piotr88ek
Mój samochód: C5 kombi
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 108 Skąd: Niemodlin
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 21:26 Wibracje na kierownicy
Witam, mój problem polega na tym, że gdy prędkość dochodzi do ok. 100km/h zaczyna wibrować kierownica. Przy jeździe do tej prędkości, jak i powyżej 120-130km/h wibracji nie ma. Dodam, że podobną sytuację miałem na letnich oponach, jednak nie wibrowało tak mocno jak teraz. Tydzień temu zmieniłem opony na zimówki. Dodam także, że oponiarze mięli problem z wyważeniem prawego przedniego koła. Wcześniej, na letnich oponach było tam także dużo naklejonych wyważników. Coś nie tak z felgą?
_________________ Nieważny rocznik, nieważny rodzaj nadwozia, nieważny rodzaj paliwa.
Ważne, że C5.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 21:29
Może być coś nie tak z felgą ( krzywa ), może być koło źle wyważone, albo luzy w układzie kierowniczym ( końcówki, sworznie ).
Tak na szybko, zamień koło tył na przód - przód na tył i jak to nie pomoże to na diagnostykę na szarpaki - daj chłopu na piwko i niech szuka luzów.
Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013 Posty: 107 Skąd: Wieliczka
Wysłany: 3 Grudzień 2013, 22:12
Zacznij od przełożenia na tył tego kołą z któym był kłopot na wyważarce.
Obejrzyj do dobrze jak bedzie zdjęte - czy nie ma " jaja" czy nie jest scentrowane w osi , czy nie ma babla na obwodzie opony.
jesli po zmianie nie przestanie bić - poszukaj na drugiej oponie - tego samego.
potem zobacz czy nie urwało odważników na feldze( czaem na dziurze lub krawęzniku tak sie dzieje)
jeśli dalej nic- zmnień zakład w którym wyważasz opony (słabeusze sa wszędzie)
Miedzyczasie - gdy jedziesz 90 na równym - lekko dotknij hamulca - jesli lekko zadrzy to krzywe sa tez tarcze hamulcowe
jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Grudzień 2013, 09:56
wojtis1990, chodziło mnie o felgę-lepiej zmienić na inna i po problemie skoro ta pewnie krzywa i trzęsie...felga to chyba nie majątek,sam kupiłem do swojego bo mnie powietrze puszczała za 30zł-szybsze rozwiązanie niż szukanie i prostowanie w moim przypadku
puggiblue
Mój samochód: 607
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: ----------------
Rok prod.:: 2003 Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 161 Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Grudzień 2013, 11:30
piotr88ek... a na koniec sprawdź łożyska w kołach, czy nie mają luzów.
Masz felgi stalowe czy aluski ? a jeżeli aluski to czy oryginalne czy nie ?
Oryginalne aluski nie są przelotowe (bez dziury) i wyważanie ich wymaga odpowiedniego sprzętu, z tego co się zorientowałem, to u mnie w mieście tylko jeden warsztat ma maszynę do takich felg (u nich jest duża szansa na dobre wyważenie kół).
Miałem zresztą problem z drganiami na kierownicy przy ok. 110-120 km/h. Wymieniłem profilaktycznie jedną felgę bo była dość mocno przytarta, przy wymianie opon na letnie (wiosną) standardowo wyważyłem koła, zrobiłem geometrię, robiłem zawieszenie (końcówki drążków, sworznie...) i było dużo lepiej ale bardzo minimalne bicie wg mnie jeszcze zostało (niewyczuwalne dla pasażerów), w sumie przestałem zwracać na to uwagę.
Obecnie minimalne drgania czuję poniżej 100 km/h, ale jestem przed regeneracją przekładni kierowniczej, bo niedawno mechanior stwierdził wycieki (wcześniej wymieniał oring), zresztą pojękuje mi przy kręceniu kierownicą w lewo, gdy auto stoi a czasami nawet gdy powolutku się toczy. Także mam podejrzenie, że przekładnia nie była w najlepszej kondycji już wtedy kiedy nabyłem auto (koniec marca br.) i jest duże prawdopodobieństwo, że przez nią występowały też bicia na kierownicy.
Wszystko się okaże za ok. tydzień jak regeneracja i montaż maglownicy przebiegnie bez problemów.
Mój samochód: C4 II 150 KM
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: diesel
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2012 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Paź 2013 Posty: 36 Skąd: Gliwice/Pyskowice
Wysłany: 9 Listopad 2014, 21:40
Czasem winę za wibracje ponoszą też krzywe tarcze hamulcowe - te się nasilają przy większych prędkościach i podczas hamowania z dużych prędkości !
agnas
Mój samochód: C4 GP
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 25 Cze 2019 Posty: 1 Skąd: PL
Wysłany: 25 Czerwiec 2019, 22:45
CITROfun2 napisał/a:
jesli dalej nic - jedz do diagnosty niech szuka luzu w układzie kierowniczym.
Po tekiej scieżce - jak dalej nic- sprzedaj auto bo jest KRZYWE
ppowodzenia
No błagam, diagnosta jak sie patrzy! Po co szukać, lepiej od razu sprzedać i szukać w kolejnym, bo przecież następny będzie doskonały. Takich "geniuszy" tu potrzebujemy.
Ręcę mi opadają...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum