Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Diesel w C5 i C6
Autor Wiadomość
pestka
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lipiec 2009, 00:15   Nowy Diesel w C5 i C6

Citroen zaprezentował nowy silnik wysokoprężny, który trafi pod maskę modeli C5 oraz C6. Widlasty układ i pojemność trzech litrów pozwoliły wydobyć z turbodoładowanego diesla moc 240 koni mechanicznych.

Nowy silnik jest następcą cieszącej się dużą popularnością jednostki HDi o pojemności 2,7 litra (208KM). Jednostka poza większą mocą będzie oferować także spalanie mniejsze nawet o kilkanaście procent oraz emisję CO2 zredukowaną o 12-15 procent. Silnik będzie zatem zgodny z normą Euro V.

Konstruktorzy opracowali dla tegj jednostki alternator pozwalający regenerować energię podczas hamowania. Ponadto zamontowano w niej filtr cząsteczek trwałych oraz wtrysk common-rail trzeciej generacji. Silnik pojawi się w Citroenie C5 i C6 już latem tego roku.



citroen.jpg
Plik ściągnięto 182 raz(y) 59,88 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 21 Lipiec 2009, 23:35   

Citro musisz takiego mieć! W końcu jest bardziej ekonomiczny od starszych wersji silnikowych :)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
wuwuzela
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lipiec 2009, 23:42   

Ekonomiczniejszy może i jest ale ciekawe o ile droższy będzie :D

 
 
lkoziolek

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2500
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 170
Skąd: Kraków
Wysłany: 22 Lipiec 2009, 12:41   

Common-Rail trzeciej generacji, ciśnienie wtrysku 2100 atmosfer, 7-8 "dysz rozpylających" w pojedynczym wtryskiwaczu, dwie turbiny, czyli teraz to paliwo będzie musiało być chyba sterylne, żeby to trochę pochodziło :D

Swoją drogą ciekawe ile taki silniczek pochodzi na polskim paliwie, bo common-raile 1 i 2 generacji niezbyt długo - rzadko który wytrzymuje 150 tyś. km. Później tylko generalny remont wtrysków i pompy wysokiego ciśnienia (często równowartość połowy samochodu dla samochodu 10 letniego) i dalej można śmigać kolejne 150 tyś... :)

Co do ekonomii, to rzeczywiście silniczki te potrafią być bardzo ekonomiczne, jak się ma lekką nogę, w przeciwnym wypadku spalanie diametralnie rośnie. Także w tej kwestii współczene diesele zaczynają sie zachowywać podobnie do benzyniaków, i tym samym "odzwierciedlać charakter" kierującego :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA