Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 101 Skąd: Wroclove
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 11:49 Xsara - SWAP z 18.8v na 2.0 16v - czy jest to możliwe???
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów jestem na tym forum ŚWIERZAKIEM więc WITAM SIĘ BARDZO SERDECZNIE
Noszę się z zamiarem zmiany silnika w mojej Xsarci i tak się zastanawiam czy jest możliwość SWAP-a z 1.8 8v na 2.0 16v. Jeśli tak to co należało zmienić ( poza jednostką napędową )
np. jeśli chodzi o zmiany konstrukcyjne, czy trzeba manipulować przy łapach pod silnik, przy hamulcach, skrzyni biegów itp.
Z góry wielkie dzięki za każdą radę i opinie.
pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 17:41
A co jest powodem zmiany? Ten co masz aktualnie się posypał czy po prostu za mało mocy? Jeśli się posypał to z doświadczenia wiem, że najlepiej i najprościej zamontować taką samą jednostkę. Cały osprzęt zostaje, wyciągasz stary słupek, wkładasz nowy, skręcasz do kupy wszystko i gotowe. Niecałe 2 dni roboty (u mnie tak było) A jeśli za mało mocy to musisz wszystko przekalkulować. Bo zawsze przy takich przeróbkach wychodzą jakieś kwiatki tzn. coś nie pasuje, czegoś nie ma, inna wiązka przewodów itp. Ogólnie trzeba mieć dużo cierpliwości i kasy, a ja nie mam ani jednego ani drugiego
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 101 Skąd: Wroclove
Wysłany: 21 Styczeń 2014, 21:43
No więc sprawa ma się tak znajomy z Holandii ma tą najmocniejszą Xsare do sprzedania tzw. "special price for you my friend" i tak się właśnie zastanawiam bo mój silnik raczej dogorywa jakimś dziwnym cudem znika mi płyn chłodniczy ale żeby zabawnie- nic nie cieknie, nie ma płynu w oleju i odwrotnie, nie dymi na niebiesko a dwa że strasznie skrzypi mi skrzynia biegów( muszę sprawdzić poziom oleju). A to że chyba takiej Xsary (5 drzwi) nie widziałem z takim mocnym silniczkiem to już inny aspekt. Jest to drugie autko w rodzinie więc czas na tzw rzeźbę by był tylko po prostu chcę wiedzieć, pokalkulować i przewidzieć jaka robota by mnie czekała, cierpliwość i chęci mi nie brakuje a i projekt byłby zacny że tak powiem.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 18:17
robertinho11, po pierwsze próba czy dobre po drugie cena...trzecie fakt że dobre auto na swe lata od wad ukrytych od kolegi.? A zajechać po kupnie można każde auto...tak samo mieć awarię...Brat gosciowi sprzedał dobrą viki a ten wstawił gaz i mu w du***a po dwóch tygodniach panewki obróciło..
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 101 Skąd: Wroclove
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 16:47
Jeśli chodzi czy dobre - przypuszczam że tak jest, co prawda z zewnątrz nie wygląda za dobrze ale mój kumpel wychodził z założenia że auto ma być sprawne mechanicznie a wyglądać nie musi dlatego co do mechaniki jestem prawie pewny- holenderskie przeglądy są dość rygorystyczne . A kasa hmm za tyle co chce mi ja oddać kupiłbym może silnik ze skrzynią a tu mam całość i do tego jeszcze części które mogę opędzlować
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 21:03
no to masz zagwózdkę... ..albo wiesz co nasze złomiarze robia przeszczepy to połowe swoja z przodem tej Vts i masz problem silnika z głowy tak żartem...
Mój samochód: Citroen Xsara
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: Benzyna + Gaz
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 101 Skąd: Wroclove
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 21:22
Tylko kwestia czy powiedzmy mocowanie silnika będzie pasowało i czy tylną belkę też będzie trzeba przekładać czy tylko wystarczy zamienić bębny na tarcze i czy to też będzie pasowało. A i mi chodzi jeszcze o to "wszystko co jeszcze będzie potrzebne"
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 26 Styczeń 2014, 21:36
Mocowanie silnika i skrzyni może różnić się od tego co masz (łapą) ale wszystkie otwory w nadwoziu będą takie same i w twoim i w kupionym samochodzie. Co do hamulców to nie wiem ale chyba wolałbym przełożyć całą belkę o ile jest w bdb stanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum