Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozmyślania przed zakupem.
Autor Wiadomość
Haveaniceday

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: On
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Ołtarzew
Wysłany: 6 Maj 2013, 17:03   Rozmyślania przed zakupem.

Cześć, zastanawiam się nad swoim pierwszym samochodem. Jako, że jestem zafascynowany zawieszeniem hydro pneumatycznym poszukuję czegoś ze stajni Citroena. Przyznam,iż najbardziej przypadł mi do gustu XM. Moje pytania są następujące:

Czy taki samochód uda się obsłużyć będąc laikiem w dziedzinie mechaniki?[do tej pory to jedynie wymiana oleju, koła i nic poza tym..)
Jak się sprawuję w dłuższych trasach? (nie będzie jeżdżony codziennie, czy to do pracy i szkoły, aczkolwiek wypad na wakacje nie powinien powodować podwyższonego ciśnienia)
Czy ciężko przywrócić tryb komfortu w zawieszeniu z komputerem?
Jak to jest z częściami? Chińczycy coś robią czy tylko Francuzi mogą poratować?
Jaki silnik polecicie? Czy przebieg w przypadku takiego zawieszenia jest szczególnie ważny?



a może lepiej skierować się w stronę mniej skomplikowanej Xantii / C5 lub całkiem zrezygnować z kanapy i szukać Xsary?

Wiem,że sporo tych pytań..


Kwota jaką mam do wydania to około 8 tys. zł.


Pozdrawiam
HaveANiceDay

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 6 Maj 2013, 17:23   

Haveaniceday, Xm czy Xantia :roll: a może C 5 ??
Każdy będzie chwalił swojego modela. ;-) Xm - klasa limuzyna - wygodny, zazwyczaj bardzo dobrze wyposażony. Xantia - klasa średnia - również wygodna, za full wyposażeniem trzeba się rozglądać. C 5 - następca Xantii - komfort niestety już jest deko słabszy, wyposażenie na bank lepsze (więcej elektroniki, a co za tym idzie to chyba się domyślasz). Autko na pewno godne uwagi, tylko nie wiem czy coś znajdziesz za 8 tysi.
Co do sprężynowców - :cry: osobiście bym się chyba nie przesiadł. Lubię tyłeczek wygodnie wozić. :-D
Haveaniceday napisał/a:
Czy taki samochód uda się obsłużyć będąc laikiem w dziedzinie mechaniki?

Wszystkiego się idzie nauczyć - na pewno pomożemy. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 6 Maj 2013, 18:11   

lancia kappa 2.4 jtd i jezdzisz w niesamowitym komforcie . silnik idealny na kolach zebatych rozrzad,w srodku samolot. jak lubisz poszalec to bmw 328 ub 325. no fakt ze prawko wtedy szybko stracisz. ale jesli pojecie masz raczej bardzo blade o mechanice to raczej golfa kup bo kazdy pan edek w stodole naprawi a i podroby w kazdym kuble na smieci mozna za pare groszy dostac ,bo jest tego jak nasral. citroen z hydro dla laika i jako pierwsze auto w zyciu hmm. no jesli masz sakiewke pelna talarow to prosze bardzo bo sam nic nie zrobisz. citroen bez hydro hmm. zwykle auto wiec cudow nie bedzie . no moze poza padajacymi tylnymi belkami, a takowej sam nie zrobisz wiec czeka cie warsztat i jakies 750 talarow do wydania. sprawa jest prosta ... jesli ma sie duzo monet lub biletow nbp. to mozna kupic co sie zamarzy i odwiedzac serwisy, jesli ma sie ograniczony zasob owych biletow ,brak pojecia o naprawach,i zapal do nauczenia sie czegos to bierze sie na poczatek proste i tanie w utrzymaniu wozidlo.

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 6 Maj 2013, 22:38   

Myślę że najlepszym wyborem na początek poznania z hydro będzie księżna.
Auto eleganckie, o dużym komforcie , w miarę proste jak na hydro.
Najważniejsze że za około 3/4 tej kwoty można nabyć auto w naprawdę dobrym stanie.Reszta na przegląd i ewentualne usunięcie usterek.
Zakup koniecznie z kimś z klubu tego czy innego, mającego duże doświadczenie w hydrowozach (Xantiach) , nawet jakby to miało kosztować parę złociszy .
A najlepiej sprowadzić po cierpliwym rozeznaniu i obserwacji rynku z Niemiec.
I tu tez kłania się czyjaś dobra wiedza w tym zakresie (nie wierz w różne okazje i obiecanki cacanki).
Dotrzymanie tych zasad w pierwszej chwili trochę kosztuje lecz w ostatecznym rozrachunku pozwoli zaoszczędzić nawet do kilku tysięcy zł.
Do typowej codziennej jazdy silniki 1.8 B czy 1,9 D , 2,1 D zupełnie wystarczające.

_________________
KK
 
 
Haveaniceday

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: On
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Ołtarzew
Wysłany: 7 Maj 2013, 13:23   

Czy mógł by ktoś pokrótce przedstawić różnicę zawieszenia w XM mk2 i Xantii mk2?

Księżna posiadała 3 typy zawieszenia o ile dobrze wyczytałem?

 
 
bloks

Mój samochód: c4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: bezyna
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 0
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Maj 2013, 01:06   

Polecam ofertę przeglądu przed zakupem. Szukałem dlugo Citroena C3 lub C4 i kontrolę zrobiłem na pomorzu 450 km od mojego miejsca zamieszkania w ASO11. Mały klimatyczny serwis Citroena. Ofertę znalazłem na taniprzeglad.pl : http://taniprzeglad.pl/li...mocje,okres-asc

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA