Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen XM 2.0 turbo 1993 nie odpala
Autor Wiadomość
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 17 Grudzień 2013, 21:46   Citroen XM 2.0 turbo 1993 nie odpala

Witam wszystkich mam problem z moim XM ,dziś przyjechałem do znajomego moim XM lecz niestety jak już chciałem odjechać z parkingu nie odpalił ,kreci non stop ale nawet na chwile nie zapali ,sprawdziłem go na spreju STARTER tez nie odpala czyli cos z iskra ma inaczej musiał by odpalić nawet na pare sekund ,sprawdziłem iskrę do masy bardzo słaba ,ledwo ja widać ,autko odstało godzinkę odpaliło na pare sekund i dalej nic można kręcić nie odpali :(
w czym może byc problem może juz ktoś miał podobny przypadek

 
 
iparts

Mój samochód: Citroën C3 Picasso
Paliwo: Diesel
Wersja:: 1.6 HDi 90KM
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Grudzień 2013, 12:45   

Na takie pytania bardzo ciężko odpowiedzieć przez Internet, bo choćbyś bardzo szczegółowo opisał problem to przyczyn i tak może być mnóstwo. Ja niestety (albo i stety) nie spotkałem się z takim problemem w swojej cytrynie więc ja mogę jedynie polecić ci wizytę u dobrego mechanika znającego sie na rzeczy :) Powodzenia i liczę że uporasz sie z problemem.

_________________
https://www.iparts.pl/auto/citroen,21.html
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 18 Grudzień 2013, 13:47   

Kolega mechanik powiedział ze 80% jest to cewka zapłonowa skoro mam iskrę ale słaba ,jak by był uszkodzony np czujnik na kole to nie było by iskry, nowa na allegro 56zl zaryzykuje i napisze czy to była dobra diagnoza

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19 Grudzień 2013, 01:11   

Tak jak pisze iparts, wina leży po stronie układu zapłonowego: cewka, przewody WN, świece - to trzeba brać na pierwszy rzut pod uwagę. Odpal w nocy i patrz czy nie ma dyskoteki pod maską.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 08:55   

Kupiłem cewkę za 10 zl ,juto ja podstawie i zobaczę czy odpali, mam jeszcze pytanie jest tam kondensatorek mały przy wtyczce nie jest przykręcony do masy,ale wcześniej tez nie był i auto chodziło widocznie nie ma znaczenia ??

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 09:18   

Za 10 zł ? Używka, ale czy jest sprawna ?
Jeżeli chodzi o kondensator o którym mowa jest w TYM temacie, to i z nim i bez niego autko ma działać.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 10:52   

Dokładnie ten sam ale nie jest podpięty u mnie do masy

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4384
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 11:03   

markode, to sobie podłącz jak chcesz. On jest po to żeby ci po głośnikach nie trzeszczało.
Nie ma nic wspólnego z zapłonem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 22 Grudzień 2013, 12:34   

Tak jak pisałem jest bardzo słaba iskra ,czujnik położenia nie może być uszkodzony inaczej było by brak iskry, jutro napisze czy inna cewka pomogła w uruchomieniu samochodu

 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 6 Luty 2014, 23:08   Temat aktualny słaba iskra

Witam wszystkich autko juz 2 mies stoi na warsztacie mechanik nie daje sobie rade z autkiem.nowa cewkę zaplonowa podstawił ten sam efekt bardzo słaba iskra

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 7 Luty 2014, 10:19   

Czy połączenia do masy nadwozia i silnika sprawdzałeś .

_________________
KK
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 9 Luty 2014, 17:46   

Masa z silnika do karoserii jest dobra ,czy możliwe jest ze jest to uszkodzony komputer?

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 10 Luty 2014, 17:26   

Komputer podobnie jak czujnik położenia wału , daje sygnał tak/nie .
Nie steruje mocą iskry .
Jeżeli sprawdzałeś różne cewki i jest to samo (małe prawd. by wszystkie były tak samo walnięte ) , to wychodzi na słabe zasilanie cewki lub złą masę .Czytaj schematy , zmierz prąd zasilania dochodzący na cewkę (jaka wielkość ), czyść styki w kostkach na drodze do cewki . Jak się dobrze rozeznasz to możesz dać awaryjne/próbne zasilenie cewki na odpowiedni ku temu pin. To już trochę wyższa szkoła/ desperacja więc najpierw się rozejrzyj i informuj . Sprawdź masę cewki ( skąd ją dostaje , czy jest prawidłowa )
Wyczyść dobrze połączenia masy nie tylko silnika ale i nadwozia (znajdź odpowiednie złącza , u mnie były na lewej i prawej ścianie komory silnika )

_________________
KK
 
 
markode

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 24
Skąd: OPOLE
Wysłany: 11 Luty 2014, 08:23   

Który pin jest masa cewki i +12v , masę mogę mu podać na przewód dochodzący do cewki bezpośrednio z akumulatora?

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 11 Luty 2014, 17:30   

Jaka to cewka jest , jak to w cytrynie mogą być różne .
Nie bardzo mam czas , szperać po schematach aby podać gdzie i jak .
Prościej chyba będzie jak zdejmiesz kostkę z cewki , dojdziesz po kolorach (czasem podobno numerują)przewodów , lub przedzwonisz który to masowy .
Możliwe że główną masę dostaje z obudowy mocowanej do silnika , a impuls masowy sterujący ze sterownika .

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA