Jakiś miesiąc temu wyskoczyła mi ikonka błędu silnika , jednak dopiero teraz miałem czas by pojechac to zdiagnozowac. Owe błędy to : P2033 czujnik temp. spalin , 2084 . Powidziano mi ,że to zapchany filtr FAP. Trochę to dziwne bo auto ma dopiero 98 tyś. przebiegu , mechanik powiedział , że to przez zamulanie po mieście, po czym kazał udac się na autostradę i przeciągnąc na 4 i 5 na 3 tys / obr . Akurat miałem jechac do Katowic więc w jedna jak i w dróga stronę go troszkę przegoniłem , jednak błąd nie zniknął ,autko może troszeczkę lepiej się zbiera . Mam kilka pytań :
- powtórzyc sytuację z autostradą?
- przedmuchac filtr podłączając do niego komputer ( no postoju auto wchodzi na wysokie obroty) tak mi tłumaczył mechanik
- zregenerowac filtr np. tutaj( eurovat.info.pl)
-wyciąc filt
bardzo proszę o rzetelną pomoc jestem z woj opolskiego i niestety nie ma u nas dobrych mechaników specjalizujących się w autach francuskich .
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 18:35
Witam. W tym modelu z mycia jednak chyba nici: Fap jest nierozbieralny. Ale co stoi na przeszkodzie wymusic wypalanie w czasie jazdy programowo, nie trzeba na postoju[efekty porazajace]. Ale radze zrobic najpierw diagnostyke Lexia, bo moze faktycznie padl czujnik temperatury spalin, albo cos innego, a Fap jest ok. Jazda bez wymuszenia jest jak totolotek, moze dojsc do wypalania, ale wcale nie musi. O stanie filtra swiadczy tzw. cisnienie roznicowe na nim, jesli na wolnych jest w granicach 0-6 mBar, a na pelnym gazie nie przekracza okolo 100mBar, to filtr jest dobry, nic nie trzeba z nim robic.
Generalnie diagnozowanie nalezy robic tylko dedykowanym testerem, uniwersalne czasami sieja bzdurami i niepotrzebnie robia zamet. Radze poszukac kogos z Lexia.
Moze ktos z forum moze pomoc adresem?
prisonerhatred
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 29 Skąd: Brzeg
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 19:39
piotrekbyd napisał/a:
Te 98 kkm. to faktyczny przebieg czy tylko na liczniku ?
Raczej tak , auto kupione z windykacji , ale dzwoniłem po salonach w których był serwisowany i wszystko się niby zgadzało.
Jesli ktoś ma namiary na kogoś dobrego we Wrocławiu to bardzo bym prosił .
Mój samochód: 307 SW
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: SW
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 79 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 19:39
Mycie jak najbardziej. Filtr jako taki jest nierozbieralny ale myje się poprzez płukanie z dwóch stron i najlepiej czystą wodą. Można Karcherem. Wypalanie na postoju to katowanie silnika.
"Wśród cząstek stałych znajduje się też popiół pochodzący między innymi z oleju, dodatków do paliw, czy produktów zużycia i korozji silników. Popiół, w przeciwieństwie do sadzy nie ulega spaleniu do postaci gazowej w procesie regeneracji, tym samym akumulując się w filtrze cząstek stałych. Z tego powodu z czasem stopień zapełnienia filtra nieodwracalnie rośnie i okresy pomiędzy procesami regeneracji maleją. W momencie osiągnięcia przez filtr krytycznego poziomu napełnienia popiołem nie pozwalającego na jego zmniejszenie przez proces regeneracji komputer pokładowy sygnalizuje błąd w układzie oczyszczania paliw i konieczna jest wymiana, bądź mechaniczna regeneracja filtra poza pojazdem." cytat z wikipedii
Poza tym jeśli są błedy w sterowniku to komputer nie pozwoli na wymuszone wypalanie
prisonerhatred
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 29 Skąd: Brzeg
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 19:45
auto nie jeździło (stało w salonie) około roku czy to mogło mieć na to wpływ? Jak wymieniałem pierwszy raz olej i filtry to mechanik poinformował mnie ,że ktoś tego chyba nigdy nie robił albo bardzo dawno.
Diagnosta przy okazji wykasował błędy komputera , ale przy ponownym uruchomieniu silnika znowu się pojawiły ? Czy to nie będzie tylko czujnik za dpf??
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 13 Styczeń 2014, 21:37
prisonerhatred. Czy Ty umiesz czytac? Zrobcie najpierw powazna diagnoze Lexia stanu filtra. Robi sie to na uruchomionym silniku. Wszystko bedziecie wiedziec. Czujnik temperatury, jak i inne czujniki tez moze pasc. Jesli piszesz o bledzie czujnika temperatury, to co ma to wspolnego z zapchaniem Fapa. Jak mozna w ten sposob diagnozowac stan samochodu? Powodzenia
A swoja droga, to wypalanie fapa wwymuszone w czasie jazdy nie meczy silnika. pomijam tez taka oczywistosc, ze wypalanie na postoju jeszcze nigdy nie skonczylo sie katastrofa, a robilem to juz kilka razy. A wypala sie automatycznie tylko wtedy, gdy cisnienie roznicowe przekracza wartosc to wywolujaca, pomijajac temperature silnika.
Zeby wiedziec, kiedy zaczyna sie wypalanie warto zamontowac diode, ale to inny temat.
prisonerhatred
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 29 Skąd: Brzeg
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 08:23
Cytat:
A Ty umiesz czytac ? napisałem ,że u mnie w okolicy nie mają takiego sprzętu tylko BOSH , po drugie o zapchanym filtrze powiedział mi diagnosta ,który sprawdzał błędy auta na odpalonym silniku owym sprzętem , po trzecie pytam czy jest ktoś z mojej okolicy i może kogoś polecic ze sprzętem LEXIA . Pozdrawiam
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 17 Styczeń 2014, 08:45
Cytat:
. Kolego waldxm, najpierw zdobadz wiedze, a potem zabieraj glos. W kazdym Fapie wypalanie zaczyna sie jak temp przekroczy 60 stopni i predkosc przekracza 60 km/h. Mozna tez wymusic programowo: na postoju, albo w czasie jazdy po spelnieniu p/w warunkow. W MkI czasami problem z wypalaniem podczas jazdy, w moim nie mozna, a ktos pisal, ze mozna. Tego jeszcze nie wiem. Pozdrawiam
dlatego napisałem jak napisałem dejnekomirek że nie jestem pewien bo ja nie mam diesla ale koledzy mają ale c 4 i wiem na pewno ze wypalanie fapa robią w jeżdzie a przy jakiej prędkości i przy jakiej temperaturze to nie wiem
prisonerhatred
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 29 Skąd: Brzeg
Wysłany: 6 Luty 2014, 15:58
Jednak (na szczęście) przyczyną okazał się spalony czujnik . Szukałem na aukcjach używanego, ale znalazłem tylko z DS5 2,0 czy będzie pasował do mojej C5??
Apropo DPF i FAP, nie ma takiego czegoś jak wypalanie automatyczne w samochodzie. Filtry DPF i FAP mają za zadanie gromadzenie osadów, sadzy i innych związków ze spalin i absolutnie w zwykłej eksploatacji pojazdu nic nie ma się wypalać. Filtr ma to przechwycić i tyle. Co się wypala to się wypala a reszta zostaje i z biegiem czasu utrudnia przepływ spalin co docelowo kończy się na powiadomieniu na desce rozdzielczej samochodu.
Można sobie kupić nowy filtr FAP DPF lub poddać procesowi regeneracji. Nie polecam jednak żadnego rozwiercania kanalików, czy też wypalania, oraz stosowania nie sprawdzonej chemii, która przy okazji czyszczenia wypłucze nam od razu metale szlachetne. Obecnie standardem jest technologia FCM stosowana w regeneracji. Regeneracja filtrów DPF FAP i katalizatorów polega na czyszczeniu filtrów wodą pod wysokim ciśnieniem, nie uszkadza to filtra. Według mnie jest to jedyna słuszna regeneracja lub zakup nowego. Absolutnie nie usuwać! Niebawem będzie to kontrolowane.
Koszt około 500-600zł.
Ostatnio zmieniony przez pedro 6 Styczeń 2018, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Grudzień 2017, 01:01
W X7 nie ma możliwości wymuszenia wypalania podczas jazdy, nie ma takiej opcji w diagboxie.
pawel_s to co twoim zdaniem robi wypalanie filtra co np 300km?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum