Praktyka to jedno, ale oprócz niej jest jeszcze wiedza teoretyczna. I to nie ta tylko z internetu. No cóż, zauważyłem, że na tym forum tylko niektórzy mogą albo zawsze muszą mieć ostatnie zdanie. Bez urazy, ale nie prowadzi to do pogłebienia wiedzy w danym temacie. Ja nie uważam się za wszystkowiedzącego, ale niektórych bardzo dotyka, że moga nie mieć racji. Pozdrawiam
Ja osobiście nie mam wykształcenia ani zawodowo nie zajmuje się mechaniką samochodową , a moje wypowiedzi są na podstawie samodzielnie wykonanych napraw lub podpatrzonych w trakcie wykonywania ich przez fachowców , podczas których zadaje mnóstwo pytań , co nie oznacza , że nie przytrafiły mi się wpadki , bo chcąc " zaimponować " wysnówałem własne teorie nie poparte faktami myśląc że dobrze rozumuje a okazywało się , że nie , ale po sprostowaniu przez kogoś kto ma w danym temacie doświadczenie potrafię przyznać się do błędu .
A wypisując bzdury typu :
MAX napisał/a:
Sprawdź stan akumulatora. Jeżeli nie trzyma napięcia, system wtrysku pracuje na niższym napięciu, co powoduje szybsze nagrzewanie silnika
I nikt by tego nie sprostował to wyobraź sobie , że trafia się osoba nie mająca pojęcia a szukająca pomocy , wchodzi na forum znajduje temat i czyta , potem dzieli się zdobytą " wiedzą " z osobą znającą się a ta go wyśmiewa .
Taka osoba od razu wyrabia sobie zdanie o całym forum i co może to za sobą pociągnąć ? Wypowiedzi typu :
" FMC , żart jakiś , nawet tam nie zaglądaj bo bzdury wypisują "
I pójdzie w świat .
A jak na razie słyszę w większości pochlebne opinie .
A to o to chodzi , że wnioski trzeba wyciągać ? i pewnie dlatego powstają teorie nie z tej ziemi .
Bo ktoś kto się zna wyciągnie poprawne , a ten kto nie ma zielonego pojęcia stworzy sobie własną teorie .
No to powodzenia życzę w wyciąganiu kolejnych wniosków.
Dla rozluźnienia atmosfery, wkleją złotą myśl, która na naszym forum kiedyś wypłynęła odnośnie stopionego bezpiecznika:
złota myśl citronauty.JPG złota myśl
Plik ściągnięto 227 raz(y) 78,31 KB
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Max jakie piekne akademickie opracowanie! I to Politechnika Warszawska... nie byle co! Sam szczyt Listy Filadelfijskiej... zapewne miliony cytowan rocznie...
Naprawde nie obrazajac nikogo, siedzi taki doktorek jeden z drugim, co samochod widzieli tylko na laboratorium i madruja w tomiskach opaslych. A jak sie sprawdzi np. na Ludziach Nauki co taki w swojej pracy naukowej osiagnal, to jest rozczarowanie - efektem tego sa potem prace z cyklu "instrukcja wykonywania cwiczenia laboratoryjnego" (bo zeby to jeszcze byl skrypt wydawany przez uczelniane wydawnictwo, to moze mialbym do tego szacunek). Widzisz, najcenniejsze opracowania pochodza od ludzi, ktorym tak naprawde nie zalezy na tym, aby ich prace ktos wydawal czy eksponowal (bo system ich awansu nie jest od tego uzalezniony, nie musza pisac na sile, czy sa tworczy czy nie sa), ktorzy po pierwsze maja pojecie o teori, a przy tym i z praktyka sa za pan brat.
Wiem... pracuje na Politechnice!
I jak to kiedys moj bliski kolega z pokoju powiedzial bedac na zagranicznym stazu:
"Trzeba tylko w pore zapiac pasy i wlaczyc poduszki bo wesoly autobus Top500 na ostatnim przystanku z loskotem wjezdza w przystanek Politechnika - zbudowany z najwyzszej jakosci betonu."
Mam nadzieje ze piekna kwiecista przenosnia jakiej uzyl jest dla wszystkich zrozumiala i klarowna
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
3.3.3 Sygnały wyjściowe
Sygnały wyjściowe mikroprocesora są wzmacniane w stopniach końcowych, które zwykle
mają dostateczną moc do bezpośredniego podłączenia elementów wykonawczych
(nastawników). Za pomocą mikroprocesora można także kontrolować przekaźniki. Stopnie
końcowe są zabezpieczone przed zwarciem do masy lub przed napięciem akumulatora oraz
przed zniszczeniem wskutek przeciążenia elektrycznego. Błędy tego rodzaju oraz odłączone
przewody są rozpoznawane przez stopnie końcowe i przekazywane do mikroprocesora.
3.3.3.1 Sygnały włączające
Za pomocą sygnałów włączających można włączać i wyłączać elementy wykonawcze (np.
wentylator silnika).
3.3.3.2 Sygnały PWM
Cyfrowe sygnały wyjściowe mogą być generowane jako sygnały PWM, czyli sygnały o
modulowanej szerokości impulsów. Są to sygnały prostokątne o stałej częstotliwości, ale
zmiennym czasie włączenia. Umożliwiają one sterowanie przetwornikami
elektropneumatycznymi w dowolnym położeniu (np. zaworem recyrkulacji spalin).
Szczegolnie cennych informacji potencjalny student dowiaduje sie z punktu 3.3.3.2 Sygnaly PWM. Zakladam ze jest to conajmniej 3 rok kierunku i mial juz ewentualnie rownolegle ma zajecia z elektroniki i elektrotechniki (w koncu to Politechnika, wiec ma lub mial napewno - chodzby byl na Budownictwie - ale ten jest na Mechanicznym!) - a co za tym idzie niezbedna z tego zakresu wiedze dot. "regulacji PWM": kat wzniosu impulsu, stan nieustalony, odpowiedz czasowa ukladu, wzbudzenie impulsem opadajacym, wbzudzenie impulsem narastajacym, szerokosc impulsu, wspolczynnik szumu do sygnalu sterujacego itp itd...
Szkoda ze tak zacne opracowanie nie opisuje sposobu tego sterowania czyli tak zwanego wspolczynnika wypelnienia impulsu i zasad sie z owym rozwiazaniem wiazacych - a bedacych dla sterowania np. cisnieniem fundamentalnych. Chcialbym tez zobaczyc w tym miejscu "przetwornik elektropneumatyczny" czyli po prostu selenoid/elektrozawor podcisnienia - moze chociaz na zdjeciu. Sam zawor recyrkulacji spalin nie jest przetwornikiem elektropneumatycznym - co daje bledny obraz adeptowi (bedzie biedak myslal, ze to prad steruje przeplywem spalin bezposrednio, a nie podcisnienie sterujace zaworem pneumatycznym posrednio, sterowane przetwornikiem za pomoca pradu). Jak to sie dzieje ze prad steruje gazem nie jest wogole wyjasnione (potem pojawiaja sie ewenementy, ze "cisnienie plynie w rurze/pojemniku". Nie daj boze beda to roczniki po gimnazjum... bez wyobrazni, aspiracji i ambicji - i potem taki Inzynier pojdzie w swiat, glosic jedna jedyna zawsze sluszna racje.
Natomiast opracowanie owo moim zdaniem w pelni spelnia swoj cel: ma zaznajomic studenta z tematem. Zainteresowany powinien jednak temat rozszerzyc we wlasnym zakresie. To miedzy innymi robimy tutaj na forum.
PS. Zasada dzialania MAF tez bardzo mi sie podoba - szczegolnie nie trzymajacy sie kupy i sprzeczny z zasadami fizyki opis zasady dzialania. A potem schemat, gdzie WIDAC JAK BYK ze sa 2 rezystory w kanale powietrznym w rozwiazaniu "z goracym drutem" a nie jeden - jak usilnie probuje wytlumaczyc autor - wydaje mi sie ze sam do konca nie rozumiejac zasady dzialania mostka pomiarowego Wheatston'a wzbogaconego o zmiane rezystancji rezystora wzorcowego wywolane zmiana temperatury...
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
O znalazlem com chcial po dokladnym zapoznaniu sie z materialem - jest wyjasniony EGR z podcisnieniami, jest wyjasniony (no moze troche pokretnie ale jest...) zawor filtra par paliwa (pokretnie i troche bez przekonania) i jest tez rzeczony wyzej wspolczynnik wypelnienia impulsu (przy reguatorze biegu jalowego!). Najsensowniej opisana jest sonda lambda (tutaj widac pelne zrozumienie tematu). Niestety razi w oczy pomiar woltomierzem w tym miejscu (bez oscyloskopu raczej ciezko ustalic czy sonda dziala prawidlowo czy nie, chyba ze mamy szybkie oczy;P ).
Najbardziej podobaja mi sie zdania tworcze ktore prawdopodobnie wyszly z pod piora samego autora (skladnia... odrazu widac ze INZYNIER!) - otoz jest to ostatni akapit (bo poza tym duza wiekszosc przedstawionego materialu to faktycznie CYTOWANIA - tyle ze bez podania zrodel i oznaczenia miejsc gdzie takowe cytowania nastepuja - moze dlatego ze jest to dokument do uzytku wewnetrznego - w pracy naukowej nazwano by to zwyczajnie plagiatem).
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 7 Maj 2013, 20:59
Sm0kus, O samego czytania się zmęczyłem.
Produkujesz myśli zamienione na zdania niczym CKM
Mam nadzieje,że na spotkania lub "zloty" zabierasz ze sobą suwak do ust?
Osobiście lubię bardzo posłuchać mądrych ludzi ale .... jeśli zabierający głos nie "Wyciąganie wniosków a praktyka" po pewnym czasie przychodzi znużenie, ziewanie a nawet sen.
Chyba lekko przesadziłeś z tym monologiem Sm0kus pisząc wykład dla ludzi z wiedzą akademicką.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum