Nawet nie chce myslec jak mi zadzwonia ze tyle kasy trzeba zapłacić. Najgorsza opcja jaka przewiduje to regeneracja 4ch . Chociaz dwa sa wporzo a jeden cos lekko przelewa
Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: :)
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 07 Lis 2013 Posty: 70 Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Grudzień 2013, 17:34
Z tego co poczytałem wnioskuje ze Siemensa są piezoelektryczne i i ch sie nie regeneruje.Jeśli są Boscha to regeneracja nie jest mega kosztowna.
I jeszcze znalezione w necie,co prawda 1.6hdi ale...
Charakterystyczną cechą tych silników jest wtrysk common rail. W zdecydowanej większości wersji jego dostarczycielem jest firma Bosch, która stosuje wtryskiwacze elektromagnetyczne. Co ciekawe, również w najnowszej konstrukcji. Dla użytkownika ma to tę zaletę, że w razie uszkodzenia wtryskiwacza istnieje możliwość jego naprawy – koszt około 450 zł. Natomiast w systemach Siemensa wykorzystywane są wtryskiwacze piezoelektryczne, których się nie naprawia, a ich cena wynosi nawet 3078 zł.
Rozmawiałem z mechanikiem o "regeneracji" wiec raczej jest to bosh. Musze do wtorku czekac dojda wtryski do serwisu. Pięć zjebanych dni zamartwiania sie...
Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: :)
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 07 Lis 2013 Posty: 70 Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Grudzień 2013, 17:50
Nie przejmuj sie cenami ,,serwisowymi". Oni maja te ceny z kosmosu, próbują zdzierać z ludzi bo trzeba opłacić koszta utrzymania tych metrów salonów,kilkunastu machaników,handlowców i przedstawicieli. Rozbój w biały dzień,aż dziw ze ktoś do nich wogole jeżdzi.
Jak bedziesz miał walnięte wtryski to zregenerujesz je w warsztacie który sie w tym specjalizuje a których jest pełno. Tam maja przynajmniej bardziej ludzcie ceny.
Napisane jest ze w moim silniku sa wtryski bosha elektromagnetyczne a regeneracja nie tak droga. Moze nie zbankrutuje. Bede sie odzywał jak juz bede wiedzial. Daj Boże żeby tylko trzeba było uszczelnic jeden wtrysk za "stowke"
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Hathback EXLUSIVE
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 796 Skąd: Zawiercie
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 06:42
nie wiem czy temat był przerabiany, ale sprawdzany był zawór ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia, jak zawór szwankuje to też są takie objawy jak opisane: ciężko pali, nierówno pracuje, dymienie
Tez sie zastanawiam czy to na pewno wtryski. Jeden leje całkowicie wiec i tak musze zregenerować go. Od 8 do 16 do diagnozowali wiec sporo rzeczy sprawdzili. Mysle ze na kompie by pokazało jakies zaburzenia. Sprawdzali ciśnienia na magistrali itd .
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Grudzień 2013, 11:17
Sam sobie odpowiedziales: jeden leje calkowicie. I wlasnie to powoduje dymienie przy rozruchu, potem dziala korekcja i dymienie maleje. jesli chcesz tylko podratowac auto, regeneruj tylko ten. Ale, jesli zalezy Tobie na idealnej pracy silnika, oddaj wszystkie do sprawdzenia. To nie kosztuje duzo, a wierz mi, silnik HDI pracuje naprawde przyjemnie, jesli wtryski sa idealne, nie mowiac o odpalaniu. No i spada zuzycie paliwa i to czasami wrecz o polowe. Moj kolega mial C5 2.2 i srednie zuzycie mial okolo 10 litrow, a moj identyczny po regeracji pali 6.5. Te wtryski mozna naprawiac i wcale nie jest to tak drogie.
Dobrze wiem, ze wtryski w HDI sa na koncu listy usterek, ale jesli diagnoza wskazuje na ich uszkodzenie, to naprawa jest konieczna. Jazda na polskim paliwie niestety bardzo przyspiesza problemy z wtryskami. Najgorzej jest z wtryskami piezo- wymagaja idealnej czystosci paliwa, wrecz niemozliwej do osiagniecia w normalnych warunkach polskich. Znam przypadki, ze przy 120 tys padly trzy razy juz i to do przechodzenia silnika w stan awaryjny. A ich cena powala. No coz, taka jest cena nowego diesla i niech nikt sie nie cieszy moca i niskim zuzyciem paliwa, wczesniej, czy pozniej koszty napraw i obslugi przeraza. Jedno moge powiedziec: na tle innych marek, silniki HDI sa bardzo trwale i wcale tak czesto nie zawodza, chociaz czesto spotyka mnie wyraz politowania u innych, gdy mowie, ze jezdze Citroenem. Ciesze sie, ze mam Cytrynke i to od wielu juz lat. Pozdrawiam i zycze przyjemnosci z jazdy HDI
W poniedziałek 4 wtryski są wysyłane do firmy , która się tym zajmuje profesjonalnie i robi wszystko w jeden dzień. Dostane telefon w jakim są stanie. Sprawdzam wszystkie , chodziło mi o to ,że mam nadzieje ,że tylko jeden będe muszał regenerować (czy tam 2) . No mam nadzieje ,że tak to się skończy . Dzięki bardzo za pomoc . Gdyby nie Wy to pewnie bym dalej tak jeździł , albo bym wydawał kase u innych mechaników . Dam znać jak już wszystko załatwie i jak sprawa będzie wyglądać . Całe szczęscie ,że mam bosha i regeneracja nie zrujnuje biednego studenta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum