Byłem w serwisie Citroena, odboje występują tylko na przednim pasie (na masce ich nie ma).
Okazało się, że w ASO pracuje stary znajomy z podwórka, potwierdził, że maska rzeczywiście siedzi zbyt nisko, coś tam sugerował, żebym zaczął od regulacji zamka... ale zamek jak się okazało jest na sztywno bez żadnej regulacji.
Porównaliśmy drugą C5 i się okazało, że też tam właściwie wycieraczka ma bardzo ciasno, no ale się mieści.
Pozostało mi chyba jeszcze rozeznać temat z podniesieniem maski (przesuwanie przód-tył chyba nie wchodzi w grę ze względu na zamek, który nie ma żadnej tolerancji/regulacji).
Zaczynam wątpić powoli w bezwypadkowość auta, ale może zbyt pochopnie do tego podchodzę...
Myślę jeszcze o płaskim piórze wycieraczki, może coś tam też zniweluje.
gwo73
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: disel
Wersja:: hdi
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 78 Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Czerwiec 2013, 08:35
Witam
U mnie wycieraczka podobnie wytarła plastik na masce. Niestety chyba poprzedni właściciel przy myciu szyby próbował podnieść wycieraczkę i teraz jest trochę pokrzywiona. I to jest przyczyna wytarcia owego plastiku, przynajmniej u mnie.
Pozdrawiam
Ale obciera w czasie pracy ??? Mi wytarło normalnie plastik i maskę jak widać na zdjęciach.
Założyłem płaskie pióra i jest dosłownie na styk. Nie trze.
gwo73
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: disel
Wersja:: hdi
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Wrz 2012 Posty: 78 Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Czerwiec 2013, 08:24
Mogę podpisać się pod tymi zdjęciami . U mnie wytarcie jest identyczne. Od czasu do czasu próbuje trochę obcierać, ale nie ruszam, boje się złamać wycieraczki.
Czyli trze na przegubie, może spróbuj kupić oryginalną używkę i wymień. Możliwe, że pomoże też poprawa osadzenia ramienia na wieloklinie i konkretne dokręcenie (każdy mm się liczy)
Ja na upartego mam jedno ramię na jakieś próby gięcia. Obecnie mam to pióro, które było od początku, tyle, że już je potraktowałem też pilnikiem , to samo z klapą i plastikiem, lekka kosmetyka była
Mnie normalnie serce bolało jak mi ta wycieraczka szlifowała klapę.
Warto też pomyśleć nad "płaskimi" piórami wycieraczek (bez tego tradycyjnego stelaża), jeżeli takich nie masz, wtedy może się okazać, że ramię za przegubem też się obniży i będzie OK.
ps. nie chcę zakładać nowego tematu, ale mam takie szybkie pytanie zwłaszcza do posiadaczy C5 zbliżonych wiekiem do mojej.
U Was uszczelki przy wszystkich drzwiach, te na górze, też wytarły (wycisnęły) lakier do podkładu albo gołej blachy ??? u mnie przy wszystkich drzwiach występuję takie przetarcie i miejscami mam rudy nalot... robić coś z tym czy nie ma sensu ??? w końcu tam zawsze uszczelka będzie dociskać się do blachy...
Mam ten sam problem:(
Wycieraczka kierowcy na przegubie jest już zeszlifowana.
Zastanawiam się czy ktoś kiedyś nie włożył zamiennika, bo strona pasażera jest znacznie bardziej płaska na przegubie.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 5 Czerwiec 2013, 13:29
Slawkowski napisał/a:
z tego co widzę to jest norma
Raczej tak , śledzę temat od początku ale dopiero dzisiaj zerknąłem jak jest u mnie i też mam minimalne ślady ale tylko na plastiku bo sama klapa jest wyżej o jakieś 4 mm .
Do grigori333, czy mogę prosić o zrobienie fotki od strony szyby czołowej w kierunku maski i wycieraczki przed kierowcą?
Ja mam nadal problem z tym ocieraniem, prawdopodobnie będę musiał ściągnąć plastik na podszybiu i przyjrzeć się czy ktoś czegoś kiedyś nie popier...
Jak będziesz ściągał ten plastik to napisz, czy nie miałeś problemu z odklejeniem go od podszybia. U mnie uszczelka dosyć mocno trzyma się podszybia, jest chyba przyklejona.
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 7 Czerwiec 2013, 05:37
Slawkowski napisał/a:
Jak będziesz ściągał ten plastik to napisz, czy nie miałeś problemu z odklejeniem go od podszybia. U mnie uszczelka dosyć mocno trzyma się podszybia, jest chyba przyklejona.
O którym plastiku mowa ? i której uszczelce ? bo się pogubiłem .
Slawkowski chyba ma problem ze ściągnięciem tego plastiku pod szybą, ja tego jeszcze nie robiłem.
grigori333 potrzebne fotki właśnie od tej strony co pisałem, celem ustalenia czy w ogóle to ruszać czy próbować kręcić maską. Tylko że maska u mnie nie licuje ledwie o 1mm, a wycieraczce brakuje ze 3mm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum