Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rajd Monte Carlo - początek rajdowego sezonu 2013
Autor Wiadomość
robert
Aktywny



Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 1898
Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 21 Styczeń 2013, 10:18   Rajd Monte Carlo - początek rajdowego sezonu 2013

Wczoraj zakończył się kolejny - 81 już Rajd Monte Carlo. Zwycięstwo po cięźkich bojach na trasie wywalczył sobie Sebastien Loeb - było to zresztą już 7 zwycięstwo w tym rajdzie w jego karierze, a 1 na rajdowej emeryturze. Jak wiemy Loeb jeździ w tym sezonie dla rozrywki -przynajmniej na tą chwilę.
Cały rajd rozpoczął się od odcinka testowego na którym najszybszy był Thierry Neuville, przed Loebem.

Pierwszy dzień rajdu rozpoczął się godnie z przewidywaniami: Loeb pozwolił innym na prowadzenie, a sytuację wykorzystał nie kto inny jak drugi Seb - Ogier objął zwycięstwo w rajdzie. Trzeba zaznaczyć, że jest to pierwsze odcinkowe zwycięstwo VW w WRC.
Drugi Oes to zwycięstwo Loeba nad Ogierem, z przewagą ponad 10s. Loeb na mecie narzekał na stan swoich opon.
Oes nr 3 to powtórka pierwszego, tym razem szybszy Loeb który powiększył przewagę nad Ogier o prawie 20s.
Ogier na mecie przyznał że jego głównym celem nie jest walka z Loebem, tylko stara się skupić na swojej jeździe.
Na mecie odcinka czasy były kilkukrotnie korygowane, a to za sprawą nowego systemu pomiarowego firmy Sistemas Integrales de Telecomunicaciontegorocznej nowości w WRC.
Czwarty oes to powtórka drugiego i po raz kolejny zwycięstwo Loeba.
Po zakończeniu 1 dnia klasyfikacja wygląda następująco:
1.Loeb (Citroen DS3); 2. Ogier (VW Polo) – strata 1:20,3s; 3.Hirvonen (Citroen DS3) – strata 1:46,7s; 4.Sordo – strata 2:01,2s; 5. Latvala (VW Polo) – strata 2:32,2s.
Jedyny z Polaków Michał Kościuszko zajmuje po pierwszym dniu dopiero 21 miejsce ze strata prawie 15 minut, przyczyną tak odległej pozycji Polaka są problemy z silnikiem w jego MINI WRC.

Drugi dzień rozpoczął się od wygranej Ogier. Drugi z niewielką stratą był Novikow, a trzeci Loeb. Czwarty na mecie zameldował się Dani Sordo, który przyznał, że powoli zaczyna rozumieć nowego Citroena.
Odcinek 6 i 7 to popis jazdy Novikowa. Kierowcy którzy startowali jako pierwsi i przecierali trasę pojechali dosyć spokojnie zajmując kolejne miejsca z niewielką stratą.
Odcinek numer 8 to z kolei popis jazdy Loeba. Na ośnieżonej w większości trasie zyskał niecałe 9s.przewagi nad Ogier. Dwóch Sebów rozdzielił Dani Sordo.
OS nr 9 to całkowicie zaśnieżony odcinek o długości ponad 25 km. Tym razem najszybszy jest Juho Hanninen (Ford Fiesta), który wygrał pierwszy w życiu oes w WRC Drugi na mecie był Novikow, więc M-Sport zanotował Dublet.
Ostatni czwartkowy odcinek wygrał Loeb, pokonując Ogiera zaledwie o 0,5s.
W klasyfikacji generalnej prowadzi Loeb (Citroen DS3), drugi jest Ogier (VW Polo)– strata: 1:34,8s; na trzecie miejsce wskoczył Sordo (Citroen DS3) – strata 2:38,0s; 4 Novikow (Ford Fiesta) – strata: 2:53,2s. Na piąte miejsce spadł Hirvonen (Citroen DS3) ze stratą 3:22,7s.

Trzeci dzień Rajdu rozpoczął od mocnego uderzenia Loeb który wygrał 11 odcinek. Drugi na mecie jest Ogier, trzeci Odsberg, a czwarty Novikow.
Odcinek nr 12 był cały pełen niespodzianek dla kierowców: Warunki na trasie nie były łatwe i zmieniały się praktycznie na każdym kolejnym zakręcie: w jednych miejscach zaległ śnieg lub droga była oblodzona, a w innych przebijał się suchy asfalt. Nie pomagał śnieg naniesiony przez kierowców tnących zakręty. W tych warunkach najlepiej poradził sobie Ostberg i Novikow, nieco gorzej Ogier, Loeb i Latvala.
Na ostatnim piątkowym odcinku tylko od czasu do czasu znajdował się śnieg i lód.
Loeb wybrał na te warunki niesamowite połączenie opon - 2 z kolcami, oraz 2 miękkie slicki, założył je na krzyż i wygrał. Drugi był Latvala, a trzeci Ogier.
W klasyfikacji generalnej Prowadzi Loeb, przed Ogier, podium zamyka Novikow. Kolejne miejsca zajmują Sordo i Latvala.

Sobotni dzień rajdu rozpoczął się od walki kierowców z warunkami na drodze. Odcinek o długości 24km przez pierwsze 17 km był pokryty śniegiem i lodem, a ostatnie 7 km to zjazd w marznącym deszczu. W tych warunkach swoje pierwsze odcinkowe zwycięstwo w WRC odniósł 3-krotny mistrz polski : Bryan Bouffier. Drugi na mecie Osdberg przyznał, że na piechotę byłoby szybciej. Ogier był 3, a Loeb, który przecierał trasę był 4.
Dla wielu kierowców ten Oes był ostatnim w tym rajdzie. Swoje samochody rozbili: Latvala, Novikow, Hanninen i wielu mniej znanych kierowców.
Odcinek numer 15 to ulga dla kierowców, tutaj najszybszy jest Sordo, za nim dojeżdża Hirvonen, Ogier, Loeb i Bouffier.
Kolejny odcinek to powtórka przejazdu przez przełęcz Turini. Kierowcy już wiedzą czego się spodziewać, więc nie jest już tak dramatycznie. Wygrywa Loeb, przed Ogier, Sordo i Bouffier. Odcinek został przerwany o przejeździe 14 załóg ze względu na zachowania kibiców.
Dwa ostatnie odcinki zostają odwołane ze względu na bezpieczństwo

Końcowa klasyfikacja:
1. Loeb (Citroen DS3 WRC)
2. Ogier (VW Polo WRC) – strata 1:39,9s
3. Sordo (Citroen DS3 WRC) – strata 3:49,0s
4. Hirvonen (Citroen DS3 WRC) – strata 5:26,3s
5. Bouffier (Citroen DS3 WRC) – strata 8:13,1s
6. Ostberg (Ford Fiesta WRC) – strata 12:03,7s
7. Prokop (Ford Fiesta WRC) – strata 23:27,3s
8. Wiegand (Skoda Fabia S2000) – strata 29:34,5s
9. Burri (Peugeot 207 S2000) – strata 35:38,4s
10. Kościuszko (Mini WRC) – strata 36:28,0s

_________________
Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...

Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA