Witam,a ja poszukuję podpowiedzi jak rozebrać obudowę hamulca ręcznego w citroen evasion,bo coś mi się z guzikiem stało i nie odbija,jest zupełnie luźny,samo podniesienie dźwigni powoduje,że hamulec działa tylko nie zaskakuje i spada od razu...pomożecie?
Jak wymienić linkę..?
1. Podnieść samochód na max i zabezpieczyć wszystkie koła przed opadaniem, chyba, że wymiane robi się w kanale wtedy niekoniecznie
2. zdjąć prawe koło
3. wejść pod spód i odkręcić nakretkę mocującą metalową osłonę tłumika do podwozia - wystarczy jedna, odgiąć osłonę, będzie widoczny mechanizm mocowania obu linek
4. Zdjąć linkę z mechanizmu samoregulacji hamulca i wyciągnąć ze szczęki
5. zdjąc z koncówki gumkę na rysunku nr 14, wcisnąć linkę do pancerza. Jeśli jest urwana to poprostu ściągnąć pancerz
6. wyciągnąć linkę z mechanizmu pod samochodem. Linkę wypchnąć dłuższym śróbokretem i wyciągnąć razem z plastikowa nakladką nr 12 na rysunku, ma ona przecięcie na dlugości ok 2 cm
7. Z nowej linki zdjąć gumkę tak by można było ją swobodnie wcisnąć. Jeżeli ktoś nam pomaga przy wymianie wystarczy że ją będzie wciskal wtedy gumki zdejmować nie trzeba
8. przelozyć całą linkę przez uszy metalowe, jedno przy zwrotnicy i dwa za maglownicą
9. na drugą końcówkę linki nałożyć gumową beczułkę i nakładke plastikową nr 12 na rysunku
10. włożyć linkę w mechanizm tak by wcisnąć plastikową nakładkę. Przecięcie w nakladce powinno być skierowane do dołu
11. zahaczyć końcówkę linki w mocowaniu w mechaniźmie
12. przykręcić osłonę tłumika do tunelu
12. zamontować linkę w szczęce hamulcowej i nalożyć końcówkę na dźwignię mechanizmu samoregulacji hamulca
Mocowanie linki pod podwoziem w mechaniźmie zaciągania hamulca będzie widoczne patrząc przez ten mechanizm.
trochę trudny dostęp ale da się tam rekę włożyć. Trzeba trochę manewrować linką, ale da się to zrobić bez ściagania tłumików, choć wtedy to jest o wiele prostsze
Nie kopiujesz, wczoraj sam wymienialem obie linki. A że do opisu wykorzystuję wrzucony rysunek przez inna osobe to chyba nic złego. Nie sprawdzałem, czy ktoś to opisał wymianę w podobny sposób
Rysunek do pobrania w poście kolegi "piotrekbyd" na pierwszej stronie tego tematu. numery którę podaję w opisie to numery części na rysunku. Tak mi się wydało bardziej sensownie, chociaż można było tylko słownie to opisać. Wydaje mi się, że jeśli ktoś ma zamiar wymienić linkę i szuka porady nie pominie tego schematu zamieszczonego przez kolegę.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5042 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 07:14
augustowianka1, - proszę pisać w odpowiednim dziale. Tu jest dział dla XMów. Temat przenoszę tam gdzie powinien być.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 18 Kwiecień 2013, 08:50
robson, Też miałem zamiar rozdzielić tematy , ale czekałem czy kolega MAX, załapie , że nie chodzi o XMa , nawet próbowałem naprowadzać , jak widać niestety nie .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum