geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 20 Maj 2013, 23:28 brak zasilania pompy paliwa
witam tak jak w temacie , podziało mi się zasilanie pompy paliwowej, wczoraj było ok a już dzisiaj nie działa sprawdziłem kostke od pompy no i jest brak , stąd moje pytanie gdzie zacząć szukać , co może być przyczyna , z góry dziękuję za odpowiedź
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4286 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20 Maj 2013, 23:40
Pierwsze chyba bezpieczniki,przekaźniki, a potem kable czy całe bym szukał...
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 21 Maj 2013, 06:18
no ok to wiem , bo po wyciągnięciu pompy z reszta nie potrzebnie stwierdziłem ze jest DObra, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie ok , może wiesz który jest za to odpowiedzialny , gdzie jest przekaznik pompy ?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4286 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22 Maj 2013, 11:27
Szukaj czegoś takiego Tu kolor może być inny-ceglasty U mnie jest między akumulatorem a lampą przednią koło pompy ABS..pod maską oczywiście porównaj numer na bitronie bo ten dla przykładu jest..
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Maj 2013, 13:49
Trzeba jakiś schemat zdobyć , tak to nie robota.
A jakoś dziś nie bardzo mam ochotę za ciebie szukać.
_________________ KK
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 15:25
no ok znalazlem do ustrojstwo ,styki byly lekko biale wyczyscilem i nic ,jak zprawdzic taki sterownik ? bo tak w ciemno kupowac to tez nie za bardzo ,dzwonielm u siebie po szrotach i nie maja
Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 30 razy Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 1228 Skąd: Puławy
Wysłany: 22 Maj 2013, 17:42
Sprawdż jeszcze połączenie do masy w nadwoziu i silniku.
Większość jest sterowana masą i jak jest słabe połączenie lub go niema to przekaźniki nie dostają sterowania .
Gdzie one są w twym aucie nie wiem , musisz gdzieś poszukać materiałów w tym temacie.
Wymiana na nowe bez pewności wygeneruje niepotrzebne koszty .
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:28
zauwazylem dzisiaj ze jak przekrecam zaplon to po jakims czasie w tym sterowniku pyka tak jak by wylaczal pompe ,znow bez tego strownika nie chce odpalic na gazie bo cos nie puszcza ,jutro popatrze za ta masa ,widzialem jakies kable przykrecone do obudowy w prawej czesci przodu moze tak cos zlapalo
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Maj 2013, 21:39
Dobrze kolego że pyka to znak że przekaźnik działa.
A czy słyszysz takie syczenie / pompowanie ?
Po przekręceniu na zapłon powinno być cyknięcie przekaźnika i delikatne pompowanie paliwa przez pompę.
Najlepiej to wypnij przewód paliwowy za pompą i przekręć kluczyk na zapłon i będzie widać gdzie jest problem, jak "rzyga" paliwem to pompa jest ok.
Dla pewności, sprawdzałeś te grube bezpieczniki pod maską ?
Jeden z nich będzie odpowiedzialny za pracę pompy.
Miałem identyczny przypadek jak u ciebie w Megi i już głupiałem, a okazało się że koło akumulatora miałem przepalony bezpiecznik od pompy i na darmo płaciłem za ponad 300 km za lawetę.
W tym przypadku też przekaźnik cykał, a bezpiecznik przepaliło bo miałem mało paliwa i jeździłem w terenie górzystym - pompa dostała zwarcia i kaput.
Sprawdź tak jak ci mówię i daj znać to będziemy myśleć co dalej.
I jeszcze jedno najważniejsze pytanie jak ta usterka wystąpiła ? Nagle samochód zgasł czy po nocy nie odpalił ?
geny
Mój samochód: citroen xsara
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna + gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 1998
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 67 Skąd: TL
Wysłany: 22 Maj 2013, 22:21
rano pojechalem do pracy bylo wszystko ok,a ze mam samochod na gaz top na benzynie moze przejechalem jakies 500m potem przelaczylo sie na lpg zajechalem jakies 4 km postawilem samochod,po powrocie z pracy wsiadlem krece i nic zero odzewu,przelaczylem na gaz recznie i pojechlalem,dodam ze pompa jest sprawna bo wyciagalem bez potrzeby ,podlaczalismy z ojcem do prostownika i zasysa wszystko jest z nia ok w sumie do tych duzych bezpietrznikow patrzylem ale nie wyciagalem ich nie ogladalem moze zeczywiscie ktorys jest nad palony
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum