Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: grigori333
22 Maj 2013, 14:19
brak zasilania pompy paliwa
Autor Wiadomość
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 20 Maj 2013, 23:28   brak zasilania pompy paliwa

witam tak jak w temacie , podziało mi się zasilanie pompy paliwowej, wczoraj było ok a już dzisiaj nie działa sprawdziłem kostke od pompy no i jest brak , stąd moje pytanie gdzie zacząć szukać , co może być przyczyna , z góry dziękuję za odpowiedź :-)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Maj 2013, 23:40   

Pierwsze chyba bezpieczniki,przekaźniki, a potem kable czy całe bym szukał... :-)

 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 21 Maj 2013, 06:18   

no ok to wiem , bo po wyciągnięciu pompy z reszta nie potrzebnie stwierdziłem ze jest DObra, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok , może wiesz który jest za to odpowiedzialny , gdzie jest przekaznik pompy ?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21 Maj 2013, 10:55   

geny,Mam diesla i też brak oznaczeń nawet bezpieczników a w temacie elektryki niestety nie pomogę, też bym szukał jak Ty :-)

 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 21 Maj 2013, 21:36   

to ja juz nie wiem

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Maj 2013, 03:52   

Bitron - czyli glowny przekaznik jest odpowiedzialny za prace pompy paliwa. Zazwyczaj jest umiejscowiony w poblizu kompa. ;-)

Poszperaj po forum, bo na bank juz byl podobny temat.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4286
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Maj 2013, 11:27   

Szukaj czegoś takiego Tu kolor może być inny-ceglasty ;-) U mnie jest między akumulatorem a lampą przednią koło pompy ABS..pod maską oczywiście ;-) porównaj numer na bitronie bo ten dla przykładu jest..

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Maj 2013, 13:49   

Trzeba jakiś schemat zdobyć , tak to nie robota.
A jakoś dziś nie bardzo mam ochotę za ciebie szukać.

_________________
KK
 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 15:25   

no ok znalazlem do ustrojstwo ,styki byly lekko biale wyczyscilem i nic ,jak zprawdzic taki sterownik ? bo tak w ciemno kupowac to tez nie za bardzo ,dzwonielm u siebie po szrotach i nie maja :(

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Maj 2013, 17:42   

Sprawdż jeszcze połączenie do masy w nadwoziu i silniku.
Większość jest sterowana masą i jak jest słabe połączenie lub go niema to przekaźniki nie dostają sterowania .
Gdzie one są w twym aucie nie wiem , musisz gdzieś poszukać materiałów w tym temacie.
Wymiana na nowe bez pewności wygeneruje niepotrzebne koszty .

_________________
KK
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 22 Maj 2013, 17:52   

geny, Zerknij na załączniki. ;-) Może cosik pomogą.



Xsara 1,4i.jpg
Plik ściągnięto 38469 raz(y) 3,06 KB

Schemat sterowania Xsara 1,4i.jpg
Plik ściągnięto 3859 raz(y) 76,25 KB

opis Xsara 1,4.jpg
Plik ściągnięto 2622 raz(y) 24,97 KB

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Maj 2013, 18:14   

Na tej stronie można sciągnąć coś do xary

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41771.html

_________________
KK
 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:28   

zauwazylem dzisiaj ze jak przekrecam zaplon to po jakims czasie w tym sterowniku pyka tak jak by wylaczal pompe ,znow bez tego strownika nie chce odpalic na gazie bo cos nie puszcza ,jutro popatrze za ta masa ,widzialem jakies kable przykrecone do obudowy w prawej czesci przodu moze tak cos zlapalo

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4385
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:39   

Dobrze kolego że pyka to znak że przekaźnik działa.
A czy słyszysz takie syczenie / pompowanie ?
Po przekręceniu na zapłon powinno być cyknięcie przekaźnika i delikatne pompowanie paliwa przez pompę.

Najlepiej to wypnij przewód paliwowy za pompą i przekręć kluczyk na zapłon i będzie widać gdzie jest problem, jak "rzyga" paliwem to pompa jest ok.

Dla pewności, sprawdzałeś te grube bezpieczniki pod maską ?
Jeden z nich będzie odpowiedzialny za pracę pompy.

Miałem identyczny przypadek jak u ciebie w Megi i już głupiałem, a okazało się że koło akumulatora miałem przepalony bezpiecznik od pompy i na darmo płaciłem za ponad 300 km za lawetę.
W tym przypadku też przekaźnik cykał, a bezpiecznik przepaliło bo miałem mało paliwa i jeździłem w terenie górzystym - pompa dostała zwarcia i kaput.

Sprawdź tak jak ci mówię i daj znać to będziemy myśleć co dalej.
I jeszcze jedno najważniejsze pytanie jak ta usterka wystąpiła ? Nagle samochód zgasł czy po nocy nie odpalił ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
geny

Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 67
Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 22:21   

rano pojechalem do pracy bylo wszystko ok,a ze mam samochod na gaz top na benzynie moze przejechalem jakies 500m potem przelaczylo sie na lpg zajechalem jakies 4 km postawilem samochod,po powrocie z pracy wsiadlem krece i nic zero odzewu,przelaczylem na gaz recznie i pojechlalem,dodam ze pompa jest sprawna bo wyciagalem bez potrzeby ,podlaczalismy z ojcem do prostownika i zasysa wszystko jest z nia ok w sumie do tych duzych bezpietrznikow patrzylem ale nie wyciagalem ich nie ogladalem moze zeczywiscie ktorys jest nad palony

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA