Mój samochód: Renault Laguna
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: benzyniak
Wersja:: break
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 294 Skąd: Wrocław
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 12:57
Citronauta napisał/a:
A co do mhma to laguna chyba nie jest dużym autem w porównaniu do np espacea
Dobra, niech będzie Espace. Nie wiem ile Espace ma gwizdek w NCAP. Wziąłem Lagune i Clio bo wiem, ze maja max. Chodzi mi o samo pokazanie ile te gwizdki NCAP są (nie)warte.
Mój samochód: Peugeot 406
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Benzyna
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 1996 Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 378 Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 14:32
Chciałbym tylko nadmienić że Xantia i XM są to konstrukcje mające ponad 15 lat... A jako ciekawostkę podam że w roku bodajże 94 lub 95 były testy zderzeniowe przeprowadzone przez ADAC i okazało się że Xantia zostawiła z tyłu wiele innych ówczesnych konstrukcji, np. BMW 3, Audi 80 i wiele innych marek A co do norm Euro NCAP to jest to po prostu marketingowa popierdółka a nie wyznacznik którym kierują się producenci
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 14 Lipiec 2009, 14:36
Co by nie mówić/pisać testy zderzeniowe testami, a życie życiem. Znikomy procent samochodów podczas wypadku uderza identycznie jak w teście zderzeniowym. To tym bardziej potwierdza, że to taki chwyt marketingowy. Podczas testów zderzeniowych nie bada się zderzenia samochodu z innym samochodem, o takiej samej masie, lub większej, nie bada się zderzenia czołowego z drugim takim samym pojazdem, gdzie oba jadą z prędkością powiedzmy 50km/h.
Drugą sprawą jest wielkość samochodów uczestniczących w kolizji, a co za tym idzie wielkość stref zgniotu. Jadąc Xm kierowca psychicznie na pewno czuje się bardziej bezpieczny niż np. w C1, chociaż w rzeczywistości mogą chronić kierowcę podobnie - mam tu na myśli zderzenia czołowe, lub zbliżone do czołowych, w stałą przeszkodę. Bo kiedy XM uderzy w C1, to ten biedny maluszek wyhamuje XM i dodatkowo zmieni kierunek swojej "wycieczki", więc przejmie większa energię niż XM.
Przy zderzeniach bocznych, duży samochód ma więcej miejsca więc na pewno będzie chronił lepiej.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Lipiec 2009, 13:15
My tu sobie pierdu-pierdu a to nie ma sensu. Ten oto artykuł, który Aneta czytała po prostu został z fałszowany! Porównaj oryginalny raport (uwaga bo ma aż 80MB!). Jest to właśnie ten raport, opublikowany w maju, na który powołuje się właśnie onet. Folksam po prostu uznał XMa za auto nie odbiegające od średniej a jakiś pacan z onetu, pewnie posiadacz pancerwagena, zabawił się naszym kosztem Nawet pod tym się nie podpisał! Słowem - nie ma o czym debatować a wystarczy zasięgnąć informacji u źródła. Wniosek z tego, że media robią jak chcą i co chcą i piszą zupełne bzdury w które, ktoś może nawet uwierzyć! No chyba, że jest kompletnym ignorantem i pomylił citroena XM z citroenem BX lub AX, które właśnie odbiegają od tej średniej!
Ciekawostką jest także, że citroen Xantia także jest w tej średniej, mimo, że uzyskał w NCAP tylko dwie gwiazdki! Czyli, w/g mnie firma ubezpieczeniowa, zajmująca się badaniami skutków zderzeń, jest duuużo bardziej wiarygodna od testów NCAP bo jest to prawdziwy test z życia wzięty a nie jakiś laboratoryjny z manekinami. Tu uczestniczyli prawdziwi ludzie i mieli prawdziwe rany i obrażenia!
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: XM2,1 C4 Picasso Hatchback C5 X7 Sedan :
Poj. silnika (cm3): 2088 1.6 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exclusive, Hatchback, Sedan Exclusive
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 37 razy Dołączył: 14 Lis 2008 Posty: 1034 Skąd: okolice Głogowa
Wysłany: 16 Lipiec 2009, 14:29
Czytając ten artykuł zastanawiam się, co skłoniło Folksam by ocenić XM za najbardziej niebezpieczne auto?W 1998 Euro NCAP uznało Citroena XM za bardzo bezpieczne auto.
Czy samochód o wadze 1000kg jest bezpieczniejszy od auta o masie 1500kg?
Podróżując na dalekich trasach jesteśmy narażeni na drgania,które bardzo źle wpływają na organizm człowieka.Myśle, że każdy z nas odczuł, czym jest jazda autem z zawieszeniem hydraulicznym(sprawnym) a tradycyjnym sprężynowym na dalekich trasach.,, Fachowcy” z Folksamu wzieli pod uwagę to że w XM i Xanti można po prostu zasnąć ze względu na wygodę.
Niech zapomną, że i Saab dorówna hydrolotom.
[ Dodano: 2009-07-16, 15:01 ]
Nie edytując już swego wcześniejszego postu i pobraniu raportu okazuje się ,że Xm nie był testowany.Jedynie co to odhaczyli go jako średnio bezpieczny.
No to się autor z onetu popisał wiadomościami
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 21:05
Jak czytam te rozważania na temat bezpieczeństwa w XM to aż mi się nie chce wierzyć w to co piszą.
Około 3 tygodnie temu miałem przyjemność skasować swojego XM-a w zderzeniu z 350kg. łosiem i o dziwo pomimo że zwierz wybił mi przednią szybę i zdjął pół dachu to ja wyszedłem z tego bez szwanku, pomimo tego że miałem na zegarze około 80km/h i w moim autku nie było poduszek powietrznych.
Co prawda miałem trudności z opuszczeniem auta ale to dlatego że plastiki i dach prawie przygniotły mi głowę do zagłówka i nie miałem bardzo ruchu.
Ludzie którzy to widzieli powiedzieli mi później, że niedawno był podobny wypadek w tym miejscu i kierowca BMW został odwieziony do szpitala w stanie ciężkim a auto dźwigiem wkładali na lawetę.
Mój XM rzekomo bardzo niebezpieczne auto sam wjechał na lawetę ku wielkiemu zdziwieniu policji i kierowcy który po niego przyjechał.
Wracając do tematu, Ja uważam citroena za auto bezpieczne i żadne tam testy nie zmienią mojego zdania.
W innym zestawieniu bodaj Folksam Xm był wśród aut o 20% bezpieczniejszych od przeciętnej.
Odnośnie durnego onetowego zestawienia - czytaliście komentarze? Przytoczę dwa z nich:
"~we 5 lip, 18:43
Jezdze Xantia ale moj kuzyn przezyl czolowe XM z Fordem sierra .W fordzie 4 osoby zginely a on wyszedl z XM ze zlamanym obojczykiem.Dodam ze jeszcze sie drzwi otworzyly a sierre trzeba bylo ciac na kawalki zeby dalo sie pasazerow wyciagnac ze srodka."
"citroenselect-dlugoleka 6 lip, 00:36
podzielam opinie użytkowników Citroen'a, zwłaszcza modelu Xm. Mialem przyjemność importu tych samochodów, widzialem nie jeden egzemplarz po dachowaniu i czołówkach z tirami i prosze uwierzyc ze prawdopodobnie z nie wielu aut udało by sie wyjsc na własnych nogach. A z tego bez problemu. kolejna kuriozalna bzdura gamoni pseudo inżynierków z ADAC i innych nieprzekonywujących programów bezpieczeństwa."
modelino
Mój samochód: Citroen xm
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 22:27
Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny.
Z uszkodzeń widocznych na zdjęciu wywnioskować można,że nie było to podczas parkowania, i inne duże auta powszechnie uważane za bezpieczne raczej wcale nie wyglądałyby lepiej.
Patrząc na lewe drzwi citroena wywnioskować można, ze kierowca nie miał problemów z opuszczeniem pojazdu.
Widziałem mercedesy i BMW z podobnymi uszkodzeniami i nie zawsze dało się otworzyć lewe drzwi.
wuwuzela [Usunięty]
Wysłany: 18 Lipiec 2009, 22:31
Z tego co widać to faktycznie wychodzi na to że xm ma dość twardy przód jak i tył (zdjęcia dalej) ale jeśli chodzi np o uszkodzenia typu parkingowego tj np zostawienie auta na parkingu bez ręcznego i biegu będzie prowadziło do tego iż jeśli auto uderzy przodem np w jakiegoś kamperka to zderzak kampera znajdzie się na wysokości niemal że lampy i w przypadku uderzenia przodem do wymiany jest cału grill i lampy więc zrobiony jest z bardzo miękkiego tworzywa niestety czego nie można powiedzieć o tyle tego auta...:)
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 02:02
Transporter połamany a w XMie nawet żadna szyba nie pękła!
modelino napisał/a:
Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny.
Pisałem już wcześniej - to tylko onet tak uważa
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Toyota Camry
Poj. silnika (cm3): 2994
Paliwo: LPG
Wersja:: EXCLUSIVE,
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 40 razy Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 1898 Skąd: Jedlina Zdrój
Wysłany: 19 Lipiec 2009, 11:04
chyba im duży koncern zza zachodniej granicy sponsoruje samochody.
_________________ Staraj się pisać posty po polsku, jak najlepiej potrafisz. Nie interesuje mnie czy masz "dys-coś tam".
Forum nie jest agencją towarzyską, nie dogodzi każdemu.
... Dopóki cyka, wiem, że żyje ...
Łada Niva - jak się nie zawiesi to zawsze przejedzie.
Zdjęcia do których odsyłasz przeczą twierdzeniom fachowców jakoby XM nie był bezpieczny. (...)
To właśnie miałem na myśli.
[ Dodano: 2009-07-21, 18:26 ]
mhm napisał/a:
1) Te testy pokazuja Xantie mk.I. Xantia mk.II byla znacznie poprawiona.
Ciekawostka: ta znacząca poprawka to tylko inne boczne wzmocnienie dachu. Jeśli się przyjrzeć zdjęciom z EuroNCAP to ma to sens. Gdyby dach nie złamał się na wysokości środkowego słupka to cała konstrukcja wyglądałaby zupełnie inaczej.
PS
Innymi słowy w Xantii I można sobie wyraźnie poprawić bezpieczeństwo wymieniając te wzmocnienia. Nie powinien to być jakiś duży koszt.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum