Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciąganie wniosków a praktyka
Autor Wiadomość
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 08:02   

Praktyka to jedno, ale oprócz niej jest jeszcze wiedza teoretyczna. I to nie ta tylko z internetu. No cóż, zauważyłem, że na tym forum tylko niektórzy mogą albo zawsze muszą mieć ostatnie zdanie. Bez urazy, ale nie prowadzi to do pogłebienia wiedzy w danym temacie. Ja nie uważam się za wszystkowiedzącego, ale niektórych bardzo dotyka, że moga nie mieć racji. Pozdrawiam

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 09:31   

MAX napisał/a:
niektórych bardzo dotyka, że mogą nie mieć racji.
Ja osobiście nie mam wykształcenia ani zawodowo nie zajmuje się mechaniką samochodową , a moje wypowiedzi są na podstawie samodzielnie wykonanych napraw lub podpatrzonych w trakcie wykonywania ich przez fachowców , podczas których zadaje mnóstwo pytań , co nie oznacza , że nie przytrafiły mi się wpadki , bo chcąc " zaimponować " wysnówałem własne teorie nie poparte faktami myśląc że dobrze rozumuje a okazywało się , że nie , ale po sprostowaniu przez kogoś kto ma w danym temacie doświadczenie potrafię przyznać się do błędu .

A wypisując bzdury typu :
MAX napisał/a:
Sprawdź stan akumulatora. Jeżeli nie trzyma napięcia, system wtrysku pracuje na niższym napięciu, co powoduje szybsze nagrzewanie silnika
I nikt by tego nie sprostował to wyobraź sobie , że trafia się osoba nie mająca pojęcia a szukająca pomocy , wchodzi na forum znajduje temat i czyta , potem dzieli się zdobytą " wiedzą " z osobą znającą się a ta go wyśmiewa .
Taka osoba od razu wyrabia sobie zdanie o całym forum i co może to za sobą pociągnąć ? Wypowiedzi typu :
" FMC , żart jakiś , nawet tam nie zaglądaj bo bzdury wypisują "
I pójdzie w świat .
A jak na razie słyszę w większości pochlebne opinie .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 10:02   

To nie dotyczy citroena, ale ogólne zasady są wspólne
http://www.zkue.ime.pw.ed...K/Silnik_v2.pdf

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 4 Kwiecień 2013, 10:33   

MAX, trochę czytania jest , podpowiedz na której stronie znajduję się ten zapis .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 15:36   

To tylko część, trzeba troche poczytać więcej a wniski wyciągnąc samemu.

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 8 Kwiecień 2013, 15:56   

MAX napisał/a:
a wnioski wyciągnąć samemu.
A to o to chodzi , że wnioski trzeba wyciągać ? i pewnie dlatego powstają teorie nie z tej ziemi .
Bo ktoś kto się zna wyciągnie poprawne , a ten kto nie ma zielonego pojęcia stworzy sobie własną teorie .
No to powodzenia życzę w wyciąganiu kolejnych wniosków.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
MAX
Mechanik


Mój samochód: XMII
Paliwo: Benzyna
Wersja:: MKII
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 367
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 1/4/6
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 07:45   

Jak napisałeś wyżej, wnioskowanie wymaga.. hm.. takiego czegoś co nie każdy posiada albo ma niewiele...

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz

Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 08:08   

MAX napisał/a:
Jak napisałeś wyżej, wnioskowanie wymaga.. hm.. takiego czegoś co nie każdy posiada albo ma niewiele...
Nareszcie potrafiłeś się przyznać .

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
banan
Mechanik


Mój samochód: Xantia Break
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: ON HDI
Wersja:: forte
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 890
Skąd: uk
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 19:01   

mam prosbe: bez osobistych wycieczek... mowiac krotko: nie bawmy sie w politykow :)

a wracajac o tematu: czy moge cie prosic max, o podanie jakis zrodel lub wyjasnienie twojego toku rozumowania?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 19:50   

Dla rozluźnienia atmosfery, wkleją złotą myśl, która na naszym forum kiedyś wypłynęła odnośnie stopionego bezpiecznika:



złota myśl citronauty.JPG
złota myśl
Plik ściągnięto 227 raz(y) 78,31 KB

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 9 Kwiecień 2013, 23:21   

Kontynuując wnioski nad praktyką , proponuję przeczytać dla poluźnienia ciśnienia

rozmowy damsko-męskie

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Maj 2013, 18:09   

Max jakie piekne akademickie opracowanie! I to Politechnika Warszawska... nie byle co! Sam szczyt Listy Filadelfijskiej... zapewne miliony cytowan rocznie...

Naprawde nie obrazajac nikogo, siedzi taki doktorek jeden z drugim, co samochod widzieli tylko na laboratorium i madruja w tomiskach opaslych. A jak sie sprawdzi np. na Ludziach Nauki co taki w swojej pracy naukowej osiagnal, to jest rozczarowanie - efektem tego sa potem prace z cyklu "instrukcja wykonywania cwiczenia laboratoryjnego" (bo zeby to jeszcze byl skrypt wydawany przez uczelniane wydawnictwo, to moze mialbym do tego szacunek). Widzisz, najcenniejsze opracowania pochodza od ludzi, ktorym tak naprawde nie zalezy na tym, aby ich prace ktos wydawal czy eksponowal (bo system ich awansu nie jest od tego uzalezniony, nie musza pisac na sile, czy sa tworczy czy nie sa), ktorzy po pierwsze maja pojecie o teori, a przy tym i z praktyka sa za pan brat.

Wiem... pracuje na Politechnice! :-/

I jak to kiedys moj bliski kolega z pokoju powiedzial bedac na zagranicznym stazu:
"Trzeba tylko w pore zapiac pasy i wlaczyc poduszki bo wesoly autobus Top500 na ostatnim przystanku z loskotem wjezdza w przystanek Politechnika - zbudowany z najwyzszej jakosci betonu."

Mam nadzieje ze piekna kwiecista przenosnia jakiej uzyl jest dla wszystkich zrozumiala i klarowna :-D

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Maj 2013, 18:27   

Cytat:
3.3.3 Sygnały wyjściowe
Sygnały wyjściowe mikroprocesora są wzmacniane w stopniach końcowych, które zwykle
mają dostateczną moc do bezpośredniego podłączenia elementów wykonawczych
(nastawników). Za pomocą mikroprocesora można także kontrolować przekaźniki. Stopnie
końcowe są zabezpieczone przed zwarciem do masy lub przed napięciem akumulatora oraz
przed zniszczeniem wskutek przeciążenia elektrycznego. Błędy tego rodzaju oraz odłączone
przewody są rozpoznawane przez stopnie końcowe i przekazywane do mikroprocesora.
3.3.3.1 Sygnały włączające
Za pomocą sygnałów włączających można włączać i wyłączać elementy wykonawcze (np.
wentylator silnika).
3.3.3.2 Sygnały PWM
Cyfrowe sygnały wyjściowe mogą być generowane jako sygnały PWM, czyli sygnały o
modulowanej szerokości impulsów. Są to sygnały prostokątne o stałej częstotliwości, ale
zmiennym czasie włączenia. Umożliwiają one sterowanie przetwornikami
elektropneumatycznymi w dowolnym położeniu (np. zaworem recyrkulacji spalin).


Szczegolnie cennych informacji potencjalny student dowiaduje sie z punktu 3.3.3.2 Sygnaly PWM. Zakladam ze jest to conajmniej 3 rok kierunku i mial juz ewentualnie rownolegle ma zajecia z elektroniki i elektrotechniki (w koncu to Politechnika, wiec ma lub mial napewno - chodzby byl na Budownictwie - ale ten jest na Mechanicznym!) - a co za tym idzie niezbedna z tego zakresu wiedze dot. "regulacji PWM": kat wzniosu impulsu, stan nieustalony, odpowiedz czasowa ukladu, wzbudzenie impulsem opadajacym, wbzudzenie impulsem narastajacym, szerokosc impulsu, wspolczynnik szumu do sygnalu sterujacego itp itd...
Szkoda ze tak zacne opracowanie nie opisuje sposobu tego sterowania czyli tak zwanego wspolczynnika wypelnienia impulsu i zasad sie z owym rozwiazaniem wiazacych - a bedacych dla sterowania np. cisnieniem fundamentalnych. Chcialbym tez zobaczyc w tym miejscu "przetwornik elektropneumatyczny" czyli po prostu selenoid/elektrozawor podcisnienia - moze chociaz na zdjeciu. Sam zawor recyrkulacji spalin nie jest przetwornikiem elektropneumatycznym - co daje bledny obraz adeptowi (bedzie biedak myslal, ze to prad steruje przeplywem spalin bezposrednio, a nie podcisnienie sterujace zaworem pneumatycznym posrednio, sterowane przetwornikiem za pomoca pradu). Jak to sie dzieje ze prad steruje gazem nie jest wogole wyjasnione (potem pojawiaja sie ewenementy, ze "cisnienie plynie w rurze/pojemniku". Nie daj boze beda to roczniki po gimnazjum... bez wyobrazni, aspiracji i ambicji - i potem taki Inzynier pojdzie w swiat, glosic jedna jedyna zawsze sluszna racje.

Natomiast opracowanie owo moim zdaniem w pelni spelnia swoj cel: ma zaznajomic studenta z tematem. Zainteresowany powinien jednak temat rozszerzyc we wlasnym zakresie. To miedzy innymi robimy tutaj na forum.

PS. Zasada dzialania MAF tez bardzo mi sie podoba - szczegolnie nie trzymajacy sie kupy i sprzeczny z zasadami fizyki opis zasady dzialania. A potem schemat, gdzie WIDAC JAK BYK ze sa 2 rezystory w kanale powietrznym w rozwiazaniu "z goracym drutem" a nie jeden - jak usilnie probuje wytlumaczyc autor - wydaje mi sie ze sam do konca nie rozumiejac zasady dzialania mostka pomiarowego Wheatston'a wzbogaconego o zmiane rezystancji rezystora wzorcowego wywolane zmiana temperatury...

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 7 Maj 2013, 19:30   

O znalazlem com chcial po dokladnym zapoznaniu sie z materialem - jest wyjasniony EGR z podcisnieniami, jest wyjasniony (no moze troche pokretnie ale jest...) zawor filtra par paliwa (pokretnie i troche bez przekonania) i jest tez rzeczony wyzej wspolczynnik wypelnienia impulsu (przy reguatorze biegu jalowego!). Najsensowniej opisana jest sonda lambda (tutaj widac pelne zrozumienie tematu). Niestety razi w oczy pomiar woltomierzem w tym miejscu (bez oscyloskopu raczej ciezko ustalic czy sonda dziala prawidlowo czy nie, chyba ze mamy szybkie oczy;P ).

Najbardziej podobaja mi sie zdania tworcze ktore prawdopodobnie wyszly z pod piora samego autora (skladnia... odrazu widac ze INZYNIER!) - otoz jest to ostatni akapit (bo poza tym duza wiekszosc przedstawionego materialu to faktycznie CYTOWANIA - tyle ze bez podania zrodel i oznaczenia miejsc gdzie takowe cytowania nastepuja - moze dlatego ze jest to dokument do uzytku wewnetrznego - w pracy naukowej nazwano by to zwyczajnie plagiatem).

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 7 Maj 2013, 20:59   

Sm0kus, O samego czytania się zmęczyłem.
Produkujesz myśli zamienione na zdania niczym CKM :-)
Mam nadzieje,że na spotkania lub "zloty" zabierasz ze sobą suwak do ust?
Osobiście lubię bardzo posłuchać mądrych ludzi ale .... jeśli zabierający głos nie "Wyciąganie wniosków a praktyka" po pewnym czasie przychodzi znużenie, ziewanie a nawet sen.
Chyba lekko przesadziłeś z tym monologiem Sm0kus pisząc wykład dla ludzi z wiedzą akademicką.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA