Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór hamulcowy :/
Autor Wiadomość
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 20 Czerwiec 2013, 17:09   Zawór hamulcowy :/

Witam szanowne grono cytronautów , jak zapewne spore grono posiadaczy pojazdów z LHM-em w "żyłach" X-pojazdów coraz częściej odzywa mi się zawór hamulcowy zapewne jego dni miesiące są policzone :( i pytanie/poradę co dalej robić, szukać używki w nieznanym stanie czy może ktoś wie gdzie jeszcze "te białe kruki" występują a może niechcący ktoś skutecznie potrafi zregenerować.
Tak z ciekawości po jakim przebiegu padły wam (jeśli taka sytuacja miała miejsce) wasze zaworki. Moja złośliwa Xsiężna teoretycznie ma jakieś 170tyś km (no chyba że co najmniej drugie ktoś zapomniał i skasował:/ ) zresztą jak to kobieta Xsiężna co chwilę płata mi figle które już praktycznie opanowałem a tu teraz w ramach wdzięczności zawór hamulcowy puszcza się, może ktoś używał cudowne dodatki bądź ma źródło, dojście do nie zajechanych zaworków w rozsądnej cenie.
Pozdrawiam i liczę na merytoryczne rady/porady.
Poskramiacz złośliwej Xsiężnej ;)

Ostatnio zmieniony przez robert 1 Lipiec 2013, 00:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 20 Czerwiec 2013, 22:27   

Czyszczenie układu i LHM oczywiście do wymiany

_________________
KK
 
 
virooz
00


Mój samochód: mmm
Poj. silnika (cm3): 1111
Paliwo: 00
Wersja:: 00
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 139
Skąd: 00
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 01:05   

A jak to się objawia? W sensie uszkodzony zawór hamulcowy?

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 09:14   

Objawiło się u mnie w ten sposób że w upalny dzień stojąc przed światłami noga na hamulcu i po chwili czuję w stopie pulsowanie , a też objaw następny to po postoju uruchamiasz silnik i cały samochód siada, no i fizyczny sprawdzian to przeciek na przewodach szóstym lub siódmym nie pamiętam :)

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 11:17   

Mietek, Po za czyszczeniem tylnego korektora prześwitu, który współpracuje bezpośrednio z dystrybutorem/dozownikiem ( zaworem :-) ) sprawdź jeszcze czy azot ze sfer nie przedostaję się do instalacji LHM ( w zbiorniku LHM po naciśnięciu hamulca będzie "mleko" ,drobinki azotu zmieszane z olejem.
Po za tym instalacja hydrauliczna ( przewody) musi być szczelna - od tego zacznij.

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 12:55   

henryxm chętnie to sprawdzę, bo parę tematów wcześniej męczyło Xsiężnę, kiedy bym nie odkręcił śrubę konżektora zawsze syczy, w upały jak teraz gdzieś w samochodzie słychać jak by buczenie rozprężającego się gazu bzyyyynnnn ;) jak jest chłodniej nie ma pulsowania, teraz w upał się zaczęło. W zeszłym roku cykało co 20 sekund teraz 11sekund. Jak znajdę czas muszę sprawdzić przecieki.
Ale mimo wszystko dobrze by było znaleźć kogoś kto potrafiłby opanować ten temat, skoro potrafią regenerować wtryskiwacze różnej maści i inne urządzenia hydrauliczne.
Skoro dzięki temu forum udało się znaleźć ludzi którzy chcą regenerować poduszki siłowników Xantii. To morze się uda z dystrybutorem hamulcowym.

 
 
Yacus

Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 58
Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 23:50   

Mnie również dopadł problem zaworu. Mam znajomego we Francji, który pracuje w tej samej firmie, co ja (branża automotive). Zapytam go dokładnie jak we Francji sobie z tym radzą, tam bardzo dużo Xantii jeździ. Tymczasem szukam również jakieś w miarę sprawnej używki, która wystarczy chociaż na rok :)

 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 10:31   

Yacus napisał/a:
Mam znajomego we Francji, który pracuje w tej samej firmie, co ja (branża automotive). Zapytam go dokładnie jak we Francji sobie z tym radzą, tam bardzo dużo Xantii jeździ.

Radzą sobie dokładnie tak samo jak gdzie indziej.
Dozownik hamulcowy nie będzie działał poprawnie jeśli tylny korektor prześwitu jest "zasyfiony".

 
 
Yacus

Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 58
Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 13:13   

Owszem henryxm, jednak na przecieki z zaworu hamulcowego nie pomoże :)

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 22:09   

Z tego co się dowiedziałem na innym forum KC to zaór hamulcowy pada między 150-250 tyś, też z dyskusji wynika że gdzieś są do ściągnięcia tylko ktoś wie ale... wqr... mnie tacy ludzie :kosci: generalnie trzeba by porządnie poszukać tylko kierunek na razie nie znany. Czyli jak masz kogoś we francji kumatego to pytaj. Na tym forum są normalniejsi ludzie i może da się coś zrobić (tak jak z poduszką siłownika :) ) wykombinować wspólnymi siłami bo jak na razie widzę ciemność w tym temacie.

 
 
Sm0kus
Mechanik
ST Radical Solutions


Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 784
Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Czerwiec 2013, 23:02   

Mietek a wiela takie zuzyte cudo kosztuje na alledrogo?? Bo moze by kupil, rozdlubal, i ja bym rzucil mojemu tokarzowi temat - chlop wie co robi jak do tej pory ma skutecznosc 100% (regulatory WC HPI - ostatnio robil tez krzywke do motoreduktorow do klimy c5... tyle ze zawalilem go robota od maja tak ze sie ledwo wyrabia bidok!). Pytanie tylko o stopien skomplikowania (czy bede musial brac w tym udzial, a czasu mam niestety przez ten pieprzony etat malo!). Masz moze gdzies zdjecia tego ustrojstwa we srodku (bo rozumiem ze juz wchlonales wiedze ktora dobrodziejstwo internetu na ten temat podalo?). Wiesz co sie psuje, ksztalty mniejwiecej zeby takie cudo dorobic (i z czego by to cza bylo, bo rozumiem ze 50-60bar -> teflon sie nadaje, jak i 140 wytrzymuje?).

_________________
Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6

checkengine.com.pl
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 09:59   

Mietek napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem na innym forum KC to zaór hamulcowy pada między 150-250 tyś

Pada nie ze zużycia tylko trzeba w końcu go wyczyścić z brudu (opiłki metalu i gumy) jak i pozostałe elementy hydrauliczne , które są wykonane ze stali stopowej o dużej wytrzymałości na ścieralność.
---------
Sm0kus napisał/a:
Bo moze by kupil, rozdlubal, i ja bym rzucil mojemu tokarzowi temat - chlop wie co robi jak do tej pory ma skutecznosc 100%


U mnie tokarz nie podołał (próbowałem dorobić ścięty popychacz/tłoczek konżektora ).

 
 
Mietek
Aktywny


Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 744
Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 11:50   

Sm0kus właśnie liczyłem że się odezwiesz :) co do dystrybutora to jak zdążę załatwić na KC( mała/duża wojna przez poduszki do Xantii ;) ) zanim moje konto nie zablokują to będę miał po kosztach przesyłki :) więc potem jakoś się dogramy jak ci to dostarczyć. Moje rozważania tylko nie wiem jak wyjdzie w praktyce, że może rzeczywiście niektóre elementy zrobić i spasować z teflonu tylko tam dokładności są rzędu setnych po przecinku, wymagana jest Wysoka precyzja i gładkość powierzchni ( na KC jest cały długaśny wątek o tym :) ) a tak też myślałem żeby kapkę przekonstruować jak się nie spróbuje to się nie dowie i nic z tego nie będzie.
henryxm z tego wynika że trzeba to co jakiś czas wymontować, a mam pytanko z uszczelnieniem przewody/dystrybutor ma się rozumieć że trzeba po demontażu wymienić je na nowe czy są one jakieś fikuśne i tylko serwisowe czy da się zastosować inny patent.
Szperając wirtualnie po świecie niestety henryxm masz rację chociaż z tym problemem jesteśmy równi :/
A jak masz dodatkowe informacje dane itp. na temat dystrybutora to byłoby super może coś by się dało zmajstrować/przekonstruować tylko potrzebne są dane wyjściowe :)

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3601
Skąd: Olkusz
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 12:08   

Mietek napisał/a:
zanim moje konto nie zablokują
A tam może się to stać szybko :-( Jakby co dawaj znać , to adminowi przeciągnę termin montażu mebli i weźmiemy go na przetrzymanie ;-)

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
henryxm
Mechanik


Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Lis 2008
Posty: 1034
Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 12:34   

W np. Salko możesz zakupić sobie jakieś reperaturki czy to do dystrybutora czy do korektora itd. Jak to zrobić samemu to masz linki innych postach na forum.
---------
Tutaj masz
jak reperują Xantie we Francji .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA