witam , posiadam xantie z 98 roku (wersja I) i mam problem z hamulcami , po 2-3 minutach w czasie jazdy zapala sie kontrolka stop i po jakimś czasie są coraz słabsze hamulce a czasem ich nie ma wcale,i po 1 min świcenia stopu kontrolka gaśnie i hamulce znowu są przez 3 minuty gdzieś, mam pytanie czy to może być związane że pompa że powitrze gdzieś nabiera i czasem łapie a czasem nie czy też konżektor móg siąść? prosze o pomoc
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Styczeń 2013, 23:17
W najlepszym wypadku to może być za mały poziom płynu (LHM) , sprawdź .
Jeżeli nie ta przyczyna to dalej zaczynają się schody.
Może coś więcej napisz czy było coś robione przy hydraulice , czy nie ma plam pod autem (czyli wycieków) , czy sprawdzałeś powroty czy mocno leją itp, itp. a bardziej doświadczeni forumowicze coś doradzą.
_________________ KK
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 08:49
Płyn już sprawdzałem i okazuje się że jest dobrze , kiedyś już wymieniałem konzektor na używany i sfera nowa ale to z pół roku temu a pompę uszczelnialem samemu i niby było wszystko ok , jedyne miejsce gdzie teraz widać kapanie płynu to pod konzektorem gdzie dochodzi wąż od zbiornika lhm. I też dlatego nie wiem od czego zacząć bo tak jeździć to nie bardzo:) pozdrawiam
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 10:36
Nie wiem co ci doradzić . Zbyt dużo nie wiadomych.
Napisz jeszcze jak często cyka zawór, jak szybko się podnosi po starcie , czy jak świeci stop to jest też problem ze wspomaganiem kierownicy.
Czy to się dzieje na zakręcie , czy np. przy hamowaniu .
Może ktoś bardziej doświadczony w hydro pojawi się na forum i coś podpowie.
_________________ KK
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 11:07
Jak zapale to tył opada na dol i stop się święci, gaśnie po 10 sekundach dobrych a po 30 sek się stabilizuje się tył i jak się podniesie tył to po kilku sekundach stop na nowo się pojawia, ale wspomaganie cały czas chodzi dobrze , zdarzyło się ze 3 razy że na rondzie jak jechałem to się przycielo ale tylko chwilowo. Doleje oleju może jeszcze i wtedy zobaczymy , na powrót lhmu nie patrzyłem jeszcze a zaworu właśnie za bardzo nie słychać , od samego początku cicho chodził także będę musiał jeszcze popatrzeć dziś ale to dopiero po godz 17
Czyli ile ??? Autko na maxa w górę i grzybek ma być między kreskami.
poziom LHM.jpg
Plik ściągnięto 1000 raz(y) 40,48 KB
_________________ Pozdrawiam Jacek
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 21:04
płynu jest dość , nawet dolałem jeszcze literek (jak by wskaźnik sie zawiesił )dziś i nic to nie dało.. długo trzeba czekać zanim sie podniesie i nadal zapalanie kontrolki stop po kilku minutach. tylko teraz pytanie czy spróbować ją zregenerować czy szukać innej używanej bo nie wiadomo co jej jest(wie ktoś może co jej może być w środku? i czy idzie to kupić tłoczki jak by one były winne?:) )
pozdrawiam
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 17 Styczeń 2013, 21:45
Ale sprawdzałeś w pozycji serwisowej, czy w normalnej.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Instrukcja czyszczenia i wymiany uszczelnień rozdzielacza wydatku
Lokalizacja
Rozdzielacz wydatku mocowany jest na bloku silnika od przodu. Dochodzi do niego 5 przewodów hydraulicznych (2 z góry i 3 z dołu)
Narzędzia jakie będą nam potrzebe do wymontowania rozdzielacza :
- klucze 9,10,11,12
- klucze imbusowe
- zestaw raparacyjny do rozdzielacza (4 oringi , 5 tulejek gumowych, 2 filterki)
- mały płaski srubkręt
- kombinerki
- kawałek rurki lub pręta (około 15 cm) średnicy max. 8 mm
Wymontowanie rozdzielacza
- spuścić cisnienie z układu hydraulicznego - sruba na regulatorze cisnienia.
- kluczami 9 i 12 wykręcić i wyjąć z gniazd rurki hydrauliczne. (pamietać która rurka byłą w którym gnieździe)
- kluczem 10 odkrecic nakrętki mocujące obejmy rurek na korpusie rozdzielacza (po prawej i lewej stronie)
- kluczem 11 odkrecić dwie sruby mocujące rozdzielacz do kurpusu silnika (troche trudno jest sie do nich dostać)
Demontaż
Położyć dystrybutor na płaskiej powierzchni tak by strona z dwoma gniazdami była skierowana do przodu a śruba regulacyjna znalazła się po prawej stronie.
Wyjąć prawą górną i lewą dolną zatyczkę w następujący sposób:
- nacisnąć zatyczkę (2)
- wyjąć sprężynę blokującą zatyczkę (1)
- kilka razy nacisnąć zatyczkę (2) i gwałtownie zwolnić nacisk - sprężyna wewnątrz (3) powinna wypchnąć zatyczkę (2).
Otwory z zatyczkami muszą być bardzo dokładnie oczyszczone bo tolerancja otworu jest niewielka.
W dalszej kolejności wyjąć górną lewą zatyczkę:
- usunąć sprężynkę mocującą (4)
- tępym bolcem lub śrubą od strony z której wyjęto sprężynę (3) nacisnąć tłoczek (6) do środka.
- górny tłoczek (6) wypchnie lewą górną zatyczkę (5).
Następnie wyjąć dolny tłoczek. Operacja ta jest najbardziej skomplikowana i najłatwiej przeprowadzić dysponując sprężonym powietrzem.
Najpierw należy wykręcić zespół regulujący przepływ znajdujący się w prawym dolnym otworze:
- wyjąć gumowa tulejke (10) uszczelniająca przewód hydrauliczny
- Kluczem imbusowym wykręcić nakrętkę (11) pod którą jest zespół filtra i dławika.
- Pod nakrętką znajduje się dyszka ograniczająca przepływ (krążek z otworem) (12) i filterek(13).
Zwrócić uwagę na ułożenie dyszy (otwór ma kształt stożka).
- Podłączyć sprężone powietrze do otworu z którego wyjęto filterek zatykając sąsiedni otwór palcem.
Ciśnienie wypchnie dolny tłoczek (16) przez otwartą na początku lewą dolną zatyczkę. Używać ciśnienia impulsowo
Można też postukać rozdzielaczem tak by wypadł tłoczek, ale to nie zawsze się udaje.
- Obrócić urządzenie tak by dziura przyłącza, w której był filterek (13) znajdowała się na dole i uderzyć w przeciwną stronę.
- Powinien wypaść mały cylinder (o długości ok. 2cm) z nacięciami i dziurką (14) pełni on rolę "ogranicznika" dolnego tłoczka.
- Pod nim znajduje się jeszcze jedna dyszka (15) z bardzo małym otworem.
Czasem nie wypada i można jej nie ruszać.
W dalszej kolejności: - lekko wcisnąć prawą dolną zatyczkę (18), usunąć sprężynę blokującą (17) i wypchnąć zatyczkę(18) za pomocą tępego bolca wprowadzonego przez otwór, którym wypadł dolny tłoczek.
Nie wolno próbować przepchnąć dolnego tłoczka przez prawą dolną zatyczkę bo otwór ma inny wymiar już za "ogranicznikem" i w ten sposób wyjęty suwak uległby uszkodzeniu.
Można teraz wykręcić i wymienić górny filterek :
- wyjąc gumową tulejkę (19)
- wykręcić kluczem imbusowym nakrętkę (20) z górnego prawego otworu
- pod nakrętką znajduje się filterek (21) wyciągnąć go obracając rozdzielacz
- wyjąc z pozostałych otworów gumowe tulejki.
Czyszczenie i wymiana uszczelnien
- Dokładnie umyć najlepiej benzyną ekstrakcyjną wszystkie części, szczególnie otwory w korpusie.
- Po wszystkim nasmarować części LHMem.
- Sprawdzić dokładnie tłoczki. Wewnątrz nich znajdują się dysze.
- Sprawdzić ich drożność dysz. Przedmuchać.
Nie można mieszać całych tłoczków i korpusów z różnych rozdzielaczy.
- Wymienić oringi na zatyczkach
Montaż
Właścienie jest odwrotny do demontażu, poza tym, że "ogranicznik" dolnego tłoczka (14), dysze (12,15), filterki (13,21), nakrętki mocujące (11,20) montuje się najpierw.
- Potem wkłada się tłoczki.
- Długi (górny)(6) zakłada się tak by strona ze sprężyną (3) była po prawej.
- Krótki tłok (dolny)(16) wchodzi ze sprężyną (9) od strony ogranicznika przepływu.
UWAGA nie wolno pomieszać sprężyn.
- Teraz należy założyć zatyczki i zablokować sprężynami.
Prawa dolna zatyczka wejdzie głębiej i wypchnie ją dopiero ciśnienie LHMu.
Należy uważać by nie wpadła zbyt głęboko tylko tak, by dało się założyć sprężynę blokującą.
- Włożyć w gniazda nowe uszczelki
- Zamontować regulatror i podłączyć przewody hydrauliczne (Nie pomieszać miejsc w których były podłączone)
Wymiana uszczelnienia przy nakrętce regulacyjnej cisnienie wspomagania
UWAGA !!! - Niezaleca się wykonywania tej operacji ze względu na możliwość rozkalibrowania cisnień. Zwykle tam jednak nie cieknie.
- zaznaczyc mazakiem , lub jakim rylcem pozycje w jakiej znajdowała się sruba regulacyjna (22). - przy pomocy klucza imbusowego wykrecać ją licząc jednocześnie ilość obrotów (aby pozniej ustawić w przybliżeniu podobną wartość cisnienia)
- wyjąć srubę oraz sprężynę (23)
- podstawić rekę pod otwór i obrócic regulator tak aby wypadły z niego mała kulka (25) i mały walec (24) Jak poprzednio wyjęte elementy i otwór należy poczyścić bęzyną i nasmarować LHM'em
Złożenie w odwrotnej kolejności.
śrubę regulacyjną wkręcić o zapamiętana ilość obrotów i ustawić w zaznaczonej na początku pozycji
UWAGA !!! Do prawidłowego ustawienie ciśnienia wspomagania wymagane jest zastosowanie manometru i sprawdzenie cisnień
Sporządzono na podstawie opisu Jacka Kocurka oraz doświadczeń własnych
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 18 Styczeń 2013, 13:05
grigori333, Mało prawdopodobne by w tym modelu Xantii był zamontowany rozdzielacz wydatku i pompa z jedną sekcją.Według mnie jest zamontowana 6 plus 2 ,czyli 6 tłoczków na wspomaganie i 2 dwa zawieszenie plus hamulce.
By sprawdzić dlaczego zapala się kontrolka o braku odpowiedniego ciśnienia należy zacząć od początku ( pomiar ciśnienia) czyli od pompy a w dalszej kolejności konżektor . Prawdopodobnie obydwa w pompie tłoczki nie tłoczą wymagane ciśnienie.
Rozdzielacza wydatku w tym modelu już nie ma. Na bank jest pompa 6+2.
krzysiek1394 napisał/a:
pompę uszczelnialem samemu i niby było wszystko ok
To niby, czy jest wszystko ok ?? Po uszczelnieniu zaczęły się te cyrki ?? Może trzeba to jeszcze raz rozebrać, sprawdzić dokładnie każdy detal.
Dokładny opis z fotkami jest tu i tu.
Ewentualnie tak jak pisze kolega henryxm - sprawdzić ciśnienie robocze pompy itd.
_________________ Pozdrawiam Jacek
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 18 Styczeń 2013, 18:05
dzięki za wszystkie odpowiedzi , jutro sobota także bedzie czas na rozebranie pompy powymieniam wszystkie oringi i mam nadzieje że pomoże a jak nie to szukać dalej bedzie trzeba, tylko myśle skąd wziąć pierścienie 17,12 x 2, 62mm (tłoki HP)?
krzysiek1394
Mój samochód: Citroen Xantia
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: diesel
Wersja:: I
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: Żnin
Wysłany: 18 Styczeń 2013, 18:06
a i jeszcze jedno, jak ją rozbiore to nic nie rozkalibruje?:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum