Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning 2.1 TD na pompie Boscha
Autor Wiadomość
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17 Luty 2013, 18:02   Tuning 2.1 TD na pompie Boscha

Aktualnie robię przeszczep silnika na 2.1 TD na pompie Boscha, i się zastanawiam nad możliwością tuningu tego silnika.
Ile z tego silnika można wyciągnąć? I jak?
Myślałem również o lepszej turbo-srpężarcę, ale jaka ?
Obecny silnik 2.1 TD ma dość duży przebieg więc planuję kapitałkę, i może podczas kapitałki wykonać kilka modyfikacji zwiększając moc silnika jak i również trwałość.
Z góry dzięki za pomoc. ;)

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 22 Luty 2013, 11:08   

Speed024, Wywal oryginalne komory wstępne. Możesz dorobić ze stali żaroodpornej komory, które będą miały mniejszą objętość. Zwiększysz wtedy stopień sprężania, który na pewno sporo podniesie mocy.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12 Marzec 2013, 22:41   

Ile można z 2.1 wyciągnąć maksymalnie, bez znacznego obniżania jego trwałości?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Marzec 2013, 15:12   

Speed024, Fabryka już miała dylemat i stosunek mocy do trwałości jest na pewno podparty długimi badaniami i górą pieniędzy. Mu maluczcy możemy sobie pokombinować w ciemno ;) Każde zwiększenie mocy odbije się na skróceniu trwałości. Zwiększając sprężanie zwiększasz sprawność silnika, moment obrotowy ale i siłę, która działa na panewki, powodując ich szybsze zużycie. Ciśnienia większe, powodują szybkie zużycie pierścieni i cylindrów itd...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Speed024

Mój samochód: Polonez Caro (-_
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: ON
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 65
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16 Marzec 2013, 21:45   

To wiadomo, coś kosztem czegoś.
Posiadam XUD9A (1.9 GLD ) i tam ciśnienie sprężania wynosi 31 atmosfer, czyli o 6,7 atmosfer więcej niż w 2.1 TD. Ale ten silnik XUD9A jest znany z trwałości po pół miliona kilometrów nie trzeba robić grubszych remontów bo nie wymaga on ich, więc myślę że jakby 2.1 podkręcił stopień sprężania to też nie powinno znacznie obniżyć jego trwałości.
Słyszałem że z 2.1 można wyciągnąć 200 koni, podkręcając Turbosprężarkę jak i również pompę wtryskową. Prawda to?
Co do tuningu to mógłbym sobie pozwolić na maks. 30% obniżenie trwałości silnika.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA