Proszę o radę na temat łożysk cxsh. Wyjąłem z maszyny, trza je zmienić na nowe. Problem w tym, że nie mogę takowych znaleźć.
1 czy jest to oznaczenie tylko i wyłącznie producenta łożysk??
2 czy jest to jakieś oznaczenie specjalne (obroty, wytrzymałość, itp) ??
Znalazłem po numerach identyczne jak potrzebuję, ale wyprodukowane przez FŁT.
- co sądzicie o FŁT ??
- a może Kinex ??
banan, Numery 6004zz i 629zz , ale mi chodzi bardziej o symbole CXSH.
Właśnie co oznaczają ?? Same CX są spotykane .....
Co nie co mi wujek google już podpowiedział. Jednak Wasze zdanie też jest ważne. Może macie większe doświadczenie w tym temacie. Nie chcę pakować badziewia i później wymieniać ponownie.
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 01:21
to do alternatora? strzelam po rozmiarach
co do cx: to raczej dolna polka jezeli chodzi o lozyska. ja moge podpowiedzic SKF (byle nie wloskie), FŁT, PPL.
jezeli potrzebujesz tego do alternatora to naprawde nie musisz sie bardzo przejmowac. byle nie byly z chin nie bierz najtanszych.
oznaczenie sh- moze to byc to:
RSH - Uszczelnienie stykowe z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego (NBR) wzmocnione blachą stalową , po jednej stronie łożyska
2RSH - Uszczelnienie stykowe RSH po obu stronach łożyska
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 10:49
To do czego Ci one potrzebne? skf -droga firma i solidne ale polskie też nie odbiegają,na pewno są tak samo dobre..zależy tylko czy przeznaczenie do niskich obrotów czy do wysokich i obciążonych prac..wtedy można dobrać rozmiarem i uszczelnieniem takim samym a opis czasem tylko jest dla danego producenta jako dane wytrzymałości i parametrów pracy danego łożyska,wiadomo że założenie łożyska wysoko obrotowego spełni oczekiwania
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 11:23
Bo on pisze nam zagadki,a nie konkrety.Pojecie łożysk, ich symbole to temat jak ocean.Ja też mam dla ciebie zagadke.
Znajdz na tej stronie swoje łożysko:
http://home.agh.edu.pl/~w...NE_CALOSC_0.pdf
Napewno ci sie uda
Wracając do tematu.Swego czasu testowałem wiele łożysk do swojego silnika sportowego i te tanie i drogie ,Były też takie po 400-ta i pracowały tylko 1 minute.ALE sprawdziły się tylko jedne SKF z Firmy w Itzehoe ( Niemcy).
Kwestia tyko DO CZEGO POTRZEBUJESZ?
Zaraz mnie zjecie ...... do frezarki gornowrzecionowej potrzebuje. Te co zdjalem, to sieczka - jedno zapieczone, drugie juz slychac.
Znalazlem z FLT - tylko ile wytrzymaja (za dwa jakies 15 zyla). Dlatego pytam i jeszcze nie kupuje. Moze cos doradzicie i nie bede rozbieral maszyny co pare miesiecy.
_________________ Pozdrawiam Jacek
roman40
Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: exclusiv HPI
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 195 Skąd: FRANKFURT-MAIN
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 12:15
Domyślałem się że do jakiegoś narzędzia , miałem na myśli wiertarke:)
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 14:27
A mnie się wydaje że nie jesteś jadalny? zapytam w pracy co to za łożyska może się coś dowiem kwestia tylko czy jeden kumaty gość będzie a typ model frezarki też może być przydatny
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 15:13
to wg. tego linku H-praca ciężka+elementy łożyska stal nierdzewna+tuleja wciągana nie wciskana,S-temp. pracy niższa niż 200 stopni ,X -temperatura pracy od150-250 stopni,C-kąt pracy łożyska około 15 stopni albo dopuszczalny luz osiowy i promieniowy,zz-blaszki po obu stronach łożyska metalowe...czyli jak na wrzeciono spodziewałem się wysokich parametrów pracy i temperatury oraz minimalny luz a do tego oprócz przenoszenia momentu obrotowego także jako łożysko oporowe bo to wrzeciono i luz musi być stabilny więc prawie brak luzu...więc pomoc z pracy chyba nie potrzebna ale zapisze i spytam
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 17:22
Jacoll napisał/a:
do frezarki gornowrzecionowej potrzebuje
Na wrzeciono?
Jeżeli tak to musisz poszukać specyficzne łożyska bezluzowe i chyba z samokasacją luzów - Kraśnik w tej grupie produkuje ale czy Twoje też - nie mam pojęcia.
sprawdź
Jak potrzebujesz kontakt to ewent. mogę nadać na gł.technologa tamże.
TU
staszek, Dzięki wielkie. Nie jest sprzęt aż tak wysokiej klasy. Jest to frezarka ręczna, więc przedłużenie wirnika jest wrzecionem. Po prostu już mi druga maszyna zaczynała siadać i trza było to ogarnąć. A co by nie robić dwa razy - zapytałem.
roman40, To mi zadałeś pracę domową ...... Więcej stron nie było ???
Ale znalazłem co kazałeś.
sasun71, Fajnie to rozpisałeś, ale muszę wnieść poprawki.
CX - oznaczenie producenta łożysk - daleki wschód
SH - to pasuje do opisu z tabeli kolegi roman40, i do tego co opisał sasun71,
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Styczeń 2013, 17:49
Może i wschód ?ale sprawdzę o ile możliwe.. a jak frezarka ręczna a nie typowa maszyna to tego typu oznaczenia dla łożysk występują dla alternatora i rozrusznika także
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum