Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Moduł domykania szyb
Autor Wiadomość
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 11 Lipiec 2013, 22:03   Moduł domykania szyb

A więc udało mi się nabyć nowy i nieużywany moduł domykania szyb za 20 zł na tablicy w moim mieście bo leżał człowiekowi i się kurzył, a na allegro wychodzą po 50 zł + przesyłka, do rzeczy.
Zanin pójdę z miernikiem do samochodu to zapytam:
Czy jest mi ktoś wstanie powiedzieć na podstawie TYCH informacji który kabelek w Xsarze pod który kabelek w module mam podłączyć ? Bo po prostu nie wiem jak w tym samochodzie rozwiązane jest sterowanie siłownikami szyb, plusem, minusem czy jak ?
Wiem że to proste jak budowa cepa, ale jeśli mam więcej niż dwa kabelki to się gubię i muszę pół dnia bawić się miernikiem. Pytam bo a nuż / widelec ktoś z was wie.
A czytanie schematów to też nie lada sztuka dla kogoś kto od święta coś sobie polutuje.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 14:13   

Wysylam Ci rozwiazanie Twojego problemu mam nadzieje ze Ci pomoglem.



2013-07-14 13;52;59.JPG
Plik ściągnięto 1890 raz(y) 42,6 KB

Instrukcja.jpg
Plik ściągnięto 1177 raz(y) 60,38 KB

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 14:17   

CichyEska, dziękuję ci pięknie.
Zaraz sobie to wszystko wydrukuje i jutro będę działał.
Poinformuje po skończeniu.
Masz u mnie flaszkę na spocie !

P.S. Rozumiem, że do centralnego zamka nic się nie dotykam ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 21:33   

Centralny nic do tego nie ma, to prosty modul ktory ma za zadanie domknac szyby po wylaczeniu stacyjki,tylko zastanawia mnie tu jeszcze sprawa w jaki sposob ten modul rozpoznaje ze szyba jest niedomknieta, czy po obciazeniu linii czy trzeba sie do krancowek podpiac.Ale wyjdzie w praniu:)

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Lipiec 2013, 21:46   

Teraz to już mi to dobrze rozjaśniłeś, podłącze tak jak mi rozrysowałeś tylko sobie bezpieczniki rano dokupię i zdam relację co z tego wyszło.

Ten brązowy i biały kabelek od modułu jeszcze mnie interesuje do czego to jest bo ni w ząb nie rozumiem tych pojęć:
- przerwa domykania STOP przez podanie masy,
- wyzwalanie domykania masą, impulsem to czułość standardowa, pojawiającą się masą to automatycznie mniejsza czułość

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 14:24   

Zdaje sie, ze to po to ,zeby raczek nie przycisnelo w momencie wykrycia przeszkody pojawia sie sygnal i modul przestaje domykac.A ten drugi to wspomozenie domykania jak szyby ciezko ida.Przy standardowej czulosci jak szyba idzie ciezko to poprostu nie domknie a przy podlaczeniu tego kabelka modul "wyciska" wiecej mocy :)

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Lipiec 2013, 21:08   

A mógłbyś mi tak na przyszłość powiedzieć gdzie je ewentualnie wpiąć ?
Nie miałem za dużo czasu dziś bo musiałem zaopatrzyć się w kabelki, wsuwki, spinki tapicerki i takie tam, ale co nieco zrobiłem.
Podłączyłem drzwi kierowcy zgodnie ze schematem, jak będzie chwila czasu to podłączę też szybę pasażera. Na tym etapie po zamknięciu centralnym zamkiem nie ma żadnej reakcji.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 11:01   

A więc tak:
drugie drzwi zostały podłączone, po zamknięciu z pilota ( centralny zamek ) nie ma żadnej reakcji - domykania szyb.
Chyba trzeba ten brązowy kabelek jeszcze gdzieś podłączyć, bo jak dotknę nim do masy to szyby się automatycznie domykają.
Pytanie, gdzie wpiąć ten brązowy przewód z modułu aby domykanie działało po zamknięciu auta ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 14:26   

Poczekaj cos tu rozkminie:)


....
W drzwiach kierowcy masz krancowke do zamka centralnego a przy niej kabel w kolorze fiolkowym (tu juz trzeba kobiety bo jaki to jest fiolkowy to nie wiem,dla mnie od granatowego po seledynowy to jest zawsze niebieski :) ) do niego podlacz brazowy z modulu i sprawdz czy po zamknieciu centralnym domkna sie szyby.Wg schematu powinny...


Najlepiej jakbys mi wyslal zdjecie krancowki centralnego bo wg schematu mam watpliwosci czy to ta.

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 14:50   

A więc podłączyłem przewód brązowy do tego fiołkowego / różowawego w aucie i sprawa wygląda tak:
Jak zamknę się w środku auta i zamknę z pilota to nie ma reakcji.
Jak otworzę drzwi i zamknę auto z pilota to zamek zaraz szybko odbija z powrotem i szyba się domyka elegancko.
Dziwne to jakieś bo działać działa tylko nie tak jak powinno.

Ze zdjęciem ciężko bo ta kostka przy zamku jest głęboko wciśnięta i trzeba cięgna zdejmować żeby się do niej dostać.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 16:10   

Bo to zapewne nie jest ten przewod sprobuj podlaczyc pod zielony przy krancowce albo napisz mi jakie kolory tam masz.

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 16:12   

Działa wszystko.
Pomyliłem się w tych kolorach.
Fiołkowy to taki niby fioletowy też zawsze miałem z tym problem.
Działa wszystko elegancko, idę zaraz już montować wszystko na stałe.
CichyEska, jestem twoim dłużnikiem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 16:34   

To zrob jak mozesz zdjecia przyda sie potomnym :) Ciesze sie ze pomoglem :-D

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16 Lipiec 2013, 20:51   

A więc jest już prawie po wszystkim, pozostało tylko boczki i głośniki założyć. Zdjęć nie robiłem bo w gąszczu kabelków to ciężko się połapać. Będzie film z efektu końcowego ( jak uda mi się go wstawić bo na razie nie działa ).
Na schemacie który przedstawił CichyEska, wszystko jest pięknie i ładnie opisane.
Dodać należy że trzeba jeszcze podłączyć przewód brązowy z modułu do przewodu fiołkowego w drzwiach. Bez niego szyby się nie zamkną po zamknięciu centralnym zamkiem.
Przewody przepuściłem przez fabryczną przelotkę w drzwiach rozwiercając ją i na nowo sklejając klejem na gorąco. Bezpośrednio za głośnikami poukrywałem bezpieczniki od silniczków podnoszenia szyb. Przewody zasilające: czerwony oraz dwa pomarańczowe połączyłem jednym grubszym i wpiąłem się w nową skrzyneczkę bezpieczników którą przedstawiam poniżej. Czarny ( masa ) do śrubki za bezpiecznikami. Przewód żółto-zielony ( + po stacyjce ) podłączyłem razem ze światłami do jazdy dziennej ( pokazywałem w którymś temacie gdzie więc trzeba sobie poszukać ). Reszta przewodów idzie na silniczki podnośników szyb zgodnie z powyższym opisem.



Skrzyneczka taka jest dostępna w większości sklepów elektronicznych. A może w przyszłości wymyślę sobie jeszcze coś podłączać to mi się przydadzą wolne miejsca.

To byłoby chyba na tyle.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
CichyEska


Mój samochód: C5 HPi
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PB
Wersja:: Rexroth Mode !
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Skarzysko Kamienna
Wysłany: 17 Lipiec 2013, 06:40   

Tak jeszcze gwoli dopelnienia... bezpieczniki w dzrwiach to nie jest najlepszy pomysl bo jezeli sie spali np. zima bo gdzies szybe przylapie to czeka Cie rozbieranie drzwi...lepiej gdzies na zewnatrz zalozyc.Ponizej poprawiona instrukcja dla kolejmych uzytkownikow.Prosze moderatora o podmienienie tej z drugiego postu.



2013-07-14 13;52;59.JPG
Plik ściągnięto 925 raz(y) 41,78 KB

Instrukcja.jpg
Plik ściągnięto 812 raz(y) 63,56 KB

_________________
Prototypowa wersja Rexroth by CheckEngine Kraków :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA