Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XP sprzęgło hydrauliczne
Autor Wiadomość
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12 Luty 2013, 02:22   XP sprzęgło hydrauliczne

Witam, koledzy mam pytanie dotyczące sprzęgła w XP 1,8 ,a mianowicie ustaliłem sobie, że u mnie jest sprzęgło hydrauliczne ( po wpisaniu vin na stronie http://service.citroen.com/ ).Z opisu modelu nie wynika abym u mnie sprzęgło sterowane było linką.Temat się rozpoczął od zauważenia śladów oleistego płynu (teraz jestem w 99 proc. przekonany ,że jest to płyn hamulcowy) na górnej części skrzyni ok wysokości zbiorniczka wyrównawczego.Dodatkowo przy wciskaniu sprzęgła na pedale czuć jakby linka się lekko zatarła (ale dopiero w końcowej fazie wciskania pedału sprzęgła taki jest efekt odczuwalny). Podejrzewam wyciek ze zbiorniczka wyr. stąd w/w objawy.Powiedzcie mi zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego jest wspólny z układem sprzęgła? Czy płyn DOT 4 należy w jakiś specjalny sposób uzupełnić w tym zbiorniczku?Chodzi mi czy jest on przelewowy i po przekroczeniu pewnego poziomu uzupełni się również w ukł.sprzęgła.Pozdrawiam

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 12 Luty 2013, 11:48   Re: XP sprzęgło hydrauliczne

olo1300 napisał/a:
Witam, koledzy mam pytanie dotyczące sprzęgła w XP 1,8 ,a mianowicie ustaliłem sobie, że u mnie jest sprzęgło hydrauliczne ( po wpisaniu vin na stronie http://service.citroen.com/ ).Z opisu modelu nie wynika abym u mnie sprzęgło sterowane było linką.Temat się rozpoczął od zauważenia śladów oleistego płynu (teraz jestem w 99 proc. przekonany ,że jest to płyn hamulcowy) na górnej części skrzyni ok wysokości zbiorniczka wyrównawczego.Dodatkowo przy wciskaniu sprzęgła na pedale czuć jakby linka się lekko zatarła (ale dopiero w końcowej fazie wciskania pedału sprzęgła taki jest efekt odczuwalny). Podejrzewam wyciek ze zbiorniczka wyr. stąd w/w objawy.Powiedzcie mi zbiornik wyrównawczy płynu hamulcowego jest wspólny z układem sprzęgła? Czy płyn DOT 4 należy w jakiś specjalny sposób uzupełnić w tym zbiorniczku?Chodzi mi czy jest on przelewowy i po przekroczeniu pewnego poziomu uzupełni się również w ukł.sprzęgła.Pozdrawiam


ps teraz sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku i jest ok , nigdzie w jego okolicy nie ma wycieku.Może przesadzam? :-( bo to "tarcie" nie jest duże praktycznie wyczuwalne jak zwróci się na to uwagę.Biegi wchodzą super, sprzęgło bierze normalnie.Może taki urok.

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 13 Luty 2013, 17:34   

Dziękuję za "obszerne" i liczne odpowiedzi i pomoc.Zawsze można liczyć na forum :evil:

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 13 Luty 2013, 23:32   

z tego co sie orientuje, nikt z tego forum nie skonczyl kursu jasnowidzenia :) nie mozemy stwierdzic na odleglosc, co kapie i skad- musisz to zrobic samemu.

kolejny problem: mieszasz i kombinujesz jak kon pod gorke :) szukasz na okretke jakie masz sterowanie sprzegla. to wystarczy spojrzec pod maske i od razu widac. pozniej piszesz o zacierajacej sie lince- czlowiek moze sie pogubic :)

co do zbiorniczkow: jak mi wiadomo, masz jeden zbiorniczek plynu do hamulcow i sprzegla. najlepiej bedzie jak popatrzysz po przewodach i bedziesz mial pewnosc. podobnie jak kwestie czy masz sprzeglo na linke czy hydrauliczne. zobacz pod maske i sam sprawdz, a nie szukasz po serwisowkach.

p.s. jak wszystko dziala i nic nie cieknie to nie szukaj problemow na sile...

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 00:16   

nie wszyscy to mają i się znają a nie że olewają ;-) poza tym żona ma punto i do elementów sterowania hydraulicznego są cięgna i linki a dopiero na skrzyni wysprzeglanie hydrauliczne i kłopot z biegami może być jak sucho bo zapowietrzone lub awaria tej pompki kiedy płyn miesza między pojemnikiem a pompą ale nie tłoczy bo taki przypadek miał kolega i musiał kupić nowa do opla zafiry. płyn jest ten sam dla sprzęgła i hamulców i poziom trzeba pilnować ! poziom jest tylko jeden ale pompy osobne dla hamulców i sprzegła .

 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 14 Luty 2013, 01:06   

sasun71 napisał/a:
do elementów sterowania hydraulicznego są cięgna i linki a dopiero na skrzyni wysprzeglanie hydrauliczne


moze przeczytaj jeszcze raz co napisales :)

p.s. a w jakim to samochodzie tak jest? bo jeszcze przenigdy w moim krotkim zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 14 Luty 2013, 08:59   

banan, Kolega wyraźnie napisał
sasun71 napisał/a:
żona ma punto

Więc wychodzi, że fiat ma genialne rozwiązanie ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 10:54   

No nie widziałem żeby pompa była na pedale sprzęgła w kabinie :shock: z reguły coś przenosi rozkaz z nogi na sterownik główny :mrgreen:

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:22   

Jak spotykałem sprzęgło sterowane hydraulicznie to zazwyczaj była pompa sprzęgła przy pedale sprzęgła połączona przewodem hydraulicznym z siłownikiem sprzęgła przy skrzyni biegów.

_________________
KK
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:32   

audikom, zgadza się po prostu źle się wyraziłem :lol: w tym przypadku cięgno łączy tłok pompy ;-) jak tu pompa a sama pompa jest po stronie komory silnika..a te linki to chyba przemęczenie i późna pora :shock:

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 14 Luty 2013, 11:57   

sasun71 napisał/a:
jak tu
nic nie widać

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:19   

Ja klikam i widzę ale ogólnie ze strony tego sklepu źle coś działa kopiowanie :shock:

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:24   

tu z allegro może ;-) pompa

 
 
olo1300

Mój samochód: Citroen Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: ben/LPG
Wersja:: HATCHBACK FAMILIALE
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Sie 2012
Posty: 42
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:50   

pozniej piszesz o zacierajacej sie lince- czlowiek moze sie pogubic :)

O zacierającej się lince pisałem w odniesieniu do odczuwalnego efektu celem przybliżenia odczucia podczas wciskania dźwigni sprzęgła.Rozumiem ,że nikt nie jest wróżką dlatego moje pytanie ukierunkowane było bardziej na efekt. tzw. "zacierającej linki" ( podkreślam jest to tylko takie odczucie jak przy lince stawiającej lekki opór), a sprawdziłem w serwisówce ponieważ mam założoną inst. LPG i widoczność przez dodatkowe rury od gazu i inne podzespoły jest praktycznie żadna ( a jakoś przy minus 3 nie chce mi się kłaść na ziemi), Wiarygodność takiego sprawdzenia jest wysoka, nie wierzę, że w serwisówce po wpisaniu nr. vin program błędnie określi rodzaj np. sterowania sprzęgłem. Ok nie ma sensu kruszyć kopii.Z godnie z Waszymi zaleceniami będę obserwował zbiorniczek wyrównawczy.Dziękuję za zainteresowanie.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14 Luty 2013, 12:55   

D0 olo1300, sam tak mam ;-) po ostatnim huku bez kanału na zimną podłogę kłaść się nie chcę bo potem mnie będą leczyć z kaszlu i gorączki... :lol: byle do wiosny!

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA