Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
dymi na biało(moze lekko niebiesko) po odpaleniu
Autor Wiadomość
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 26 Listopad 2013, 13:53   dymi na biało(moze lekko niebiesko) po odpaleniu

Witam. Na wstępie zaznacze ze jestem nowy na forum wiec prosze o wyrozumiałość. W sprawach technicznych auta jestem laikiem i prosilbym Was o pomoc. Moj problem polega na tym ze po porannym odpalemiu silnika auto przez 2 sekundy pracuje nke rowno i dymi na biało (moze i trochę niebieski ciezko okreslic) . Problem występuje tylko po jak auto postoi z 8 godzin na zimnym. Jak juz sie rozgrzeje po okolo 20 sekundach to wszystko jest ok. Dodam tez ze po odpaleniu zbiorcze spalanie pokazuje 20 L/100. Ogolnie gdy jade na zimnym silniku i przyspieszam od 30 do 50 km to spalanie pokazuje np 11 litrów gdzie latem takiego wyniku nie bylo. Podejrzewalem niedogrzany silnik wiec elektryk wszystko sprawdził. Bledow nie bylo , układ cieplny i swiece sprawne (pol roki temu nowki wlozone) , ale przelewal termostat , który wymieniłem. Elektryk powiedział ze nie rozwiązał problemu i ze w tych silnikach sa jakies specjalne przewody, których u mnie nie ma . Dogrzewaja one niby silnik. Pewnie napisalem bez ładu i składu , ale mam nadzieje ze dacie rade mi pomoc. Przebieg auta 200 tys. .od kupna auta tj. pol roku wyminilem rozrzad , świece i chlodnice bo klima nie działała. Pozdrawiam i czekam na sugestie.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 14:33   

Jeżeli chwilkę po odpaleniu puści sobie bąka przy tych temperaturach to nie ma się czym martwić, jak pod obciążeniem albo przyśpieszeniem dymi to dopiero należy szukać przyczyny. To że po odpaleniu komputer pokładowy pokazuje bardzo wysokie spalanie to też jest normalne i nie miarodajne.
Przewody dogrzewające o których mówił elektryk to coś na zasadzie dogrzewacza pewnie, albo ktoś to wymontował albo po prostu w twoim samochodzie nie było fabrycznie zamontowane.

Nie wiem dokładnie w czym ty szukasz sobie problemu :-) ?
A jak chcesz wiedzieć ile autko pali to zrób tak:
Zatankuj do pełna, wyjeździj pół baku, albo więcej, zatankuj do pełna, podziel ilość zatankowanych litrów przez przejechane kilometry od ostatniego tankowania i będziesz miał miarodajny wynik.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2013, 14:37   

Tylko to raczej nie jest mały Dymek. Nakrece film i pokaze :)

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 14:42   

Cytat:
Tylko to raczej nie jest mały Dymek. Nakrece film i pokaze :)

To będzie najlepszy pomysł.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2013, 15:52   

https://www.youtube.com/w...be_gdata_player

Objawy jak wyzej. Problem wystepuje zawsze przy pierwszym porannym odpaleniu. Jak juz pochodzi chwile to juz nie kopci i chodzi równo. Kazdy postoj dluzszy niz 7 czy 8 godzin konczy sie takimi objawami. Latem Gdy go kupilem bylo ok tylko czasami byl problem z dyminiem (silnik chodził rowno) ale tylko jak dzien byl np goracy a noc zimna ale to byly sporadyczne sytacje. Takze podsumowujac - temperatura na dworze niska to silniki przez 2 sek sie dlawi a potem przez 5-10 sek dymi. Potem juz chodzi rowno. Czujnik temperatury cieczywymieniony wraz z ttermostatem. Moze to jakis filtr albo zly olej po poprzednim właścicielu?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 15:55   

malina92, filtr prywatny, udostępnij publicznie.
Filtr paliwa dobrze by było gdybyś przez zimą wymienił skoro po zakupie nie zmieniłeś.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:06   

obstawiam stary filtr paliwa ,tak czy siak do wymiany ...potem jak ciepły ma łatwiej bo to ropa :-)

 
 
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:18   

Spróbuj teraz

https://www.youtube.com/w...be_gdata_player

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:24   

Bez obrazy ale toto chodzi jak mój klekot. Interesowałeś się kontrolką ?

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:26   

Kontolka to chyba recyrkulacja spalin i gasnie po chwili a na kompie błędów nie ma. Chodzil tak od zakupu dosc glosno ale jak po chodzi te 20 sekund to praca rowna i jest cicho.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:30   

Jak gaśnie to ok.
Może HDI tak chodzi chwile, to koledzy się wypowiedzą.
Jeżeli oleju i płynu chłodniczego nie ubywa to ja bym się nie przejmował.
Filtr paliwa wymień tak jak pisaliśmy wyżej, powietrza też jeżeli nie wymieniałeś. No i olej z filtrem jak kupiłeś i nie robiłeś.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
malina92

Mój samochód: Citroen c4 Hdi
Paliwo: diesel
Wersja:: coupe
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Lis 2013
Posty: 40
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:35   

No z tymi filtrami pomysle zeby je sprawdzić i ewentualnie wymienic , ale mimo wszystko mnie irytuje fakt ze samochód z 2006 roku puszcza tyle demu. Lubie miec wszystko na tip top ale jako ze jestem studentem to nie stac mnie na zabawe z mechanikiem "znadz usterke" tylko wymieniam pewne rzecxy, tym bardziej ze ostatnio u elektryka zostawilem pare stowek za sprawdzenie elektryki i bylo ok oprocz termostatu. Jakies inne sugestie macie?

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Listopad 2013, 16:46   

Filtrów się nie sprawdza tylko wymienia co roku lub przykładowo 12 000 ( trzeba poczytać jak producent zaleca ). Filtr powietrza i paliwa wymienisz sam pod sklepem. Filtr oleju to już lepiej na kanale ale jak nie chcesz się brudzić to jedziesz na zakład i w cenie oleju ( ciut droższy niż w sklepie ) zmieniają ci filtr.
Filtry to podstawa bo nowoczesne silniki są bardzo czułe - głównie na paliwo.

Gdybyś wcześniej tu zajrzał to termostat sam byś sprawdził i wymienił ( pare zł zostaje w kieszeni ).
Wymień filtry i daj znać czy coś się zmieniło.
Taki biały dymek w okresie jesienno zimowym to normalne zjawisko ( popatrz jak wszystkie LPGi dymią na biało ), w wydechu masz wode i jak odpalisz auto to woda musi wyparować stąd biały dym przez chwilkę po odpaleniu.
I tak jak wyżej napisałem, sprawdź czy nie ubywa oleju i płynu chłodniczego.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Listopad 2013, 19:04   

strasznie głośny a te stuki to chyba z otoczenia gdzieś miedzy czasie były...ja mam 2 hdi 90km i chodzi lepiej,biały dym to para wodna lub nie przepalona ropa,poznaj po zapachu..w każdym razie jest krótko a o ile płyny czyste i olej to raczej z wydechu jak mocy nie brak a auto się nie grzeje ponad stan. Ile przebieg auta?tak z ciekawości ;-)

 
 
puggiblue

Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 161
Skąd: Kraków
Wysłany: 26 Listopad 2013, 19:37   

No właśnie... jaki zapach spalin? Wygląda na wtryski, albo słabawą kompresję.
Ciekawe co się będzie działo przy np. -15'C...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA