Witam szanowne grono cytronautów , jak zapewne spore grono posiadaczy pojazdów z LHM-em w "żyłach" X-pojazdów coraz częściej odzywa mi się zawór hamulcowy zapewne jego dni miesiące są policzone i pytanie/poradę co dalej robić, szukać używki w nieznanym stanie czy może ktoś wie gdzie jeszcze "te białe kruki" występują a może niechcący ktoś skutecznie potrafi zregenerować.
Tak z ciekawości po jakim przebiegu padły wam (jeśli taka sytuacja miała miejsce) wasze zaworki. Moja złośliwa Xsiężna teoretycznie ma jakieś 170tyś km (no chyba że co najmniej drugie ktoś zapomniał i skasował:/ ) zresztą jak to kobieta Xsiężna co chwilę płata mi figle które już praktycznie opanowałem a tu teraz w ramach wdzięczności zawór hamulcowy puszcza się, może ktoś używał cudowne dodatki bądź ma źródło, dojście do nie zajechanych zaworków w rozsądnej cenie.
Pozdrawiam i liczę na merytoryczne rady/porady.
Poskramiacz złośliwej Xsiężnej
Ostatnio zmieniony przez robert 1 Lipiec 2013, 00:57, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 09:14
Objawiło się u mnie w ten sposób że w upalny dzień stojąc przed światłami noga na hamulcu i po chwili czuję w stopie pulsowanie , a też objaw następny to po postoju uruchamiasz silnik i cały samochód siada, no i fizyczny sprawdzian to przeciek na przewodach szóstym lub siódmym nie pamiętam
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 11:17
Mietek, Po za czyszczeniem tylnego korektora prześwitu, który współpracuje bezpośrednio z dystrybutorem/dozownikiem ( zaworem ) sprawdź jeszcze czy azot ze sfer nie przedostaję się do instalacji LHM ( w zbiorniku LHM po naciśnięciu hamulca będzie "mleko" ,drobinki azotu zmieszane z olejem.
Po za tym instalacja hydrauliczna ( przewody) musi być szczelna - od tego zacznij.
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 12:55
henryxm chętnie to sprawdzę, bo parę tematów wcześniej męczyło Xsiężnę, kiedy bym nie odkręcił śrubę konżektora zawsze syczy, w upały jak teraz gdzieś w samochodzie słychać jak by buczenie rozprężającego się gazu bzyyyynnnn jak jest chłodniej nie ma pulsowania, teraz w upał się zaczęło. W zeszłym roku cykało co 20 sekund teraz 11sekund. Jak znajdę czas muszę sprawdzić przecieki.
Ale mimo wszystko dobrze by było znaleźć kogoś kto potrafiłby opanować ten temat, skoro potrafią regenerować wtryskiwacze różnej maści i inne urządzenia hydrauliczne.
Skoro dzięki temu forum udało się znaleźć ludzi którzy chcą regenerować poduszki siłowników Xantii. To morze się uda z dystrybutorem hamulcowym.
Yacus
Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 21 Czerwiec 2013, 23:50
Mnie również dopadł problem zaworu. Mam znajomego we Francji, który pracuje w tej samej firmie, co ja (branża automotive). Zapytam go dokładnie jak we Francji sobie z tym radzą, tam bardzo dużo Xantii jeździ. Tymczasem szukam również jakieś w miarę sprawnej używki, która wystarczy chociaż na rok
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 10:31
Yacus napisał/a:
Mam znajomego we Francji, który pracuje w tej samej firmie, co ja (branża automotive). Zapytam go dokładnie jak we Francji sobie z tym radzą, tam bardzo dużo Xantii jeździ.
Radzą sobie dokładnie tak samo jak gdzie indziej.
Dozownik hamulcowy nie będzie działał poprawnie jeśli tylny korektor prześwitu jest "zasyfiony".
Yacus
Mój samochód: C5 mk1
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: 16V
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Skw/Krk
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 13:13
Owszem henryxm, jednak na przecieki z zaworu hamulcowego nie pomoże
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 22 Czerwiec 2013, 22:09
Z tego co się dowiedziałem na innym forum KC to zaór hamulcowy pada między 150-250 tyś, też z dyskusji wynika że gdzieś są do ściągnięcia tylko ktoś wie ale... wqr... mnie tacy ludzie generalnie trzeba by porządnie poszukać tylko kierunek na razie nie znany. Czyli jak masz kogoś we francji kumatego to pytaj. Na tym forum są normalniejsi ludzie i może da się coś zrobić (tak jak z poduszką siłownika ) wykombinować wspólnymi siłami bo jak na razie widzę ciemność w tym temacie.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 24 Czerwiec 2013, 23:02
Mietek a wiela takie zuzyte cudo kosztuje na alledrogo?? Bo moze by kupil, rozdlubal, i ja bym rzucil mojemu tokarzowi temat - chlop wie co robi jak do tej pory ma skutecznosc 100% (regulatory WC HPI - ostatnio robil tez krzywke do motoreduktorow do klimy c5... tyle ze zawalilem go robota od maja tak ze sie ledwo wyrabia bidok!). Pytanie tylko o stopien skomplikowania (czy bede musial brac w tym udzial, a czasu mam niestety przez ten pieprzony etat malo!). Masz moze gdzies zdjecia tego ustrojstwa we srodku (bo rozumiem ze juz wchlonales wiedze ktora dobrodziejstwo internetu na ten temat podalo?). Wiesz co sie psuje, ksztalty mniejwiecej zeby takie cudo dorobic (i z czego by to cza bylo, bo rozumiem ze 50-60bar teflon sie nadaje, jak i 140 wytrzymuje?).
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 09:59
Mietek napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem na innym forum KC to zaór hamulcowy pada między 150-250 tyś
Pada nie ze zużycia tylko trzeba w końcu go wyczyścić z brudu (opiłki metalu i gumy) jak i pozostałe elementy hydrauliczne , które są wykonane ze stali stopowej o dużej wytrzymałości na ścieralność.
---------
Sm0kus napisał/a:
Bo moze by kupil, rozdlubal, i ja bym rzucil mojemu tokarzowi temat - chlop wie co robi jak do tej pory ma skutecznosc 100%
U mnie tokarz nie podołał (próbowałem dorobić ścięty popychacz/tłoczek konżektora ).
Mój samochód: Xantia V6 Activa
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: Pb
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 24 razy Dołączył: 15 Wrz 2010 Posty: 744 Skąd: Bytom
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 11:50
Sm0kus właśnie liczyłem że się odezwiesz co do dystrybutora to jak zdążę załatwić na KC( mała/duża wojna przez poduszki do Xantii ) zanim moje konto nie zablokują to będę miał po kosztach przesyłki więc potem jakoś się dogramy jak ci to dostarczyć. Moje rozważania tylko nie wiem jak wyjdzie w praktyce, że może rzeczywiście niektóre elementy zrobić i spasować z teflonu tylko tam dokładności są rzędu setnych po przecinku, wymagana jest Wysoka precyzja i gładkość powierzchni ( na KC jest cały długaśny wątek o tym ) a tak też myślałem żeby kapkę przekonstruować jak się nie spróbuje to się nie dowie i nic z tego nie będzie.
henryxm z tego wynika że trzeba to co jakiś czas wymontować, a mam pytanko z uszczelnieniem przewody/dystrybutor ma się rozumieć że trzeba po demontażu wymienić je na nowe czy są one jakieś fikuśne i tylko serwisowe czy da się zastosować inny patent.
Szperając wirtualnie po świecie niestety henryxm masz rację chociaż z tym problemem jesteśmy równi
A jak masz dodatkowe informacje dane itp. na temat dystrybutora to byłoby super może coś by się dało zmajstrować/przekonstruować tylko potrzebne są dane wyjściowe
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 25 Czerwiec 2013, 12:34
W np. Salko możesz zakupić sobie jakieś reperaturki czy to do dystrybutora czy do korektora itd. Jak to zrobić samemu to masz linki innych postach na forum.
---------
Tutaj masz
jak reperują Xantie we Francji .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum