Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Xantia 2.1 problem z obrotami na biegu jałowym (pompa lucas
Autor Wiadomość
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 18:58   Xantia 2.1 problem z obrotami na biegu jałowym (pompa lucas

witam,

jetem tu nowy i to jest moj pierwszy post, wczoraj kupilem Xantie z 96r silnik 2.1TD z pompa lucas, autko ogolnie super tylko ma jeden defekt, mianowicie faluja obroty na biegu jałowym,
przewody do pompy mam przezroczyste i nie widac zadnych bombelkow zeby zasala powietrze, chcialbym jak najszybciej naprawic ta usterke, a nie chce jezdzic od warsztalu do warsztatu i sluchac rad partaczy z ktorych nic nie wyniknie i strace czas, z tego co wiem pompa sterowana jest elektronicznie, poweidzcie mi gdzie w okolicy Wroclawia moge zdjagnozowac usterke i ewentualnie naprawic, auto jedzie ok ma moc, przy nizszych obrotach czasami minimalnie szarpnie, na swieta przebywam w okolicach szczecina/gorzowa i ktos kto by mi to ogarnol z tej okolicy tez wchodzi w gre, wykluczam raczej ze jest to jakas blachostka,
jezeli ktos przechodzil przez podobny problem to prosilbym o porade,

pozdrawiam

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 19:26   

Witam! w jakim zakresie jest falowanie? od ile do ile? u mnie też to wystąpiło na zimnym silniku...ciepły ok było! silnik2.0 hdi. pomogło dodanie preparatu do czyszczenia wtrysków ale dawkę dałem połowę mniejszą niż zalecane dla bezpieczeństwa! u mnie był to spadek obrotów około 100/min jak by się dławił.. filtr mam nowy paliwa :-)

 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 21:30   

u mnie jest falowanie obrotow, w przedziale 400-1100/1200, tak jakby pompa sie dlawila i chciala zwiekszyc dawke, pare razy zdarzylo sie ze auto zgaslo, najczesciej po gwaltownym spdaku obrotow, zatrzymujac sie wrzucam luz i autko gasnie, nie zawsze ale pare razy sie tak zadrzylo

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 23 Grudzień 2012, 22:49   

To u mnie tak nie było! jak to nowy zakup to zaczął bym od wymiany filtra paliwa i powietrza...a jak to nie będzie to..trzeba poczekać-są klubowicze z takim autem jak Twoje i być może będą wiedzieć w czym problem :-) ale pewnie zagonieni do pracy na święta! ;-)

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 24 Grudzień 2012, 15:04   

bodo735, Zapoznaj się z tymi tematami

http://citroen.org.pl/for...?t=1976&start=0

http://citroen.org.pl/for...ight=lucas+epic

 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 25 Grudzień 2012, 20:34   

nie chce sam ruszac pompy bo nie mam pewnosci czy zrobie wszystko tak jak nalezy, na przekladke boscha raczej tez sie nie zdecyduje, jest jakas alternatywa dla pana R. Zlamanca w poblizu Wroclawia????

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 27 Grudzień 2012, 18:23   

bodo735 napisał/a:
nie chce sam ruszac pompy bo nie mam pewnosci czy zrobie wszystko tak jak nalezy
i słusznie.
bodo735 napisał/a:
na przekladke boscha raczej tez sie nie zdecyduje

i bardzo słusznie :-)
bodo735 napisał/a:
jest jakas alternatywa dla pana R. Zlamanca w poblizu Wroclawia????
niestety chyba nie :-/
ale ...... w okolicach Głogowa już tak :-P

 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 13:00   

silnik hula jak nalezy, wymienione wszystkie oringi na pompie, obylo sie bez demontazu pompy, temat do zamkniecia

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 14:02   

bodo735 napisał/a:
wymienione wszystkie oringi na pompie

Nie wierze :shock:
bodo735 napisał/a:
obylo sie bez demontazu pompy

chyba , że jesteś Copperfieldem :shock:
Mimo wszystko cieszę się, że udała się operacja ;-)

 
 
bodo735

Mój samochód: Xantia Break 2.1TD
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: diesel
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 38
Skąd: wroclaw
Wysłany: 20 Styczeń 2013, 15:42   

zostalo zrobione na aucie :-)
wszystkie oringi to w sensie, oringi pod i nad solenoidami oraz przy polaczeniu obudowy solenoid do korpusu, zostal tez skrucony kabel o jakies 40-50cm, poniewaz jak na produkcje mercedesa z tamtych lat rozspyala sie izolacja,
nastepnego dnia auto chodzilo pieknie ale zaczelo sie lac!!!! z pompy, mimo tego pracowala tak jak nalezy, silnik trzymal obroty, wyciek na polaczeniu do korpusu wymienilem 2 oringi i jest ok i mam nadzieje ze tak pozostanie, dodam ze nie robilem tego sam, sam robilem druga czesc operacji a pierwsza zostala przeprowadzona przez kogos kto juz to mila przerobione, ale dodam ze naprawde nie ma w tym nic skomplikowaniego, wystarczy troche praktyki i idzie to zalapac

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA