Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z automatyczną skrzynią biegów
Autor Wiadomość
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 14:23   Problem z automatyczną skrzynią biegów

Witam serdecznie forumowiczów i mam nadzieję że wspólnie rozwiążemy problem z moim c5.
Citroen C5 3.0 benzyna gaz, 2002 rok przebieg według wyświetlacza to 182 tys km.
Chodzi o skrzynię biegów. Przy mocniejszym gazowaniu(dodawaniu gazu) skrzynia wiesza się na 3 biegu. Przykładowo jadę 60/h i przyspieszając bądź wyprzedzając skrzynia redukuje do 3 biegu i nie puszcza na 4 bieg. Nie pomaga puszczanie gazu i dodawanie. Potrafi wtedy przytrzymać na 3-4 tys obrotów przez pół minuty i albo przerzuci na 4 bieg albo nie. jak jej się zachce, tak zrobi. Mogę wymusić zmianę biegu na 4 włączając tempomat bądź tryb zimowy. Dodam również, że gdy skrzynia się wiesza, samochód przełącza się z gazu na benzynę.
Przy całej tej zabawie towarzyszy mi komunikat "engine anti-pollution system faulty".
Byłem u dwóch znachorów w Rzeszowie i każdy powiedział mi co innego.
Pierwszy lekarz był strikte od automatów w serwisie rs service na wylotówce na Warszawe. Tam gość się przejechał cytryną z podpiętym kompem i wykluczył problem ze skrzynią. Powiedział że jest problem z wypadaniem zapłonu podczas jazdy i dlatego skrzynia i gaz szwankują.
Powiedział że najprawdopodobniej cewki/świece/kable.
Drugim lekarzem okazał się szik na lubelskiej. Tam natomiast stwierdzili że z zapłonem nie ma problemu bo ten komunikat który się wyświetla jest od zanieczyszczeń a nie od zapłonu. Podejrzewam że po prostu książkowo mi to powiedział. Ale faktycznie, po podpięciu kompa druga sonda za katalizatorem miała bardzo dziwne odczyty. Duże falowania i wskaznia od 70 do 700, czyli parabola.
Nie wiem któremu wierzyć, czy w ogóle któryś z nich miał racje.
ostatnio również wyskakiwał błąd gearbox faulty i skrzynia wchodziła w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu tryb awaryjny znikał.
Zauważyłem również że cytryna z gazu na benzynę przechodzi gdy jadę pod górkę lub jadę powyżej 100/h.
osobiście uważam, takie są moje odczucia, że i skrzynia i gaz głupieją z jednego powodu. nieznanego mi powodu, dlatego do Was piszę o pomoc.
może ktoś miał podobną przypadłość, lub wie o co chodzi. fajnie by też było gdyby ktoś kto się zna był z Rzeszowa.
proszę o pilną pomoc, dziękuję

 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 15:27   

Ja nigdy nie miałem problemu z samoczynnym przełączaniem się z gazu na benzynę. Problem był kiedy zapalała się rezerwa. Wtedy od razu przełączała się skrzynie w tryb awaryjny (tzn. nie dało się zmienić biegu i pomagało tylko wyłączenie i włączenie auta). Kiedy jeździłem na rezerwie to często na odcinku paru KM odpalałem auto ponownie kilka razy. Było to uciążliwe, nawet dzwoniłem do poprzedniego właściciela i chciałem zwracać auto. Nie wiem dlaczego tak się dzieje na rezerwie. Byłem nawet w Knurowie u speca od automatów i po diagnozie Lexią (w tedy jeszcze nie posiadałem interfejsu) stwierdził, że jest coś z elektrozaworem nr4 w skrzyni biegów - nic z nim nie robiłem. Po prostu dotarło do mnie że problem jest tylko na rezerwie, więc staram się jeździć tak żeby rezerwa nie wyskakiwała. Teraz ustawiłem rezerwę w lexi na 5l - dla świętego spokoju.
Również miałem błąd z wypadaniem zapłonu (w sumie mam do dziś), problem z cewką również był i nic z nim nie robiłem lecz dziś tego błędu nie mam.
Antipollution faulty miałem jeszcze do niedawna. Skasowałem błędy lexią, przepałowałem auto na benzynie i już nic nie wyświetla.
Antipollution engine system inoperative wyskakiwał kiedy wyprzedzałem na gazie (powyżej 4k obrotów) i silnik dziwnie skakał, nie było mocy. Pomagało wyłączenie i włączenie auta. Wszystko dlatego że mam valteki na gazie ( a to dziadostwo do litrowych silników) a nie mam póki co funduszy na wymianę na barracudy (400zł wtryski + 400 robocizna).

 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 15:45   

ja ten samochód kupiłem miesiąc temu w mieście Białystok. jeśli chodzi o stan gazu w zbiorniku to kontroluję go poprzez resetowanie kilometrów przy przebiegu podczas tankowania. mój wskaźnik poziomu gazu w zbiorniku pokazuje to co mu się podoba. poprzedni właściciel wymieniał go podobno 3 razy i za każdym razem pokazywał co chciał. raz full, raz zero, raz środek. w ogóle nie adekwatnie do tego ile mam gazu.

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 15:47   

panowie , postarjcie się oddzielić kilka tematów :

1. artemio :

czy problem "zablokowania 3-ki" dotyczy tylko jazdy na gazie ?

- jeśli tak to pierwsza diagnoza daje do myslenia. Wszak gaz to ingerencja w elektronike pojazdu - jeśli w gazie pojawia sie " sygnał błędu" przesyłany jest dalej do kompa sterujacego zapewne i skrzynią

- jesli na gazie - to wktórym momencie pracy : zimny reduktor gazu, koniec LPGw butli itp

2. jesli problem na LPG Oraz na PB - postaraj sie wykluczyć jedeną z " niewiadomych"

Stawiam na gaz - to cholersto - jak jest źle zrobione , albo łapie zwarcie to diagnoza tego jest koszmarem ( z powodu gazu sprzedałem swoje 300C własnie )

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 16:12   

Pojechałem się właśnie przejechać by to sprawdzić. Wyłączyłem gaz i jechałem na samej benzynie. Blokada trójki pojawiła się od razu gdy wyjechałem na prostą. Wrzuciłem czwórke trybem zimowym a później tempomatem. Odziwo antipollution nie pojawił się na benzynie. Ciekawa sprawa. raz skrzynia pracue poprawnie, a raz nie. Co jeszcze zauważyłem, to to, że blokadzie trójki towarzyszy przygasanie podświetlenia deski, jak i świateł. Nie wiem jednak czy za każdym razem czy nie. Teraz to zaobserwowałem.
Natomiast jeśli chodzi o gaz, jak wracałem to włączyłem go i się już nie przełączył na benzyne. Ale to wydaje mi się że za krótk odcinek i za mała prędkość była.
Aczkolwiek problem trójki dotyczy zarówno jazdy na gazie jak i na benzynie. Niezależnie czy zimny czy ciepły silnik.

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 16:20   

No to już coś wiemy ...

1. trzeba by sprawdzić objawy na gazie ponownie , ale wyjmij bezpiecznik od gazu - czyli odetnij komputer. Coś mi mówi że ten wyłącznik w kabinie którym przełączasz może zmienia tylko funkcje wtrysków, ale może działać na kompa w cytrynie.

2. jesli powyższe nie pokazało zmiany - to jednak bym stawiał na usterke skrzyni.

a. sprawdz zmiane biegu pod obciażeniem ( np. pod górę ) - gdy koniecznie musi zredukowac
b. sprawdz zmane biegu na równym ale przy "kick down"
c. sprawdz zmiane gdy dojeżdzasz so skrzyżowania i spada prędkośc a przy okazji lekko redukuje.

Najlepiej było by przejechac sie z komputerem diagnostycznym do skrzyni ...
Może uda ci sie "powąchać" czy nie czuć spalonego oleju w okolicach skrzyni ( czyli szybko do garazu po tescie)

BTW - a jak z poziomem oleju w skrzyni - możesz sprawdzić ?

No ale co ztym przygasaniem oświetlenia deski ? czy to wynik czy powód problemu ze skrzynia ? (nie wiem)

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 16:30   

Nie mam pojęcia jak sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Garażu też nie mam...

jeśli chodzi o jazdę pod górkę, to już mogę stwierdzić, że gaz się wyłączy i przejdzie na benzynę. redukcja biegu nastąpi lub nie, zależnie od tego jaka to górka. czy stroma czy nie. później skrzynia wróci na czwórke lub nie, jak jej zagra, tak zrobi.
"Kick down" mam rozumieć jazdę z górki? Bo jeśli tak, to tutaj jest również jak jej zagra, tak zrobi.
natomiast dojeżdżając do skrzyżowania skrzynia redukuje bieg, ale czuć tak jakby lekkie uderzenie pod autem. następnie startuje z jedynki. wiadomo.
Odnośnie bezpiecznika, za chwilę odepnę i się przejadę, ale najpierw idę na kopytka :D

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 16:36   

Poziom oleju - nie jestem pewien ale korek kontrolny w starych skrzyniach był...

Jesli pod góre gaz wyłacza to :
* albo zimny parownik ( spitolona instalacja)
* zatkane filterki gazu (koniecznie wymien to najtansze rozwiązanie)
* albo z 10 innych powodów :(

Znajdz taka górke by musiał zredukowac - to nam powie czy komputer "mysli" czy idze w trybie awaryjnym

Kick down - miałem na mysli "na równym" to tak jak do wyprzedzania TIR'a :)

smacznego !

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 18:10   

miałem okazje jechać 50km teraz więc odpiąłem bezpiecznik od gazu.
zawieszenie na 3 biegu miałem 4 krotnie. 1 raz przy wyprzedzaniu i dopiero gdy zszedłem poniżej 2000 obrotów skrzynia zmieniła bieg na 4. Drugi raz jak zwolniłem przed ostrym zakrętem i po przyspieszeniu do 70/h z górki trzymało na 3 biegu do samego dołu(około 700 metrów). Znowu wróciło do 4 przyzwolnieniu poniżej 2000 obrotów. trzeci raz znowu przy przyspieszeniu(gaz w spód), jechałem tak z kilometr do świateł, gdzie zredukowało do 1 biegu.
4 raz to samo. kilka razy też przytrzymało na 3 biegu ale po kilku sekundach samo zmieniło na 4 bieg. I jeszcze 1 raz miałem tak, że na światłach dałem mu do spodu i tutaj trzymał już na drugim biegu przez jakiś kilometr do zatrzymania.
Czyli winowajcą nie jest gaz. Musimy szukać dalej. Układ zapłonowy czy sterownk/elektrozawór?

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:10   

cóż , jak to czytam to koncza mi sie pomysły ...

1. widac że z oporem; ale jednak zmienia na 4 bieg bez względu na okliczności.
- gdy obroty spadaja < 2 000 obr. i nie ma obciązenia wbija "4"
- do "swiateł" redukuje prawidło -czyli do dołu program tez analizuje obcizenie i redukuje.
- mechanicznie skrzynia wykonuje polecenia z 'centrali"

wnioski:
- Moim zdniam gaz jest "niewinny" mozna go zwolnić :)

- nie mam jeszcze wiedzy o Cytrynach, ale w Audi - w podobnej sytuacji należało niejako "przyuczyć" automat -czyli dokonac tzw. ADAPTACJI ( specjalna procedura do tyłu potem do przodu itd)
W audi staralismy się wgrać nowsze oprogramowanie skrzyni i dokoać adaptacji

- nie wiem co olejem - tu może hohlik siedzeic, ale wówczas objawy sa gorsze...!
- rozumiem że komputer pokładowy nie swieci kodów ODB ?

propozycja :
Wrócic do warsztatu który nie winił gazu, i szukac kłopotu w elektronice oprogramowania
Tyle na dziś - poszukam u wujka GOOGLE wiedzy o takim zachowaniu skrzyni

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:16   

komputer nie wyświetla błędów. w innych tematach kilka osób miało podobne objawy i wymiana elektrozaworów pomogła. ja jutro z rana umawiam się z gośćmi z sotoserwis z sokołowa na wymiane tych elektrozaworów, wymianę oleju i płukankę układu. czyli minimum 2 tys wyrzuce :(
czy pomogło, napiszę.

 
 
CITROfun2
HYDRO is cool

Mój samochód: C5 EXL sedan
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2011
SKYPE - login: Kronos77079
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 107
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 20:30   

uwaga :

Płukanie ma sens - jesli zrobią to dynamicznie , jeśli tylko wymienią olej 2x to zapłacisz tylko za olej ale skrzyni to nie pomoze. lepiej wymien olej w skrzyni ponownie za 1 000 km (naprzykład)
Maszyny do dynamicznej wymiany nie ma nawet w Krakowie, a do wymiany dynamiczne potrzeba z 10 litrów oleju (nie taniego)

Sugestia: wymien olej, wymien filtr oleju jeśli jest -, ale niech pierwej zdiagnozuja który elektrozawór ( jest ich tam ze 12 szt!)
niech stwierdzą stan - poprzez diagnostyke - a nie od razu skrzynia na "stół" bo to kosztuje duzó wiecej
a poco maja się uczyć na Twojej ASB?

Trzymam kciuki aby to nie był konwerter , sprzęgiełka lub kosze a jedynie elektrozaworek !

_________________
Niech HYDRO będzie z Wami !
 
 
MoHardcore

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2964
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 30 Sie 2013
Posty: 106
Skąd: Marklowice
Wysłany: 6 Styczeń 2014, 23:09   

Wrzucam ot tak, może się kiedyś komuś przyda
ZF 4HP20 - specyfikacja skrzyni ( w sumie nie wiem jak to nazwać )

Wrzucam na zewnętrzny serwer bo tutaj można wrzucać tylko pliki do 2mb

Kod:
http://speedy.sh/JwhNC/AUTOBOX-ZF4-HP20-training.pdf



EDIT/ Jak mi gość od skrzyń powiedział że to elektrozawór to wycenił mi robotę na 1200zł.
400 elektrozawór, 400 robocizna, 400 olej. W serwisie citroena wycenili mi to na 1100zł. Nie podali co ile, ale mówili że jest w tym elektrozawór, robocizna i olej.

EDIT// Jest bodajże 6 elektrozaworów. Z czego dwa są takie same.

 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 15:40   

Dzięki za odpowiedź. Byłem dzisiaj w tym serwisie i mnie odesłał do elektryka z którym jestem umówiony na poniedziałek. Podobno jest problem z elektryką a nie skrzynią.
Dam znać co i jak w poniedziałek.

 
 
artemio

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2946
Paliwo: benzyna
Wersja:: I
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 16
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25 Styczeń 2014, 22:54   

Witam
Nie byłem u elektryka, olałem temat. Teraz gdy przyszedł mróz pojawił się nowy problem.
Mianowicie po odpaleniu samochodu falują obroty o 400-600 i czuć tak jakby nierówną pracę silnika. Dodatkowo telepie budą jak jade pod górke lub przekraczam 70/h. Telepanie jest tak mocne że mną samym też telepie. Tak jakby mocy nie miał. Telepie przy każdym obciążeniu silnika. Na forum wyczytałem że to może być poduszka silnika lub półoś. Ja jednak bym stawiał na cewke. Skoro spec od automatów stwierdził że pokazało błędy silnika o wypadanie zapłonu i że przez to niby skrzynia wariuje, to teraz być może faktycznie wyszło co jest nie tak? Dodam jeszcze, że na prostej drodze gdy stoje i puszczam hamulec, to auto skacze, tak jakby chciało jechać, a nie może. Wcześniej normalnie ruszał. Oczywiście skrzynia w położeniu drive. Dziś mi też wyskoczył błąd ze skrzynią: automatic gear box foulty.
Co o tym sądzicie? Czy faktycznie cewka jest temu wszystkiemu winna, czy nie?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA