Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa cieknącego konżektora
Autor Wiadomość
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 27 Kwiecień 2009, 14:25   Naprawa cieknącego konżektora

Ciekł już od dłuższego czasu konżektor w 2,5TD. Notabene to już ciekł właścicielowi w Wiedniu co się wydaje karygodne jak na ich ostre traktowanie takich przypadków.

Poniżej zdjęcie ogólne od dołu konżektora:



Cały był zaolejony konżektor i nawet ciężko było zlokalizować skąd to się brało. Można było nawet podejrzewać kulę o tą przypadłość.
Okazało się, po demontażu, że to wina oringu pod plastikową pokrywą. Po pierwsze po 14 latach to guma już stwardniała na beton a po drugie to plastikowa pokrywka się troszkę na pewno odkształciła i drżała bo cały czas napiera na nią sprężyna a jest ona dość mocna.

Widok po demontażu plastikowej pokrywy.




Elementy składowe wewnątrz:


Aby się dobrać do tego ustrojstwa trzeba zdemontować akumulator i pudło, które go podtrzymuje. Po takim zabiegu mamy już jako taki dostęp do konżektora aby go zdemontować.
Nie potrzebujemy do tego kanało (a tak myślałem z początku) i można to zrobić dosłownie na ulicy :)

Widok od góry po demontażu konżektora.


Widać, że wokoło jest mokro i tłusto od cieknącego oleju LHM.
A pod samochodem plamy były coraz większe a i LHMu coraz częściej trzeba było dolewać.
No i oczywiście środowisko naturalne na tym cierpi :)

Uszczelnienie



Może to nie wygląda zbyt fachowo ale myślę, że silikon jest 100 razy trwalszy od gumowego oringu. Jeżeli to oryginalne rozwiązanie wytrzymało kilkanaście lat to ja mogę już zapomnieć wogóle to tym na przyszłość :)
Dlatego nie przejmuję się i większość rzeczy tak "kleję" ale nie wygląd jest w tym wszystkim najważniejszy tylko efekt!

Montaż po naprawie:



Chociaż nie ma w tym jakiegoś ciśnienia bo to był powrót nadmiaru ciśnienia i przelew, to było to bardzo drażniące i denerwujące.
Autko już śmiga ponad miesiąc na tym i wszystko wygląda, że będzie tak nadal. Trzeba tylko uważać aby nie zalać silikonem otworów i aby po złożeniu nie było zbytnich nadlewów wewnątrz bo każdy oderwany kawałek może narobić przysłowiowego bałaganu gdzieś dalej w układzie. Najlepiej jak się odczeka aż silikon trochę przeschnie i dopiero złoży te dwa elementy razem. Trzeba go naprawdę nałożyć tylko tyle ile trzeba a po tym złożyć to dopiero do kupy.

Życzę zielonego LHMu na wiosnę i szerokości!

Pozdrawiam!

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA