Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zasadę działania dyferencjału (przód)
Autor Wiadomość
dare2be
mały psowacz


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: wojciechwasko
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: Nantes, FR
  Wysłany: 12 Styczeń 2013, 18:58   Pytanie o zasadę działania dyferencjału (przód)

Dzisiaj, przy okazji próby zmiany tarcz hamulcowych, zauważyłem ciekawą rzecz. Przednia oś w powietrzu, silnik zgaszony. Przy wrzuconym biegu, prawym kołem nie dało się pokręcić (tzn. ciut się obracało, aż się oparło), natomiast lewe koło chodziło gładziutko, bez oporów.

Z czego to wynika? Dotychczas myślałem, że mechanizm dyrefencjału działa (schematycznie) tak:

(niebieski->zielony->żółty/czerwony).

Czy mój dyferencjał umiera czy mamy w XMach jakieś egzotyczne rozwiązanie?

_________________
facts do not cease to exist because they are ignored.
aldous huxley
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 19:36   

a obydwa kola byly w powietrzu?
nie byl skrecone? bo wtedy jest ciezko reka zakrecic kolo.
i ostatnie: sprawdzales po zrobieniu tarcz? moze kolo sie blokuje?

Ostatnio zmieniony przez banan 12 Styczeń 2013, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dare2be
mały psowacz


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: wojciechwasko
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: Nantes, FR
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 19:38   

Oba koła w górze, względnie prosto ustawione.

_________________
facts do not cease to exist because they are ignored.
aldous huxley
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 23:16   

Przecież to na obrazku to nie jest mechanizm różnicowy tylko proste przekazanie napędu.
Mechanizm różnicowy jak sama nazwa mówi różnicuje ilość obrotów kół zależnie od oporu jakie koła stawiają.

_________________
KK
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 12 Styczeń 2013, 23:56   

trzyma mocniej jeden zacisk . nie bardzo jest z czego tragedie robic.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 00:53   

audikom napisał/a:
różnicuje ilość obrotów kół zależnie od oporu jakie koła stawiają


troszke ci sie chyba pomylilo. nie roznicuje, a kompensuje (czyli wyrownuje). i nie opor, a predkosci obrotowe.
zwykly mechanizm roznicowy (jak kto woli: dyferencjal) przekazuje dokladnie taki sam moment obrotowy na kazde kolo wiec nie moze to dzialac na opor.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 01:57   

Nie zmienia to jednak postaci rzeczy, że coś jest nie tak z zaciskiem ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 10:54   

dare2be przepraszam , przemyślałem rysunek jeszcze raz i wyszło że jednak jest dobry, tylko uproszczony a mój wczorajszy umysł tego nie paniał.

cyt."Działanie klasycznego mechanizmu różnicowego polega na przekazywaniu jednakowego momentu obrotowego na oba koła niezależnie od napotykanego oporu. W efekcie to koło, które ma mniejsze opory toczenia może obracać się szybciej od koła, które wymaga większego momentu do jego poruszenia" "
można dopuścić do sytuacji, gdy jedno z kół będzie obracało się podwojoną prędkością wału napędowego, zaś drugie będzie zatrzymane. "

_________________
KK
 
 
dare2be
mały psowacz


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: wojciechwasko
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: Nantes, FR
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 12:21   

Jeżeli dobrze rozumiem Wasze wypowiedzi (sorry, ze mnie taki mechanik, jak z koziej d*** trąbka), jeden z zacisków "naciągających" półosie jest za mocno naciągnięty (albo coś w tym kierunku - zapieczony, etc), tak?

Ale przy obciążeniach, jakie są w trakcie jazdy, to i tak powinno odgrywać znikomą rolę, racja?

_________________
facts do not cease to exist because they are ignored.
aldous huxley
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 12:39   

A nie mowa tu o zacisku hamulca że trzyma?jedna strona..

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 15:12   

zacisk napinajacy polosie . nie.... nie moge poplakalem sie.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 15:18   

donalehandro napisał/a:
trzyma mocniej jeden zacisk . nie bardzo jest z czego tragedie robic.

Śmię wątpię...
Napisał:" Przy wrzuconym biegu,".
Jeżeli na biegu to jak kręcisz jednym kołem(obojętne którym) to drugie kręci się z tą samą prędkością w drugą.

Albo za dużo napisał albo ma napęd tylko na jedno kółko a dyfer zespawany... :shock:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 15:39   

co wy popierd..cie ludzie! Przeczytajcie tutaj Jalowa dyskusja az do kibla ganiac trzeba. po pierwsze jesli nie ma sie zadnego pojecia o mechanice to sie samemu nie grzebie. a najbardziej przerazajacy jest fakt ze ktos naprawia hamulce "jak sam zreszta napisal< a pozniej dodaje ze nie ma pojecia on naprawie pojazdow. i to jest dopiero tragiczne gdyz jak wiekszosc zapewne wie hamulce czasem sie przydaja.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
Ostatnio zmieniony przez robert 24 Styczeń 2013, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dare2be
mały psowacz


Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 1998
SKYPE - login: wojciechwasko
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 46
Skąd: Nantes, FR
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 15:49   

donalehandro napisał/a:
zacisk napinajacy polosie . nie.... nie moge poplakalem sie.

Zacisk napinający półosie. Chodziło mi o to, że w niektórych dyferencjałach na obudowie są takie tarcze do regulacji wstępnego napięcia łożysk osi. Takie coś widać chociażby na tym filmiku: jutub (1997 subaru legacy). No i w swojej naiwności pomyślałem, że w XMach też takie coś mamy i to może być powodem tego syndromu.

Tak więc zostawiając złośliwości na boku, chodzi Ci o zacisk hamulca? To miałoby sens - jeżeli lewe koło byłoby zblokowane przez hamulec, to wtedy prawe opierałoby się o silnik przy kręceniu na włączonym biegu.

_________________
facts do not cease to exist because they are ignored.
aldous huxley
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 13 Styczeń 2013, 16:19   

donalehandro napisał/a:
zacisk napinajacy polosie . nie.... nie moge poplakalem sie.
grzebał przy hamulcach dlatego biorę to pod uwagę ;-)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA