Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Kenwood KMM-157 - Podłączenie do Citroen Xsara II 2003
Autor Wiadomość
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 19:24   Kenwood KMM-157 - Podłączenie do Citroen Xsara II 2003

Cześć,
chcę podłączyć radio Kenwood KMM-157 do samochodu Citroen Xsara II 2003 1.4. Po usunięciu radia fabrycznego na kasety widoczne są dwie kostki przewodów i przewód antenowy. Te dwie kostki to kostki ISO (kostka czarna z zasilaniem, biała z głośnikami). Do radia została dołączona przejściówka z ISO do wejścia w radiu.

Aby uprościć cały problem posłużę się zdjęciami.
Oto zdjęcia przewodów wychodzących z radia (jest to ta przejściówka dołączona do radia). Na górze ma osiem metalowych blaszek (nie wiem jak to się nazywa), a na dole tylko cztery. Widać to na zdjęciu nr 2:
1.


2.


Tutaj widać wykaz przewodów wychodzących z radia Kenwood:
3.


Na tym zdjęciu jest wykaz przewodów we wtyczkach ISO wychodzących z samochodu:


Mam jeszcze pytanie dot. przewodu antenowego. Ten w samochodzie nie pasuje do tego w radiu. Potrzebna jest przejściówka. Jaka?
4.


Tutaj są zdjęcia wtyczki ISO wychodzącej z samochodu (robiłem zdjęcie tylko tej czarnej, gdzie są przewody zasilania, masa etc. Biały jest od głośników.):
http://obrazki.elektroda...._1387038189.jpg
http://obrazki.elektroda...._1387038191.jpg
http://obrazki.elektroda...._1387038192.jpg
http://obrazki.elektroda...._1387038193.jpg

Wiem, że w Xsarze jest multiplex, więc należy to podłączyć tak, by nic tam nie namieszało (nie znam się na tym, dlatego tutaj piszę Smile). Rozumiem, że mam odłączyć zbędne przewody z kostki wychodzącej z samochodu np. A2, A3, A4? Następnie pozostałe przełożyć tak, by zgadzały się z tymi w przejściówce do radia? Przy montażu nowego radia mam odłączyć końcówkę (-) akumulatora (klem)?

Pozdrawiam!

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 19:44   

TU masz wszystko co jest ci potrzebne.
Tak, do anteny musisz kupić przejściówkę, popatrz na allegro albo jedź co sklepu car audio albo sklepu elektrycznego i dobierz sobie na miejscu.
Cytrynka91 napisał/a:
Przy montażu nowego radia mam odłączyć końcówkę (-) akumulatora (klem)?

Tak, odłącz w razie "W" nic nie spalisz.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 20:23   

wojtis1990 napisał/a:
TU masz wszystko co jest ci potrzebne.
Tak, do anteny musisz kupić przejściówkę, popatrz na allegro albo jedź co sklepu car audio albo sklepu elektrycznego i dobierz sobie na miejscu.
Cytrynka91 napisał/a:
Przy montażu nowego radia mam odłączyć końcówkę (-) akumulatora (klem)?

Tak, odłącz w razie "W" nic nie spalisz.

Ok, czyli muszę podłączyć przewód "Połączenie Ziemia" z radia do "Masa." w samochodzie, "Zapłon (ACC)" z radia do "Akcesoria", "Akumulator" z radia do "Stały" w samochodzie? Pozostałe przewody biegnące z radia odłączyć i zaizolować?
Masa w samochodzie to ten najgrubszy zielono-żółty, tak?

Przy odłączeniu klema minusowego nie dojdzie do zresetowania komputera, rozkodowania kluczyków, centralnego etc.?

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 21:14   

Kosc iso wklejasz normalnie. Te 4 piny to masz zasilanie podtrzymanie pamieci i mase . Teszta to glosnikowe ,kosc iso jest uniwersalna wiec jak bys nie wpial to bedzie grac. Jesli sie boisz to kleme mozesz zdjac ale starczy nie wlaczac zaplonu i nic nie zrobisz zlego. Wojtis dobrze mowi na alle sa przeloty do anteny wiec groszowe sprawy. Jak nie to kazdy elektroniczny ma to. Przelotka do anteny w radiu samochodowym. Koscia iso sie martw aby wepnij zasilanie do pinow zasilania a glosnikowe do glosnikowych.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 21:26   

No dobra, ale A4 z radia, czyli akumulator idzie do A4 samochodu, czyli tej szyny VAN z multipleksem. Wg tamtej strony nie można do tego podłączać.

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 21:41   

Zasilanie masz normalnie zreszta moze ktos cos modzil wczesniej . Sprawdzales iso z kosciami w aucie? Namacalnie czy piny sie zgadzaja zasilajace? Jesli sie pokrywaja to wpinaj smialo bo nie da sie inaczej jak jest kosc iso. Ja tez tak mialem u siebie i wpialem bez problemu.

_________________
clear sound in my car:)
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 22:10   

Zasilanie najbezpieczniej pociągnąć prosto od akumulatora.
Xsara II jest na multiplexie i nie powinno się obciążać szyny VAN.
Kabelek + z radia powinieneś podłączyć bezpośrednio pod akumulator, bo czasem potrafią dziać się cuda w autku.

Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo u mnie wygląda to troszkę inaczej.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 14 Grudzień 2013, 22:35   

Przełożyłem ten żółty z A4 na A6 (odciążyłem szynę VAN, czyli multiplex). Pozostałe zostawiłem jak były, czyli masa z radia szła do masy, zapłon szedł do stałe, akumulator do akcesoriów, sterowanie zasilaniem do anteny. Podłączyłem do samochodu. Podłączyłem klemę minusową, coś zapikało dwa razy, pohałasowało (takie tiki) i przetestowałem centralny zamek. Zadziałał, czyli komp się zainicjalizował. No to otworzyłem, włożyłem kluczyk i podniosłem o jeden obrót do pojawienia się akumulatorka. Patrze a tu radio nie działa. Jakby prądu nie dostawało. Jak odpalę samochód, to powinno zadziałać (bo tak kable są ustawione dziwnie (odwrotnie czerwony i żółty na logikę))? Jutro dopiero odpalę, bo dzisiaj już nie mam siły na to.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 08:01   

Z instalacji auta interesuje ą cię piny: 678 ( różowy, kremowy, żółto-zielony ).
Z radia A4, A7, A8.
I łączysz odpowiednio:
6 - A7 - ACC +12V po zapłonie
7 - A4 - +12V stały + do podtrzymania pamięci
8 - A8 - masa

W ten sposób powinno to działać. Niech czaszunia1, zobaczy czy u niego jest tak samo bo on dwa tygodnie temu podłączył u siebie radyjko.

Ja osobiście nie wiem jak to tyczy się multiplexu bo jeszcze się w tym temacie nie douczyłem, czytałem pobieżnie że potrafią dziać się różne cuda w autku.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 12:46   

wojtis1990 napisał/a:
Z instalacji auta interesuje ą cię piny: 678 ( różowy, kremowy, żółto-zielony ).
Z radia A4, A7, A8.
I łączysz odpowiednio:
6 - A7 - ACC +12V po zapłonie
7 - A4 - +12V stały + do podtrzymania pamięci
8 - A8 - masa

W ten sposób powinno to działać. Niech czaszunia1, zobaczy czy u niego jest tak samo bo on dwa tygodnie temu podłączył u siebie radyjko.

Ja osobiście nie wiem jak to tyczy się multiplexu bo jeszcze się w tym temacie nie douczyłem, czytałem pobieżnie że potrafią dziać się różne cuda w autku.

Dzięki za konkret. W tej chwili mam:
5 - A5 - Sterowanie zasilaniem
6 - A7 - +12V stały + do podtrzymania pamięci
7 - A4 (a właściwie A6, bo przełożyłem) - ACC +12V po zapłonie
8 - A8 - masa

Radio na tym w ogóle nie działa. Po odpaleniu samochodu też nie.
Teraz zrobię tak:
Odłączę A5 - Sterowanie zasilaniem, Przełożę czerwony do żółtego, czyli tak jak Ty napisałeś.

 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 14:34   

Podłączyłem tak i radio w ogóle nie reaguje. Podłączyłem masę do masy, stały do żółtego, ACC do czerwonego. Niebiesko-biały przewód wyjąłem i zaizolowałem. Radio nie reaguje (bez kluczyka, ze stacyjką ustawioną na 1 i na zapłonie też nie).

Podłączyłem radio fabryczne i TEŻ NIE DZIAŁA.

Pomyślałem, że prąd nie płynie z kostki ISO w samochodzie. Wziąłem multimetr, podłączyłem czarny pod ziemię (zielony przewód) i sprawdzałem po kolei resztę. W stałym (A7) +12 V jest 12.65 V, w ACC (A6) 0, w antenie (A5) 0 przy wyjętym kluczyku. Czyli prąd jest.

Ja już nie wiem o co biega. Bezpieczniki sprawdziłem pod kierownicą (bezpiecznik 24 od radia) - nie jest przerwany - drucik metalowy jest cały. W radiu też bezpiecznik nie jest przerwany.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 16:46   

Cytrynka91, podłącz radio na krótko pod akumulator i zobacz czy będzie działać.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 19:27   

wojtis1990 napisał/a:
Cytrynka91, podłącz radio na krótko pod akumulator i zobacz czy będzie działać.

Okazało się, że po przekręceniu kluczyka o jedną pozycję (akumulatorek) A6 (akcesoria) cały czas jest równe 0, a A4 zmienia się z 0 na 12.5 V. Więc wychodzi na to, że radioodbiornik Citroen to akcesoria O.o. Na niektórych stronach piszą, że nie można obciążać szyny VAN multiplex, którą jest właśnie A4. To co? Mam podłączać czerwony pod A4 (czyli w sumie tak jak było na początku :E)?

 
 
czaszunia1


Mój samochód: citroen xsara II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: PB
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 59
Skąd: Lublin
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 20:42   

No to ci przeciez tlumaczylem i Wojtkowi tez ze kosc iso jest tak zbudowana ze co bys nie wsadzil (zasilanie) ma pasowac! wiec zrob normalnie iso wsadz koszci auta do iso i dalej do radia. Poczytalem dzisiaj o canie Vanie i to z mojej strony - ja tak uwazam po latach spedzonych w car audio_ ze cos ci sie popierwiastkuje w szynie sieci. ja mam podlaczone radio plug&play i lata jak malinka wiec nic nie przejmuj sie bo to ze podlaczasz inne radio zamiast ori to nic sie nie zmieni w sysstemie samochodu!!

_________________
clear sound in my car:)
 
 
Cytrynka91

Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013
Posty: 152
Skąd: BDG
Wysłany: 15 Grudzień 2013, 20:58   

Też właśnie przeczytałem Twój pierwszy post tutaj i okazało się, że miałeś rację :D . Ta szyna VAN (radioodbiornik citroen) tylko wbudza, a nie ciagle zasila, wiec nie obciaza multiplexu.
Pozdr

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA