Wysłany: 30 Maj 2013, 16:10 Citroen C5 - lewa wycieraczka ociera o maskę.
Witam
Mam problem w swoim C5 (2003r.).
Ramię wycieraczki od str. kierowcy trze mi o maskę w miejscu gdzie jest jej przegub. Trze do tego stopnia, że wytarła mi od spodu klapę na jakieś 2-3 mm i plastik maskujący na nim. Kupiłem oryginalne ramię wycieraczki i to samo. Wygląda na to jakby mechanizm wycieraczek był za wysoko (??), a może tylko trzpień ??? Podpiłowałem starą wycieraczkę i na chwilę to dało efekt, bo nadal mi ona trze.
Chciałem dostać się do mechanizmu, ale plastik na podszybiu (trzymający się na 4 wkrętach + 2 przy zawiasach klapy) jest chyba jakoś od strony szyby przyklejony. Generalnie u mnie wygląda też na to jakby lekko maska była opuszczona względem błotników, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Miał ktoś z Was taki przypadek ???
Da radę wyregulować wysokość trzpienia, na który zakłada się ramię wycieraczki ???
A może jest jakiś sposób na regulację (podniesienie) maski ???
Ściągałem ramię, nawet założyłem drugie (kupiłem oryginalne), nawet jak je ustawie na wieloklinie wyżej i tak przegub ociera o maskę (ustawiłem nawet tak wysoko, że pióro przy wychyleniu na maksa wychodziło mi poza szybę). U mnie jest tak jakby wieloklin wysoko wystawał. Na wieloklinie (trzpieniu) nie wyczuwam luzu.
Nie wiem, czy dobierać się do samego mechanizmu wycieraczek, czy jest tam jakaś regulacja jego montażu (góra-dół). W większości aut ramię wycieraczki jest na wierzchu a w C5 jest lekko schowane pod maskę i to właśnie jest teraz problemem.
Ostatnio zmieniony przez Slawkowski 31 Maj 2013, 11:02, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2013, 10:39
To zwróć uwagę czy ktoś maski nie demontował i źle powtórnie zamontował bo każdą idzie chyba regulować a jak co to pod zawias podkładki 3mm o ile będzie współgrać z linią błotników .Sam piszesz że maska coś nisko...tu bym szukał błędu tego tarcia a nie na wycieraczkach
OK, porobię, maska jest widocznie niżej... szukałem też możliwości jej regulacji ale jestem głupi, jedynie może patent z podkładkami coś by dał.
Najlepsze, że byłem u mechanika z inna sprawą, to stwierdził, że maska jest OK, nie miała żadnych przygód itp.
Trochę się jeszcze pomęczyłem dzisiaj z tą wycieraczką, odkręciłem ramię, ściągnąłem pióro, przykręciłem samie ramię, żeby dobrze ułożyło się na wieloklinie, później założyłem pióro i właściwie jest na styk... zastanawiam się czy pióro wycieraczki czasami ni nie naciąga całego ramienia, chociaż jest ono na tyle sztywne, że takiej opcji nie powinno być...
Kilka zdjęć pstryknąłem:
tak wygląda u mnie ramię i maska:
położenie maski względem błotników (na fotkach różnica wygląda dużo większa niż normalnie):
mocowanie ramienia:
nie wiem czy to ma znaczenie, ale w samej masce od strony pasa przedniego brakuje w niej gumowych odbojów, na pasie mam wszystkie. Przy lampach maska ładnie się z nimi zbiega.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:10
Kup te odbojniki, wkręca się je w maskę albo błotnik w zależności od samochodu, one też służą do regulacji maski względem karoserii. Może to ci sie przyda:
Tylko gdzie takie odbojniki dostać, nie chciałbym też wiercić dziur... (bo ja pisałem o tych co są oryginalnie na przednim pasie).
Patrze jeszcze na element nr 11 ten pod plastikową maskownicą od strony szyby.... u mnie ta maskownica właśnie haczy o wycieraczkę (zachodzi delikatnie poniżej maski). Czy on przypadkiem nie dystansuje tej maskownicy... ja tam włożyłem kawałek gumy...
Ostatnio zmieniony przez Slawkowski 31 Maj 2013, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
Slawkowski, Wedle fotek, to jest jednak za nisko. Odboje powinny być - utrzymują przód maski w odpowiedniej wysokości i do tego niwelują uderzenia podczas zamykania.
Co do samych zawiasów - regulacja powinna być na ramieniu przykręconym do maski. Powinny być po 2 śruby na stronę, a w samych zawiasach podłużne otwory pozwalające na lekką regulację. Na fotce jest widok dołu zawiasu - tam bym na razie nie ruszał.
Takie moje zdanie.
Co do samych zawiasów - regulacja powinna być na ramieniu przykręconym do maski. Powinny być po 2 śruby na stronę, a w samych zawiasach podłużne otwory pozwalające na lekką regulację.
Jest tak jak piszesz, tzn. przy jednej ze śrub jest podłużny otwór (a właściwie "półotwór) tylko nie wiem w jaki sposób miały by one regulować maskę góra-dół (chyba, że wsadzę tam jakieś podkładki).
Co do odbojów, to szukałem ich na allegro i nie tylko.... nie mam pojęcia skąd je wytrzasnąć.
Slawkowski, Faktycznie - sorki za wprowadzenie w błąd. Jeszcze chyba śpię ..... Zasugerowałem się Xantią, gdzie i tak jest ta regulacja ale w innym miejscu.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:55
Slawkowski, Wg.mnie maska jest za nisko..nie licuje się z błotnikami a te powinny być w jednej linii,robiąc fotkę wg.mnie nie powinno być ich widać praktycznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum