Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen C5 - lewa wycieraczka ociera o maskę.
Autor Wiadomość
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 30 Maj 2013, 16:10   Citroen C5 - lewa wycieraczka ociera o maskę.

Witam

Mam problem w swoim C5 (2003r.).
Ramię wycieraczki od str. kierowcy trze mi o maskę w miejscu gdzie jest jej przegub. Trze do tego stopnia, że wytarła mi od spodu klapę na jakieś 2-3 mm i plastik maskujący na nim. Kupiłem oryginalne ramię wycieraczki i to samo. Wygląda na to jakby mechanizm wycieraczek był za wysoko (??), a może tylko trzpień ??? Podpiłowałem starą wycieraczkę i na chwilę to dało efekt, bo nadal mi ona trze.
Chciałem dostać się do mechanizmu, ale plastik na podszybiu (trzymający się na 4 wkrętach + 2 przy zawiasach klapy) jest chyba jakoś od strony szyby przyklejony. Generalnie u mnie wygląda też na to jakby lekko maska była opuszczona względem błotników, ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Miał ktoś z Was taki przypadek ???
Da radę wyregulować wysokość trzpienia, na który zakłada się ramię wycieraczki ???
A może jest jakiś sposób na regulację (podniesienie) maski ???

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 30 Maj 2013, 21:30   

Ramie będziesz miał na wieloklinie ( nr 1), musisz odkręcić nakrętkę, zdjąć ramię z wieloklinu i założyć sobie tak żeby ci nie ocierało.



_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 10:30   

Ściągałem ramię, nawet założyłem drugie (kupiłem oryginalne), nawet jak je ustawie na wieloklinie wyżej i tak przegub ociera o maskę (ustawiłem nawet tak wysoko, że pióro przy wychyleniu na maksa wychodziło mi poza szybę). U mnie jest tak jakby wieloklin wysoko wystawał. Na wieloklinie (trzpieniu) nie wyczuwam luzu.

Nie wiem, czy dobierać się do samego mechanizmu wycieraczek, czy jest tam jakaś regulacja jego montażu (góra-dół). W większości aut ramię wycieraczki jest na wierzchu a w C5 jest lekko schowane pod maskę i to właśnie jest teraz problemem.

Ostatnio zmieniony przez Slawkowski 31 Maj 2013, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2013, 10:39   

To zwróć uwagę czy ktoś maski nie demontował i źle powtórnie zamontował bo każdą idzie chyba regulować a jak co to pod zawias podkładki 3mm o ile będzie współgrać z linią błotników .Sam piszesz że maska coś nisko...tu bym szukał błędu tego tarcia a nie na wycieraczkach :-)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Maj 2013, 10:40   

Może samochód był bity czy coś i kombinowane, jeszcze mówisz że maska opuszczona. Coś jest nie tak. Może porób zdjęcia jak to wygląda.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 11:04   

OK, porobię, maska jest widocznie niżej... szukałem też możliwości jej regulacji ale jestem głupi, jedynie może patent z podkładkami coś by dał.
Najlepsze, że byłem u mechanika z inna sprawą, to stwierdził, że maska jest OK, nie miała żadnych przygód itp.

 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:04   

Trochę się jeszcze pomęczyłem dzisiaj z tą wycieraczką, odkręciłem ramię, ściągnąłem pióro, przykręciłem samie ramię, żeby dobrze ułożyło się na wieloklinie, później założyłem pióro i właściwie jest na styk... zastanawiam się czy pióro wycieraczki czasami ni nie naciąga całego ramienia, chociaż jest ono na tyle sztywne, że takiej opcji nie powinno być...

Kilka zdjęć pstryknąłem:

tak wygląda u mnie ramię i maska:





położenie maski względem błotników (na fotkach różnica wygląda dużo większa niż normalnie):






mocowanie ramienia:




nie wiem czy to ma znaczenie, ale w samej masce od strony pasa przedniego brakuje w niej gumowych odbojów, na pasie mam wszystkie. Przy lampach maska ładnie się z nimi zbiega.

A może mi osiadła maska ?? jest taka opcja ??

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:10   

Kup te odbojniki, wkręca się je w maskę albo błotnik w zależności od samochodu, one też służą do regulacji maski względem karoserii. Może to ci sie przyda:



_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:16   

Tylko gdzie takie odbojniki dostać, nie chciałbym też wiercić dziur... (bo ja pisałem o tych co są oryginalnie na przednim pasie).
Patrze jeszcze na element nr 11 ten pod plastikową maskownicą od strony szyby.... u mnie ta maskownica właśnie haczy o wycieraczkę (zachodzi delikatnie poniżej maski). Czy on przypadkiem nie dystansuje tej maskownicy... ja tam włożyłem kawałek gumy...

Ostatnio zmieniony przez Slawkowski 31 Maj 2013, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:17   

Slawkowski, Wedle fotek, to jest jednak za nisko. Odboje powinny być - utrzymują przód maski w odpowiedniej wysokości i do tego niwelują uderzenia podczas zamykania.
Co do samych zawiasów - regulacja powinna być na ramieniu przykręconym do maski. Powinny być po 2 śruby na stronę, a w samych zawiasach podłużne otwory pozwalające na lekką regulację. Na fotce jest widok dołu zawiasu - tam bym na razie nie ruszał.
Takie moje zdanie. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:22   

Jacoll napisał/a:
Co do samych zawiasów - regulacja powinna być na ramieniu przykręconym do maski. Powinny być po 2 śruby na stronę, a w samych zawiasach podłużne otwory pozwalające na lekką regulację.


Jest tak jak piszesz, tzn. przy jednej ze śrub jest podłużny otwór (a właściwie "półotwór) tylko nie wiem w jaki sposób miały by one regulować maskę góra-dół (chyba, że wsadzę tam jakieś podkładki).

Co do odbojów, to szukałem ich na allegro i nie tylko.... nie mam pojęcia skąd je wytrzasnąć.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:33   

Odboje powinny być dostępne w sklepie z częściami do citroenów. Podasz VIN i ci dobiorą. Niedziałek albo Inter Cars mają na pewno.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:35   

Slawkowski, Faktycznie - sorki za wprowadzenie w błąd. :oops: Jeszcze chyba śpię ..... ;-) Zasugerowałem się Xantią, gdzie i tak jest ta regulacja ale w innym miejscu. :cry:

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Slawkowski

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: diesel
Wersja:: HDi
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 185
Skąd: FG
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:40   

Więc zacznę od tych odbojów na przedni pas pod maską, podjadę do Inter Carsu, może coś mi znajdą.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Maj 2013, 13:55   

Slawkowski, Wg.mnie maska jest za nisko..nie licuje się z błotnikami a te powinny być w jednej linii,robiąc fotkę wg.mnie nie powinno być ich widać :-) praktycznie

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA