Wysłany: 7 Styczeń 2014, 10:38 Szarpanie/drganie przy dodawaniu gazu 3-4 biegu
Witam,
Mam problem ze swoją C4 a mianowicie, podczas przyspieszania na 3-4 biegu z reguły dochodzi do drgania silnika i całego auta, po odpuszczeniu gazu problem ginie. Przy delikatny dodaniu również nie ma. Czy to jest wina przepływomierza? Wymiana czy czyszczenie? Co polecacie?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 18:01
przy delikatnym przyspieszaniu idzie jechać taka samą prędkością? może filtr ropy nie puszcza na czas danej ilości(bo brudny) a może dwumasa o ile jest..lub poduszki silnika skrzyni? kilka niewiadomych
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Styczeń 2014, 19:13
Witam. Nie napisales, jakiego charakteru sa te drgania?: czy sporadyczne, jak gdyby przerywal silnik, czy tez miarowe, jak gdyby zwiazane z kolami. Ten pierwszy problem moze dotyczyc silnika, jego niepoprawnej pracy, np. problemem EGR, przepustnicami,itd.
Ten drugi problem moze byc spowodowany uszkodzonym przegubem polosi przy skrzyni biegow, np. suchym wewnatrz oslony, albo uszkodzony krzyzak przegubu. Im mocniej obciazony zespol napedowy, tym wrazenia beda wieksze. Mozemy tak gdybac pare dni, nie znajac dokladnej natury, tych zaklocen. Pozdrawiam
Witam. Nie napisales, jakiego charakteru sa te drgania?: czy sporadyczne, jak gdyby przerywal silnik, czy tez miarowe, jak gdyby zwiazane z kolami. Ten pierwszy problem moze dotyczyc silnika, jego niepoprawnej pracy, np. problemem EGR, przepustnicami,itd.
Ten drugi problem moze byc spowodowany uszkodzonym przegubem polosi przy skrzyni biegow, np. suchym wewnatrz oslony, albo uszkodzony krzyzak przegubu. Im mocniej obciazony zespol napedowy, tym wrazenia beda wieksze. Mozemy tak gdybac pare dni, nie znajac dokladnej natury, tych zaklocen. Pozdrawiam
Drganie jest za każdym razem jak dodaje gazu gwałtownie. Delikatne dodawanie nie wywołuje tego problemu. Komputer pokazał trzy błedy od przepływomierza, teraz czy czyścić czy wymienić?
sasun71 napisał/a:
przy delikatnym przyspieszaniu idzie jechać taka samą prędkością? może filtr ropy nie puszcza na czas danej ilości(bo brudny) a może dwumasa o ile jest..lub poduszki silnika skrzyni? kilka niewiadomych
Tak jedzie stałą prędkością - delikatne dodawanie gazu nie powoduje tego problemu.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 14:32
Jezeli te drgania pojawiaja sie przy gwaltownym przyspieszaniu, masz wrazenie niepokoju w zespole napedowym, jak gdyby caly silnik zaczynal drgac, problemem moze byc dwumasa. Mam tak w swojej C5 jak mocno przyspieszam to mam wrazenie jakby razem z silnikiem obracalo sie jakies niewywazone kolo, wrecz pojawiaja sie stuki. Przy lagodnym przyspieszaniu tego nie ma. Na 100% dotyczy to dwumasy i mozliwe, ze u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam
P.S. Przeplywomierz bedzie mial wplyw na przyspieszanie, ale w dieslu nie generuje szarpniec, ani drgan silnika. Bledy moga sie pojawic rowniez przy odpinaniu wtyczki i zostaja. Jesli auto normalnie przyspiesza, ma moc, to tutaj raczej ok. Trzeba podejrzec parametry powietrza zeby cos powiedziec o stanie przeplywki.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 16:19
Gardzi - tak jak pisze dejnekomirek te drgania są od przeniesienia napędu ( dwumasy) u mnie też się to objawia tylko że na 1-2 biegu gdy gwałtownie ruszam - lekkie odpuszczenie gazu pomaga i dalej gaz w podłogę i jest już dobrze ( też podejrzewam dwumase).
Przepływomierz w 1.6 hdi jest podobno bezawaryjny. Mam jeden używany jak będziesz potrzebował to daj znać.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 18:24
Przeplywomierz ma jeden powazny problem: otoz sniedzieja sciezki przewodzace i po jakims czasie po prostu nie ma przeplywu pradu. Mysle, ze wada w Citroenach jest pobieranie powietrza z nadkola za zderzakiem, czesto dostaje sie woda do filtra powietrza i wilgoc uszkadza przeplywomierz, pomijajac fakt, ze woda niszczy goracy drut, czy tez goraca wstege.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 10 Styczeń 2014, 23:17
Taak, a skad?W kazdej z tych cytrynek od dolu filtra biegnie rura skierowana w strone przestrzeni miedzy zderzakiem a lewym nadkolem. Oczywiscie nie chce sie spierac czy bardziej w te , czy w te strone. Problemem jest to , ze po jezdzie w deszczu jak otworzylem filtr powietrza to , okazalo sie ze mam w nim z litr wody. Nie mam oslony pod silnikiem i chyba to jest przyczyna, ale przez tak usytuowany wlot powietrza dostaje sie woda, a to jest juz bardzo niebezpieczne... kropka.
Jezeli te drgania pojawiaja sie przy gwaltownym przyspieszaniu, masz wrazenie niepokoju w zespole napedowym, jak gdyby caly silnik zaczynal drgac, problemem moze byc dwumasa. Mam tak w swojej C5 jak mocno przyspieszam to mam wrazenie jakby razem z silnikiem obracalo sie jakies niewywazone kolo, wrecz pojawiaja sie stuki. Przy lagodnym przyspieszaniu tego nie ma. Na 100% dotyczy to dwumasy i mozliwe, ze u Ciebie jest podobnie. Pozdrawiam
P.S. Przeplywomierz bedzie mial wplyw na przyspieszanie, ale w dieslu nie generuje szarpniec, ani drgan silnika. Bledy moga sie pojawic rowniez przy odpinaniu wtyczki i zostaja. Jesli auto normalnie przyspiesza, ma moc, to tutaj raczej ok. Trzeba podejrzec parametry powietrza zeby cos powiedziec o stanie przeplywki.
Dzięki za pomoc, lecz miałem nadzieje że może to być jakaś pierdoła typu właśnie przepływka Wiem że dwumas powinno być słychać jak na luzie wciskasz sprzęgło i nie. U mnie jednak jest cicho, tak przy kupnie sprawdzałem na "słuch". no cóż szukam kogoś kto może regeneruje dwumasy pewnie będzie tańsza opcja niż kupno całego kompletu dwumasy i sprzegła.
ROBSON1976 napisał/a:
Gardzi - tak jak pisze dejnekomirek te drgania są od przeniesienia napędu ( dwumasy) u mnie też się to objawia tylko że na 1-2 biegu gdy gwałtownie ruszam - lekkie odpuszczenie gazu pomaga i dalej gaz w podłogę i jest już dobrze ( też podejrzewam dwumase).
Przepływomierz w 1.6 hdi jest podobno bezawaryjny. Mam jeden używany jak będziesz potrzebował to daj znać.
Dzięki za pomoc, mam u na miejscu kolege z tym samy silnikiem sprawdzę dla spokojności tą przepływkę. Jeśli jednak to dwumas to już niestety zaczynają się koszta, może regeneracja muszę poszukać.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 11 Styczeń 2014, 08:47
dejnekomirek - w 1.6 hdi powietrze leci z przedniej części auta a filtr masz w przestrzeni między silnikiem a grodzią.
Gardzi - u mnie dwumas też nie hałasuje dlatego narazie nic nie robie w tym kierunku. Tak jeszcze z ciekawości zapytam cię o przebieg bo ja mam 180 tys i dwumas jeszcze oryginalne.
Na temat regeneracji dwumas czytam tak skrajne opinie że chyba bym się nie zdecydował.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum