gdyz zapal ktory macie jest godny pochwaly.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 18:27   

luka9, Pokaz w ktorym miejscu napisalem, ze polonez to zlom. :evil: Jeszcze jedno - czy ja gdzies dodalem, ze znam poldka na wylot.
Jaka ma bude - wszyscy wiemy. Nie nalezy do super trwalych. W przeszlosci jezdzilem tez naszymi krajowymi autkami - maluszek i to nie jeden, duzy fiacior itp. Zlego slowa o nich nie powiem.

Co do przerobek - Wasza sprawa. Chcecie pakowac duze motory - wiec dalem propozycje.

Jak kogos urazilem, to przepraszam. :oops: Po prostu jak chce miec cos mocniejszego, to zmieniam auto i po zabiegu. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4272
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 18:38   

A i paliwo chyba jeszcze za tanie...ale jak robić coś to duży fiat bez tuningu brał każdego poloneza i bardziej się nadaje wystarczy na Youtube poszukać! ale zapał podziwiam! kiedyś też taki miałem by skrzynie do śrubki rozebrać i złożyć..powodzenia!

 
 
bmp

Mój samochód: Xantia
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Standard
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 27
Skąd: Mikołów
Wysłany: 26 Grudzień 2012, 23:25   

Na obrazku tyle co udało mi się zmierzyć, wiadomo, wymiary są orientacyjne, szczególnie wystawanie filtra oleju i pompy cieczy ( magistrali wody). Jak widać, wysokość silnika od dna oryginalnej miski do pokrywy zaworów (bez części kolektora ssącego) to ok 70cm. Silnik w Xantii jest mocno pochylony, więc ta długość częściowo "znika". Dla utrudnienia osprzęt wystaje w najdzikszych miejscach :) . Pooglądaj sobie zdjęcia na alledrogo albo na jakimś złomie na żywo, czy da się jakoś ogarnąć temat łap - na pierwszy rzut oka nie bardzo jest gdzie zamocować lewą ( strona polda) łapę silnika, ba, w dogodnym miejscu wystaje filtr oleju. który trzeba też móc wymieniać :) . Prawą łapę zapewne można by wmotać w miejsce oryginalnej dolnej-tylnej. A, z tyłu głowicy (od strony koła zamachowego) wystaje na ok 6cm rurka-kolanko wody i czujnik temperatury cieczy - zaznaczone na obrazku.

Tak z innej beczki, koledzy wspomnieli o omedze, może z niej skompletujesz cały zestaw silnik-skrzynia, niekoniecznie V6 :) . Most - wiadomo - musi być z czegoś innego. Na jednym z forum PN na pewno widziałem zdjęcia właśnie mostu z VOLVO, chyba 240, założonego w PN, zresztą pewnie widziałeś. Co do mostu z łady - przeszczep całości to taki sam problem jak z VOLVO, a jeden człowiek jeżdżący kiedyś rajdowym poldkiem 2.0 pisał chyba, że w ładowskim może półosie nie pękąją, za to dla odmiany wałek atakujący traci zęby :) .

PS. Na rysunku oczywiscie 1.9 bo taki rysunek miałem, co nie zmienia nic.



xud11_wymiary.GIF
Orientacyjne wymiary, naniesione na obrazek 1.9!!!!!
Plik ściągnięto 263 raz(y) 22,34 KB

 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 18:38   

bmp- dzięki wielkie ;) .
Tak się obecnie zastanawiam jednak nad tym 1.9 TD, są tego wady i zalety. Mniej rzeźby mechanicznej, ale dużo zabawy z elektroniką.
Ile da radę wyciągnąć spokojnie z 1.9 TD? KM i Nm

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 28 Grudzień 2012, 23:26   

a gdzie ta elektronika jest w 1.9td lub 1.8td :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 02:20   

W 1.9 TD sterowanie pompą odbywa się za pomocą komputera.

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 18:12   

zx,bx,405,205.itd maja zwykle mechaniczne pompy bez zadnych kompow :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 22:58   

Może kolega myślał o fordowskim 1.8 TD??

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 29 Grudzień 2012, 23:01   

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA