Wysłany: 29 Grudzień 2013, 17:02 XM II '98 - 2.1 TD - brak świateł stopu i przeciwmgielnych
Witam,
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Oczywiście trywialne rzeczy sprawdziłem - żarówki są OK. Bezpieczniki nie jestem pewien ale chyba też.
Nie mam pomysłu gdzie szukać.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 29 Grudzień 2013, 23:32
duch71, Stop, to pewnie wyłącznik pod pedałem hamulca. Najczęściej psuje się w automatach.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: PG+LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2004 Pomógł: 15 razy Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 320 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 00:02
Styki przy żarówkach nie skorodowane? Najlepiej psiknąć dla pewności. U mnie właśnie tak było. Zabierałem się za rozebranie pedału hamulca, a tu taka pierdoła. Zobacz jakie bezpieczniki odpowiadają za światła stopu i przeciwmgielne. Z zewnątrz może się wydawać, że bezpiecznik jest dobry, a później się okazuje, że to właśnie on może być przyczyną usterki.
duch71, Stop, to pewnie wyłącznik pod pedałem hamulca. Najczęściej psuje się w automatach.
Ten włącznik jest od wewnątrz czy od zewnątrz ? Jak się dostać do niego? Gdzieś przeczytałem żeby sprawdzić właśnie ten czujnik zwierając jego kable. Tyle że nie mam pojęcia gdzie on jest.
Listwy z żarówkami wymontowałem obie, żarówki sprawdziłem wyczyściłem z nagaru. Nie pomogło. Łączeń z wtyczkami nie sprawdzałem, wyciągnę dziś wtyczki i psiknę "Kontaktem".
Z opisu bezpieczników z manuala ni cholery nie wiem który jest od świateł stopu, albo jestem tępy albo nie umiem czytać
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 30 Grudzień 2013, 23:52
duch71 napisał/a:
Ten włącznik jest od wewnątrz czy od zewnątrz ? Jak się dostać do niego? Gdzieś przeczytałem żeby sprawdzić właśnie ten czujnik zwierając jego kable. Tyle że nie mam pojęcia gdzie on jest.
Dosłownie pod samym butem
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Grudzień 2013, 03:07
Wyłącznik znajduje się pod gumą pedału stop. Czubek pedału jest zrobiony z kanapki gdzie znajdują się styki wyłącznika. Połączenie jest 20 cm wyżej, przewody idą z tego co pamiętam w czarnej koszulce.
Dodatkowo pod schowkiem znajduje się moduł kontroli świateł stop. Można go zdemontować i sprawdzić czy rezystory mocy w środku nie uległy uszkodzeniu. Nie wiem jak w mk2 ale w mk1 moduł jest firmy Jaeger i generalnie wszystkie podzespoły z tej firmy są wykonane wyjątkowo starannie. Sypie się generalnie wszystko co jest z napisem Valeo
Wrrrrrrrr, już miałem dziś wieczorkiem po powrocie z pracy zrobić sobie wieczór ala "Adam Słodowy" tyle że XM zrobił mi niemiłą niespodziankę ;-(
W drodze do domu coś strzeliło, zapaliła się kontrolka Katalizatora potem silnik zgasł i tyle by było z jazdy. Samochód stanął na drodze - dobrzy ludzie pomogli zepchnąć trupa na bok ;-(.
Zajrzałem pod maskę i pasek pompy/alternatora/klimy zerwany. Silnik nie odpala ;-(
Ciekawe co strzeliło i dlaczego zerwał się pasek. na szczęście silnik kręci.
Wrrrrrrrr dobrze że coś mnie tknęło jak kupowałem OC i wziąłem Assistans w wersji max .
Nie miła końcówka i początek roku.
Koło pasowe spowodowało zsunięcie się paska osprzętu, który dostał się do rozrządu i zerwał rozrząd - koszty naprawy około 4500 - więc chyba podziękuję.
Mam teraz źródło części dla potrzebujących części do XM-a.
A dopiero co zmieniłem na nowe tarcze, klocki, pompę LHMu i maglownicę wrrrr
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 22:28
duch71, Ale pech! Nowe auto na nowy rok...
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 2 Styczeń 2014, 23:19
Zanim zdecydujesz o zlomowaniu, sprawdz prosze co sie stalo pod walkiem rozrzadu. W tych silnikach jesli dojdzie do zerwania paska pekaja dzwigienki zaworowe i najczesciej zawory sa proste. Wystarczy wymienic pekniete dzwigienki i mozna dalej cieszyc sie sprawnym silnikiem. A nawet jesli doszloby do pokrzywienia zaworow, to przeciez wymiana zaworow, albo nawet glowicy nie kosztuje 4500 zl. Jakos dziwnie wysoko liczysz koszty naprawy. Nowe dzwigienki kosztuja okolo 30 pln sztuka, a mozna rowniez uzywane zastosowac.
Jesli to jest wycena warsztatowa, to oni nie znaja wcale budowy tego silnika, pewnie potrafia tylko niemieckie ogarniac....
Pozdrawiam
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Styczeń 2014, 15:28
dejnekomirek napisał/a:
Zanim zdecydujesz o zlomowaniu, sprawdz prosze co sie stalo pod walkiem rozrzadu. W tych silnikach jesli dojdzie do zerwania paska pekaja dzwigienki zaworowe i najczesciej zawory sa proste. Wystarczy wymienic pekniete dzwigienki i mozna dalej cieszyc sie sprawnym silnikiem. A nawet jesli doszloby do pokrzywienia zaworow, to przeciez wymiana zaworow, albo nawet glowicy nie kosztuje 4500 zl. Jakos dziwnie wysoko liczysz koszty naprawy. Nowe dzwigienki kosztuja okolo 30 pln sztuka, a mozna rowniez uzywane zastosowac.
Jesli to jest wycena warsztatowa, to oni nie znaja wcale budowy tego silnika, pewnie potrafia tylko niemieckie ogarniac....
Pozdrawiam
Dokładnie tak, zazwyczaj wysadza dźwigienki, robiłem raz taki silnik gdzie wysadziło jeszcze wałek rozrzdu na 3 części A za 4500 to chyba idzie kupić silnik z przebiegiem 10tyś km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum