olo1300
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 42 Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12 Luty 2013, 02:22 XP sprzęgło hydrauliczne
Witam, koledzy mam pytanie dotyczące sprzęgła w XP 1,8 ,a mianowicie ustaliłem sobie, że u mnie jest sprzęgło hydrauliczne ( po wpisaniu vin na stronie http://service.citroen.com/ ).Z opisu modelu nie wynika abym u mnie sprzęgło sterowane było linką.Temat się rozpoczął od zauważenia śladów oleistego płynu (teraz jestem w 99 proc. przekonany ,że jest to płyn hamulcowy) na górnej części skrzyni ok wysokości zbiorniczka wyrównawczego.Dodatkowo przy wciskaniu sprzęgła na pedale czuć jakby linka się lekko zatarła (ale dopiero w końcowej fazie wciskania pedału sprzęgła taki jest efekt odczuwalny). Podejrzewam wyciek ze zbiorniczka wyr. stąd w/w objawy.Powiedzcie mi zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego jest wspólny z układem sprzęgła? Czy płyn DOT 4 należy w jakiś specjalny sposób uzupełnić w tym zbiorniczku?Chodzi mi czy jest on przelewowy i po przekroczeniu pewnego poziomu uzupełni się również w ukł.sprzęgła.Pozdrawiam
olo1300
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 42 Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12 Luty 2013, 11:48 Re: XP sprzęgło hydrauliczne
olo1300 napisał/a:
Witam, koledzy mam pytanie dotyczące sprzęgła w XP 1,8 ,a mianowicie ustaliłem sobie, że u mnie jest sprzęgło hydrauliczne ( po wpisaniu vin na stronie http://service.citroen.com/ ).Z opisu modelu nie wynika abym u mnie sprzęgło sterowane było linką.Temat się rozpoczął od zauważenia śladów oleistego płynu (teraz jestem w 99 proc. przekonany ,że jest to płyn hamulcowy) na górnej części skrzyni ok wysokości zbiorniczka wyrównawczego.Dodatkowo przy wciskaniu sprzęgła na pedale czuć jakby linka się lekko zatarła (ale dopiero w końcowej fazie wciskania pedału sprzęgła taki jest efekt odczuwalny). Podejrzewam wyciek ze zbiorniczka wyr. stąd w/w objawy.Powiedzcie mi zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego jest wspólny z układem sprzęgła? Czy płyn DOT 4 należy w jakiś specjalny sposób uzupełnić w tym zbiorniczku?Chodzi mi czy jest on przelewowy i po przekroczeniu pewnego poziomu uzupełni się również w ukł.sprzęgła.Pozdrawiam
ps teraz sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku i jest ok , nigdzie w jego okolicy nie ma wycieku.Może przesadzam? bo to "tarcie" nie jest duże praktycznie wyczuwalne jak zwróci się na to uwagę.Biegi wchodzą super, sprzęgło bierze normalnie.Może taki urok.
olo1300
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 42 Skąd: Łęczyca
Wysłany: 13 Luty 2013, 17:34
Dziękuję za "obszerne" i liczne odpowiedzi i pomoc.Zawsze można liczyć na forum
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 13 Luty 2013, 23:32
z tego co sie orientuje, nikt z tego forum nie skonczyl kursu jasnowidzenia nie mozemy stwierdzic na odleglosc, co kapie i skad- musisz to zrobic samemu.
kolejny problem: mieszasz i kombinujesz jak kon pod gorke szukasz na okretke jakie masz sterowanie sprzegla. to wystarczy spojrzec pod maske i od razu widac. pozniej piszesz o zacierajacej sie lince- czlowiek moze sie pogubic
co do zbiorniczkow: jak mi wiadomo, masz jeden zbiorniczek plynu do hamulcow i sprzegla. najlepiej bedzie jak popatrzysz po przewodach i bedziesz mial pewnosc. podobnie jak kwestie czy masz sprzeglo na linke czy hydrauliczne. zobacz pod maske i sam sprawdz, a nie szukasz po serwisowkach.
p.s. jak wszystko dziala i nic nie cieknie to nie szukaj problemow na sile...
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 00:16
nie wszyscy to mają i się znają a nie że olewają poza tym żona ma punto i do elementów sterowania hydraulicznego są cięgna i linki a dopiero na skrzyni wysprzeglanie hydrauliczne i kłopot z biegami może być jak sucho bo zapowietrzone lub awaria tej pompki kiedy płyn miesza między pojemnikiem a pompą ale nie tłoczy bo taki przypadek miał kolega i musiał kupić nowa do opla zafiry. płyn jest ten sam dla sprzęgła i hamulców i poziom trzeba pilnować ! poziom jest tylko jeden ale pompy osobne dla hamulców i sprzegła .
Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000 Pomógł: 38 razy Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 890 Skąd: uk
Wysłany: 14 Luty 2013, 01:06
sasun71 napisał/a:
do elementów sterowania hydraulicznego są cięgna i linki a dopiero na skrzyni wysprzeglanie hydrauliczne
moze przeczytaj jeszcze raz co napisales
p.s. a w jakim to samochodzie tak jest? bo jeszcze przenigdy w moim krotkim zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem.
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:22
Jak spotykałem sprzęgło sterowane hydraulicznie to zazwyczaj była pompa sprzęgła przy pedale sprzęgła połączona przewodem hydraulicznym z siłownikiem sprzęgła przy skrzyni biegów.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:32
audikom, zgadza się po prostu źle się wyraziłem w tym przypadku cięgno łączy tłok pompy jak tu pompa a sama pompa jest po stronie komory silnika..a te linki to chyba przemęczenie i późna pora
olo1300
Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012 Posty: 42 Skąd: Łęczyca
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:50
pozniej piszesz o zacierajacej sie lince- czlowiek moze sie pogubic
O zacierającej się lince pisałem w odniesieniu do odczuwalnego efektu celem przybliżenia odczucia podczas wciskania dźwigni sprzęgła.Rozumiem ,że nikt nie jest wróżką dlatego moje pytanie ukierunkowane było bardziej na efekt. tzw. "zacierającej linki" ( podkreślam jest to tylko takie odczucie jak przy lince stawiającej lekki opór), a sprawdziłem w serwisówce ponieważ mam założoną inst. LPG i widoczność przez dodatkowe rury od gazu i inne podzespoły jest praktycznie żadna ( a jakoś przy minus 3 nie chce mi się kłaść na ziemi), Wiarygodność takiego sprawdzenia jest wysoka, nie wierzę, że w serwisówce po wpisaniu nr. vin program błędnie określi rodzaj np. sterowania sprzęgłem. Ok nie ma sensu kruszyć kopii.Z godnie z Waszymi zaleceniami będę obserwował zbiorniczek wyrównawczy.Dziękuję za zainteresowanie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:55
D0 olo1300, sam tak mam po ostatnim huku bez kanału na zimną podłogę kłaść się nie chcę bo potem mnie będą leczyć z kaszlu i gorączki... byle do wiosny!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum