Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbina i chip-tunnig
Autor Wiadomość
Hyrzy

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Dabrowa Gornicza
Wysłany: 5 Styczeń 2013, 23:02   

Do Buger.... Wkoncu jakas wyczerpujaca informacja na temat tzw. Chip-tunnigu. Zastanawiam sie nad tym, chociaz z kazdym dniem coraz mniej. Jezeli chodzi o volskwageny w silniku TDI to wiem ze dobrze to znasz, bo paru moich znajomych ma volsk... Lub seaty po modifikacji i nie narzekaja ale nie wiem jak xsara to zniesie czy jej turbina sie do tego nadaje. Musial bym spotkac kogos kto w cytrynce to robil. Ale dzieki za info... I wszystkim ktorzy odpowiedzieli na moje pytania pozdrawiam

 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 12:55   

To zdecydowana prawda. Przy wymianie rozrzadu powinno się wymieniać wszystko. napisałem tylko o powszechnej praktyce, gdzie rolkę napinacza często pomija się. Rolka nie jest aż tak bardzo droga, więc oszczędności nie są wielkie. Niepokojącym faktem jest jednak to, że wiele części zamiennych nie spełnia norm jakościowych, dokładniej mówiąc wszystko jest niby ok, ale łozyska są słabsze, albo uszczelniacze puszczają. przy zakupie części należy dobrze je dobrać. cena nie zawsze jest tym najważniejszym kryterium.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 13:58   

Co do części to prawda co piszę MAX.. mnie nowa rolka dała oznaki na rozrządzie po 6 tyś .km. albo wadliwa albo mechanik przedobrzył naciąg...wyła jak po 100tyś :shock:

 
 
Buger


Mój samochód: Evasion
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: VSX
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 25
Skąd: Toruń
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 16:06   

Hyrzy co do turbo to największym problemem nie jest sam chip tylko fakt dużych przeciążeń jakim jest poddawany wirnik turbiny. Sama oś na której pracuje wirnik jest dosyć cienka i przy tanich turbinach materiał łatwo się odkształca. Przy dobrym podkręceniu ciśnienie wytwarzane przez turbo jest podnoszone o 0,1 bara żeby mniej zakopcił przy gwałtownym dodaniu gazu. Głównym czynnikiem poprawiającym moc jest ilość jak i moment wtrysku ropy ponieważ silnik diesel'a jest silnikiem pojemnościowym czyli tyle ile mu podamy paliwa tyle spali generując odpowiednią moc.

PS. Co do rozrządu to zdecydowanie wymieniać całość, oszczędności rzędu 20 - 30 złotych na rolce lub 50 - 80 zł na pompie wody mogą się odwrócić przeciwko nam a pamiętajmy że trwałość napędu rozrządu jest taka jak jest jego najsłabszej części.

 
 
Hyrzy

Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Dabrowa Gornicza
Wysłany: 6 Styczeń 2013, 20:53   

To moze doradzicie jakies sprawdzone czesci, nie wiem moze firme ktorej elementy wytrzymuja najdluzej. albo napiszcie tez o tych ktore szlak trafia po paru tysiacach zebym nie kupil bubla... pzdr

 
 
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 04:48   

Ja w swoim HDi wymieniałem ostatnio rozrząd i wybrałem zestaw Hutchinson - de fakto producent należy do grupy Totala, który ściśle współpracuje z CItroenem.
Z rolek i napinaczy to śmiało mogę polecić SKF, lub oparte na łożyskach tej firmy. Łożyska NSK są dobre, lecz bardzo wrażliwe na naciąg paska.
Pompe wody polecam firmy DOLZ.

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 7 Styczeń 2013, 10:10   

Nie ma na to zadnej reguły niestety. Ja jedyne co moge powiedzieć po mojej praktyce z xmem to nie warto kupować tanich końcówek drążków kierowniczych, przegubów wahaczy - te tańsze siadaja po dosłownie roku eksploatacji, druga sprawa to łozyska nie wiem jak to sie dzieje ale jest dużo kiepskiej jakości, niektórzy twierdzą, że są sprowadzane z chin. Być może jest to możliwe, dlatego lepiej zakupić dobrej firmy. To samo dotyczy pompy wody, tam najsłabszym elementem jest łozyskowanie i uszczelniacze dlatego lepiej kupić pompę znanej firmy. Ja gdzieś w necie znalazłem opis wytrzymałości takich pomp i o dziwo wszyscy twierdzili, że zapasowa pompa wody jest przewidywana na 60-90tys kilometrów, w zależności od intensywności eksploatacji samochodu. Zawsze jest to rozciagniete w czasie czyli tak na 2-2,5 roku eksploatacji. Rolki napinacza powinny wytrzymać dłużej, ale tu najważniejsze jest łozysko. Najtańszą rolkę ktoś na allegro proponował już za 25 zł, ale nie polecam takiej. Ponieważ ja takie rzeczy naprawiam sam, a zmiana rozrządu w moim silniku to nic trudnego cały rozrząd zmieniam po 80 tys km. Robie tak dlatego, że samochód nie jest nowy, a przeciaganie eksploatacji o dodatkowe 20 tys tak naprawdę nic mi nie da.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA