Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie/drganie przy dodawaniu gazu 3-4 biegu
Autor Wiadomość
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 10:38   Szarpanie/drganie przy dodawaniu gazu 3-4 biegu

Witam,

Mam problem ze swoją C4 a mianowicie, podczas przyspieszania na 3-4 biegu z reguły dochodzi do drgania silnika i całego auta, po odpuszczeniu gazu problem ginie. Przy delikatny dodaniu również nie ma. Czy to jest wina przepływomierza? Wymiana czy czyszczenie? Co polecacie?

Pozdro
Gardzi

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4273
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 18:01   

przy delikatnym przyspieszaniu idzie jechać taka samą prędkością? może filtr ropy nie puszcza na czas danej ilości(bo brudny) a może dwumasa o ile jest..lub poduszki silnika skrzyni? kilka niewiadomych

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 19:13   

Witam. Nie napisales, jakiego charakteru sa te drgania?: czy sporadyczne, jak gdyby przerywal silnik, czy tez miarowe, jak gdyby zwiazane z kolami. Ten pierwszy problem moze dotyczyc silnika, jego niepoprawnej pracy, np. problemem EGR, przepustnicami,itd.
Ten drugi problem moze byc spowodowany uszkodzonym przegubem polosi przy skrzyni biegow, np. suchym wewnatrz oslony, albo uszkodzony krzyzak przegubu. Im mocniej obciazony zespol napedowy, tym wrazenia beda wieksze. Mozemy tak gdybac pare dni, nie znajac dokladnej natury, tych zaklocen. Pozdrawiam

 
 
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 13:25   

dejnekomirek napisał/a:
Witam. Nie napisales, jakiego charakteru sa te drgania?: czy sporadyczne, jak gdyby przerywal silnik, czy tez miarowe, jak gdyby zwiazane z kolami. Ten pierwszy problem moze dotyczyc silnika, jego niepoprawnej pracy, np. problemem EGR, przepustnicami,itd.
Ten drugi problem moze byc spowodowany uszkodzonym przegubem polosi przy skrzyni biegow, np. suchym wewnatrz oslony, albo uszkodzony krzyzak przegubu. Im mocniej obciazony zespol napedowy, tym wrazenia beda wieksze. Mozemy tak gdybac pare dni, nie znajac dokladnej natury, tych zaklocen. Pozdrawiam

Drganie jest za każdym razem jak dodaje gazu gwałtownie. Delikatne dodawanie nie wywołuje tego problemu. Komputer pokazał trzy błedy od przepływomierza, teraz czy czyścić czy wymienić?
sasun71 napisał/a:
przy delikatnym przyspieszaniu idzie jechać taka samą prędkością? może filtr ropy nie puszcza na czas danej ilości(bo brudny) a może dwumasa o ile jest..lub poduszki silnika skrzyni? kilka niewiadomych

Tak jedzie stałą prędkością - delikatne dodawanie gazu nie powoduje tego problemu.

 
 
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 13:32   

Ktoś z was dobierał się już może do przepływomierza ?

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 14:32   

Jezeli te drgania pojawiaja sie przy gwaltownym przyspieszaniu, masz wrazenie niepokoju w zespole napedowym, jak gdyby caly silnik zaczynal drgac, problemem moze byc dwumasa. Mam tak w swojej C5 jak mocno przyspieszam to mam wrazenie jakby razem z silnikiem obracalo sie jakies niewywazone kolo, wrecz pojawiaja sie stuki. Przy lagodnym przyspieszaniu tego nie ma. Na 100% dotyczy to dwumasy i mozliwe, ze u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam
P.S. Przeplywomierz bedzie mial wplyw na przyspieszanie, ale w dieslu nie generuje szarpniec, ani drgan silnika. Bledy moga sie pojawic rowniez przy odpinaniu wtyczki i zostaja. Jesli auto normalnie przyspiesza, ma moc, to tutaj raczej ok. Trzeba podejrzec parametry powietrza zeby cos powiedziec o stanie przeplywki.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 16:19   

Gardzi - tak jak pisze dejnekomirek te drgania są od przeniesienia napędu ( dwumasy) u mnie też się to objawia tylko że na 1-2 biegu gdy gwałtownie ruszam - lekkie odpuszczenie gazu pomaga i dalej gaz w podłogę i jest już dobrze ( też podejrzewam dwumase).
Przepływomierz w 1.6 hdi jest podobno bezawaryjny. Mam jeden używany jak będziesz potrzebował to daj znać.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 18:24   

Przeplywomierz ma jeden powazny problem: otoz sniedzieja sciezki przewodzace i po jakims czasie po prostu nie ma przeplywu pradu. Mysle, ze wada w Citroenach jest pobieranie powietrza z nadkola za zderzakiem, czesto dostaje sie woda do filtra powietrza i wilgoc uszkadza przeplywomierz, pomijajac fakt, ze woda niszczy goracy drut, czy tez goraca wstege.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 19:03   

dejnekomirek - w 1.6 hdi czy to jest c5, picasso czy c4 powietrze nie idzie z nadkola ;-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 23:17   

Taak, a skad?W kazdej z tych cytrynek od dolu filtra biegnie rura skierowana w strone przestrzeni miedzy zderzakiem a lewym nadkolem. Oczywiscie nie chce sie spierac czy bardziej w te , czy w te strone. Problemem jest to , ze po jezdzie w deszczu jak otworzylem filtr powietrza to , okazalo sie ze mam w nim z litr wody. Nie mam oslony pod silnikiem i chyba to jest przyczyna, ale przez tak usytuowany wlot powietrza dostaje sie woda, a to jest juz bardzo niebezpieczne... kropka.

 
 
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 06:36   

dejnekomirek napisał/a:
Jezeli te drgania pojawiaja sie przy gwaltownym przyspieszaniu, masz wrazenie niepokoju w zespole napedowym, jak gdyby caly silnik zaczynal drgac, problemem moze byc dwumasa. Mam tak w swojej C5 jak mocno przyspieszam to mam wrazenie jakby razem z silnikiem obracalo sie jakies niewywazone kolo, wrecz pojawiaja sie stuki. Przy lagodnym przyspieszaniu tego nie ma. Na 100% dotyczy to dwumasy i mozliwe, ze u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam
P.S. Przeplywomierz bedzie mial wplyw na przyspieszanie, ale w dieslu nie generuje szarpniec, ani drgan silnika. Bledy moga sie pojawic rowniez przy odpinaniu wtyczki i zostaja. Jesli auto normalnie przyspiesza, ma moc, to tutaj raczej ok. Trzeba podejrzec parametry powietrza zeby cos powiedziec o stanie przeplywki.


Dzięki za pomoc, lecz miałem nadzieje że może to być jakaś pierdoła typu właśnie przepływka :/ Wiem że dwumas powinno być słychać jak na luzie wciskasz sprzęgło i nie. U mnie jednak jest cicho, tak przy kupnie sprawdzałem na "słuch". no cóż szukam kogoś kto może regeneruje dwumasy pewnie będzie tańsza opcja niż kupno całego kompletu dwumasy i sprzegła.


ROBSON1976 napisał/a:
Gardzi - tak jak pisze dejnekomirek te drgania są od przeniesienia napędu ( dwumasy) u mnie też się to objawia tylko że na 1-2 biegu gdy gwałtownie ruszam - lekkie odpuszczenie gazu pomaga i dalej gaz w podłogę i jest już dobrze ( też podejrzewam dwumase).
Przepływomierz w 1.6 hdi jest podobno bezawaryjny. Mam jeden używany jak będziesz potrzebował to daj znać.


Dzięki za pomoc, mam u na miejscu kolege z tym samy silnikiem sprawdzę dla spokojności tą przepływkę. Jeśli jednak to dwumas to już niestety zaczynają się koszta, może regeneracja muszę poszukać.

 
 
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 06:46   

Tak jeszcze zapytam tu czy mieliście może problem z skrętnymi bixenonami w swoich cytrynkach ? W osobnym poście nikt nie odpowiada niestety.

 
 
ROBSON1976
Aktywny


Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014
Pomógł: 59 razy
Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 893
Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 08:47   

dejnekomirek - w 1.6 hdi powietrze leci z przedniej części auta a filtr masz w przestrzeni między silnikiem a grodzią.
Gardzi - u mnie dwumas też nie hałasuje dlatego narazie nic nie robie w tym kierunku. Tak jeszcze z ciekawości zapytam cię o przebieg bo ja mam 180 tys i dwumas jeszcze oryginalne.
Na temat regeneracji dwumas czytam tak skrajne opinie że chyba bym się nie zdecydował.

 
 
Gardzi

Mój samochód: Citroen C4 VTS
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: VTS
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 07 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 09:11   

Teoretycznie 167 tys ale czy jest to prawda to nie wiem.

 
 
moonraker3


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 18:00   

Objawy niestety najbardziej do dwumasu pasują... :(

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA