Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarcie przy dodawaniu gazu i hamowaniu na biegu
Autor Wiadomość
DawidT

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2 Czerwiec 2015, 00:55   Tarcie przy dodawaniu gazu i hamowaniu na biegu

Witam forumowiczów. Od czasu kiedy kupiłem swoją C4 słychać było dziwne tarcie przy kupnie myślałem że auto trochę zastane mogą trzymać hamulce. Jednak dźwięk z czasem cały czas było słychać tak samo. Postanowiłem auto oddać do mechanika i stwierdził że do wymiany jest łożysko w podporze pólosi ale po wymianie dźwięk dalej został powiedział mi że przegub który jest na pólosi był rozbierany i w środku jest łożysko igiełkowe które ponoć było rozleciane on je naprawił powsadzał wszystko spowrotem co było w gumie ochronnej i jest dobrze. Moje pytanie jest takie czy jest możliwość że uszkodzona jest ta własnie pólos i to ona wytwarza taki dzwiek szurania podobny do uszkodzonego łożyska podpory? Szumi jak dodaję gaz dość energicznie kiedy jadę powoli w granicach 2 tys obrotów przy hamowaniu i dźwięk ten przyśpiesza wraz z obrotem kół dodam że na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle jest cisza. Biorę pod uwagę również skrzynie biegów ale na razie staram się nie myśleć że to ona bo szkoda moich nerwów ;)

P.S Przez pierwsze parę kilometrów po odebraniu od mechanika nic nie szurało :-?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Czerwiec 2015, 11:43   

poprawcie mnie jak się mylę :-P Ale na luzie w dalszym ciągu się półoś obraca i coś tam przenosi...efekty masz chyba na załączonej skrzyni...może stetoskop na kanale i osłuchanie obudowy sprzęgła ,może ci wycisk szumi(łożysko)

 
 
DawidT

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Czerwiec 2015, 22:27   

Tak ale dźwięk tarcia przyśpiesza nie z obrotami tylko z kołem czyli na przykład jadę na jedynce słyszę tarcie ale wolniej wciskam drugi bieg znów słyszę tylko trochę szybciej i z każdym biegiem coraz szybciej to słychać. Wydaje mi się że gdyby to było coś ze sprzęgłem to było by słychać na każdym biegu tak samo w zależności od obrotów. Ponoć ktoś sprzęgło wymieniał przed moim kupnem może faktycznie coś gdzieś tam źle złożył..

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Czerwiec 2015, 22:49   

DawidT, druga opcja..tarło w punto żony,mechanik nie znalazł.(na przeglądzie).zaś ja znalazłem że to trze zgorzel tarczy o zacisk i osłony hamulca,pomogło wyczyszczenie tarczy z nierówności i rdzy oraz zacisku hamulcowego z brudu..ziarko zgorzeli między elementami powodowało efekty jak coś zatartego w kabinie słyszalne

 
 
DawidT

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Czerwiec 2015, 00:39   

Bardzo się cieszę że ktoś interesuje się moim tematem. Dźwięk jest bardzo podobny do rozpadającego się łożyska w podporze półosi. Wyczytałem gdzieś że sama wymiana łożyska może nic nie dać i często trzeba też wymienić całą podporę ponieważ ona się wyrabia i łożysko ma luz. W każdym razie postaram się problem rozwiązać i opisać go na forum może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli chodzi o hamulce to tak jak pisałem na luzie lub przy wciśniętym sprzęgle problemu nie ma mogę hamować skręcać i jest totalna cisza. Niestety chyba w mojej okolicy nie ma porządnych mechaników od francuzów i będzie trzeba się wziąć za to samemu. Jutro jak będę miał chwilkę nagram filmik jak to słychać

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Czerwiec 2015, 10:04   

film może być pomocny :-) może akurat ktoś coś wyłapie..

 
 
DawidT

Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lipiec 2015, 19:39   

Sprawa wyjaśniona wytarte gniazdo w podporze półosi sama wymiana łożyska nic nie dała najprawdopodobniej stare łożysko się zatarło i kręciło się razem z półosią w podporze przez co podpora się uszkodziła :) Mam nadzieję że komuś tym razem ja pomogłem z rozwiązaniem tej sprawy ;)

 
 
green

Mój samochód: C4 GP
Paliwo: ON
Wersja:: .
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 1
Skąd: WLKP
Wysłany: 21 Wrzesień 2015, 22:53   

Witam. Dawid, mam chyba ten sam problem co Ty. Mam C4 od 2 m-cy. Od jakiegoś miesiąca słyszę tarcie, szuranie. Występuje w momencie rozpoczęcia hamowania silnikiem i momencie przyspieszenia na dowolnym biegu, dzieje się to przez chwilę. Największy hałas i najbardziej słyszalne jest to gdy chcę podjechać pod górkę tyłem. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Słyszałem już odpowiedzi "ten typ tak ma". :shock: Dawid czy mój problem jest taki sam ? Czytając Twoje rozwiązanie czyli wymiana łożyska razem z podporą wydaje się również u mnie najbardziej prawdopodobne. Samo łożysko chyba nie jest w stanie wygenerować aż takiego hałasu. Jakie są to koszty naprawy ?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA