Wysłany: 17 Wrzesień 2016, 19:36 Błąd systemu dozowania dodatku do paliwa
Witam
Mam problem z takim komunikatem jak powyżej.
Pytanie dotyczy mojego zmartwienia czy jest słuszne czy dodatek jest dodawany?
Pompka sprawdzona diagbox-em i słychać że pompuje.
Nie ma innych błędów z tym związanych. Ogólnie tego też nie pokazuje jako błąd tylko widać taki komunikat kiedy wejdę w standardowe parametry.
Pytanie czy tak mam być a dodatek jest dodawany?
Fizycznie dodatek znajduję się w kroplówce, lecz także same wypalania filtra są dość częste.
Gdzie znaleźć speca, który mi to magicznie naprawi?
Czy sprawdzić jakiś czujnik?
Jestem troszkę zagubiony, a już się cieszyłem, że skutecznie zdiagnozowałem usterkę "system polution faulty" i wymieniłem EGR, a tu kolejny klops.
Dla info dodaję plik jak to wygląda w diagu.
PS. Proszę admina o przeniesienie wątku do "Ogólnych" bo jak sądzę się pierdyknąłem. Sorki
Dzięki za podpowiedzi.
Ten model nie ma czujnika wlewu paliwa. Tak wynika z dokumentów serwisowych. I sam diag tak mówi, że brak.
Nie ma też żadnych błędów jak np. zapchany fap czy niski poziom eloys.
Jest komunikat "Błąd systemu dozowania dodatku do paliwa. Dodanie dodatku niemożliwe."
Fizycznie sprawdzone płyn jest. Pompka po testach w diag pracuje pięknie.
Aktualizacja:
Po "wymianie" fap w diagu nic się nie zmieniło ( spokojnie fizyczne pranie tego ustrojstwa już w ten weekend) ciągle ten sam błąd, więc sobie pozwoliłem na taki zabieg.
Ilość eloys w kroplówce to 512 gram( nie wiem ile litrów ciężko zmierzyć ).
Pompka podczas sprawdzania pompuje środek do zbiornika - sprawdzone płyn w rureczce w ruchu.
Czyli ciągle mam dylemat co dalej.
Aktualizuje:
Oddałem dzisiaj auto na warsztatu niby zajmują się francuzami. Sprawdzili auto i dostałem informację, że tak ma być. Oni mają ten sam model tylko z silnikiem 2.0 i tam też jest taki komunikat. Pogrzebali gdzieś w archiwum swoich diagnostyk i niby też mieli tam takie komunikaty.
W odpowiedzi dostałem komunikat, że wszystko sprawne i tak ma być. Ale fizycznie nie dolali paliwa i nie sprawdzili czy pompka działa tylko oni tak sądzą.
Cóż będzie trzeba zalać kanister 20l ropą zejść do kanału i organoleptycznie sprawdzić czy wszystko działa.
Ale to już po czyszczeniu FAP.
Przyjemność ta kosztowała mnie 50 zł. tak dla informacji
Prośba:
Panowie sprawdźcie czy wy u siebie w c4 picasso macie taki sam komunikat
Aktualizacja:
A teraz co do wieści :
dzisiaj sprawdziłem na dolewce z kanistra 15l czy pompka działa i wyszło, że cisza.
Procedura : tankowanie na wyłączonym silniku, następnie kluczyk na zapłon, później odpalenie, wyłączenie i nasłuchiwanie w kanale przy pompce i kroplówce( u mnie po prawej stronie za nadkolem, przy progu) tak dwa razy i nic żadnego dodania środka.
Moja diagnoza błąd który się pojawił jak dla mnie jest poprawny, czyli nie dozuje eloysa ;(
Specjaliści skasowali mnie 50 a usterka jak była tak jest.
Poszukuję kogoś kto wie o co chodzi i mi to w końcu naprawi.
Miras
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 07 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 7 Październik 2017, 00:40
Witam wszystkich. Jestem nowy ale nie znalazłem powitalni na forum więc witam się tu jako ,że to mój pierwszy post. Szukam rozwiązania problemu dokładnie takiego samego jak w tym temacie. Jest to mój pierwszy Citroen w życiu i w dodatku Diesel.
Kolega podpiął mi kompa i też taki problem pokazywał o braku możliwości dodania dodatku . Nie ma żadnych komunikatów na desce. Ten był po podpieciu kompa ale nie jako błąd tylko kolega co podpinał gdzieś tam wchodził i taki tekst znalazł.
Średnie odstępy wypalania FAPa to 251 km.
Jak pomóc mojej cytrynce ?
Witam
problemu nie udało mi się rozwiązać i nie wiem czy ktoś ci pomoże w tej kwestii. Ja założyłem diodę informującą o wypalaniu i to mi pomogło jeżeli chodzi o częstotliwość bo nie wyłączałem auta podczas wypalania fap. U mnie przebiegi miedzy wypalaniami to ok 500 km. ( jazda mieszana)
Dostałem namiary na gości z Wrocławia co niby już coś takiego przerabiali.
Ja jeżdżę z tym komunikatem w kompie i już.
Jak coś ci się uda ustalić to z chęcią bym się chciał dowiedzieć jak ci to naprawili.
Miras
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 07 Paź 2017 Posty: 8 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 8 Październik 2017, 21:49
Ale Ty to masz w komunikatach na zegarach w aucie ,czy w błedach po podłączeniu kompa?
U mnie tylko po podłączeniu do kompa i jest to w tak jakby LIVE DATA ,w czasie rzeczywistym.
Rozmawiałem wczoraj z jednym mechaniorem od diesli i powiedział mi ,że to normalne bo on pokazuje ,ze w tym momencie dodanie dodatku jest niemożliwe co nie znaczy ,że go nie dodaje wtedy kiedy trzeba czyli podczas tankowania.
Komp pokazał ,ze wypalania średnio przez ostatnich pięć razy co 280km
Też muszę założyć taką diodę bo autkiem jezdzi żona po mieście i szkoda by było tego FAPa
Do czego tę diodę podpiąć? Do lusterka ? Jak to rozwiązałeś ?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 31 Marzec 2018, 20:38
raduch85, I jak sprawy się mają? Problem rozwiązany?
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum