A więc udało mi się nabyć nowy i nieużywany moduł domykania szyb za 20 zł na tablicy w moim mieście bo leżał człowiekowi i się kurzył, a na allegro wychodzą po 50 zł + przesyłka, do rzeczy.
Zanin pójdę z miernikiem do samochodu to zapytam:
Czy jest mi ktoś wstanie powiedzieć na podstawie TYCH informacji który kabelek w Xsarze pod który kabelek w module mam podłączyć ? Bo po prostu nie wiem jak w tym samochodzie rozwiązane jest sterowanie siłownikami szyb, plusem, minusem czy jak ?
Wiem że to proste jak budowa cepa, ale jeśli mam więcej niż dwa kabelki to się gubię i muszę pół dnia bawić się miernikiem. Pytam bo a nuż / widelec ktoś z was wie.
A czytanie schematów to też nie lada sztuka dla kogoś kto od święta coś sobie polutuje.
Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 68 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 21:33
Centralny nic do tego nie ma, to prosty modul ktory ma za zadanie domknac szyby po wylaczeniu stacyjki,tylko zastanawia mnie tu jeszcze sprawa w jaki sposob ten modul rozpoznaje ze szyba jest niedomknieta, czy po obciazeniu linii czy trzeba sie do krancowek podpiac.Ale wyjdzie w praniu:)
_________________ Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 21:46
Teraz to już mi to dobrze rozjaśniłeś, podłącze tak jak mi rozrysowałeś tylko sobie bezpieczniki rano dokupię i zdam relację co z tego wyszło.
Ten brązowy i biały kabelek od modułu jeszcze mnie interesuje do czego to jest bo ni w ząb nie rozumiem tych pojęć:
- przerwa domykania STOP przez podanie masy,
- wyzwalanie domykania masą, impulsem to czułość standardowa, pojawiającą się masą to automatycznie mniejsza czułość
Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 68 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 14:24
Zdaje sie, ze to po to ,zeby raczek nie przycisnelo w momencie wykrycia przeszkody pojawia sie sygnal i modul przestaje domykac.A ten drugi to wspomozenie domykania jak szyby ciezko ida.Przy standardowej czulosci jak szyba idzie ciezko to poprostu nie domknie a przy podlaczeniu tego kabelka modul "wyciska" wiecej mocy
_________________ Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 21:08
A mógłbyś mi tak na przyszłość powiedzieć gdzie je ewentualnie wpiąć ?
Nie miałem za dużo czasu dziś bo musiałem zaopatrzyć się w kabelki, wsuwki, spinki tapicerki i takie tam, ale co nieco zrobiłem.
Podłączyłem drzwi kierowcy zgodnie ze schematem, jak będzie chwila czasu to podłączę też szybę pasażera. Na tym etapie po zamknięciu centralnym zamkiem nie ma żadnej reakcji.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 11:01
A więc tak:
drugie drzwi zostały podłączone, po zamknięciu z pilota ( centralny zamek ) nie ma żadnej reakcji - domykania szyb.
Chyba trzeba ten brązowy kabelek jeszcze gdzieś podłączyć, bo jak dotknę nim do masy to szyby się automatycznie domykają.
Pytanie, gdzie wpiąć ten brązowy przewód z modułu aby domykanie działało po zamknięciu auta ?
Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 68 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 14:26
Poczekaj cos tu rozkminie:)
....
W drzwiach kierowcy masz krancowke do zamka centralnego a przy niej kabel w kolorze fiolkowym (tu juz trzeba kobiety bo jaki to jest fiolkowy to nie wiem,dla mnie od granatowego po seledynowy to jest zawsze niebieski ) do niego podlacz brazowy z modulu i sprawdz czy po zamknieciu centralnym domkna sie szyby.Wg schematu powinny...
Najlepiej jakbys mi wyslal zdjecie krancowki centralnego bo wg schematu mam watpliwosci czy to ta.
_________________ Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 14:50
A więc podłączyłem przewód brązowy do tego fiołkowego / różowawego w aucie i sprawa wygląda tak:
Jak zamknę się w środku auta i zamknę z pilota to nie ma reakcji.
Jak otworzę drzwi i zamknę auto z pilota to zamek zaraz szybko odbija z powrotem i szyba się domyka elegancko.
Dziwne to jakieś bo działać działa tylko nie tak jak powinno.
Ze zdjęciem ciężko bo ta kostka przy zamku jest głęboko wciśnięta i trzeba cięgna zdejmować żeby się do niej dostać.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 16:12
Działa wszystko.
Pomyliłem się w tych kolorach.
Fiołkowy to taki niby fioletowy też zawsze miałem z tym problem.
Działa wszystko elegancko, idę zaraz już montować wszystko na stałe.
CichyEska, jestem twoim dłużnikiem.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4382 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 20:51
A więc jest już prawie po wszystkim, pozostało tylko boczki i głośniki założyć. Zdjęć nie robiłem bo w gąszczu kabelków to ciężko się połapać. Będzie film z efektu końcowego ( jak uda mi się go wstawić bo na razie nie działa ).
Na schemacie który przedstawił CichyEska, wszystko jest pięknie i ładnie opisane.
Dodać należy że trzeba jeszcze podłączyć przewód brązowy z modułu do przewodu fiołkowego w drzwiach. Bez niego szyby się nie zamkną po zamknięciu centralnym zamkiem.
Przewody przepuściłem przez fabryczną przelotkę w drzwiach rozwiercając ją i na nowo sklejając klejem na gorąco. Bezpośrednio za głośnikami poukrywałem bezpieczniki od silniczków podnoszenia szyb. Przewody zasilające: czerwony oraz dwa pomarańczowe połączyłem jednym grubszym i wpiąłem się w nową skrzyneczkę bezpieczników którą przedstawiam poniżej. Czarny ( masa ) do śrubki za bezpiecznikami. Przewód żółto-zielony ( + po stacyjce ) podłączyłem razem ze światłami do jazdy dziennej ( pokazywałem w którymś temacie gdzie więc trzeba sobie poszukać ). Reszta przewodów idzie na silniczki podnośników szyb zgodnie z powyższym opisem.
Skrzyneczka taka jest dostępna w większości sklepów elektronicznych. A może w przyszłości wymyślę sobie jeszcze coś podłączać to mi się przydadzą wolne miejsca.
Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 68 Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 06:40
Tak jeszcze gwoli dopelnienia... bezpieczniki w dzrwiach to nie jest najlepszy pomysl bo jezeli sie spali np. zima bo gdzies szybe przylapie to czeka Cie rozbieranie drzwi...lepiej gdzies na zewnatrz zalozyc.Ponizej poprawiona instrukcja dla kolejmych uzytkownikow.Prosze moderatora o podmienienie tej z drugiego postu.
2013-07-14 13;52;59.JPG
Plik ściągnięto 925 raz(y) 41,78 KB
Instrukcja.jpg
Plik ściągnięto 812 raz(y) 63,56 KB
_________________ Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum