wojtek9915
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 14 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Pomorze
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 15:32 Filtr FAP
Witam. Mam problem z moim Citroenem c5 II 2005r 1.6HDI. Otóż po odpaleniu samochodu na wyświetlaczu komputera wyświetla się komunikat "Risk of particle filter blocking". Oraz na wskaźnikach świeci się napis "Serives".
Byłem u mechanika i podłączałem komputer i nie wykazało żadnych błędów a silnik działa idealnie. Więc w czym jest przyczyna? Dodam jeszcze, że w zbiorniku z płynem do filtra FAP połowa zbiorniczka jest pełna.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 17:56
Zakładałem dokładnie taki sam temat w marcu ub.r ( risk of filter blocking) - przeganianie nic nie daje, płyn mam jedyne co jeszcze podejrzewam to świece żarowe ( mam błąd świec). Samochód nie traci mocy.
wojtek9915 - naprawdę jesteś z Australii czy to tylko żart.
wojtek9915
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 14 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Pomorze
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 19:41
Tak, tylko że u mnie nie było żadnych błędów, a komputer pokazał że filtr jest zabrudzony tylko w 24%.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 21:16
Mysle, ze bledu szukaliscie czyms uniwersalnym [nie Lexia] i tylko w silniku. Problem z tym komunikatem jest taki, ze pojawia sie jesli sa zaklocenia w systemie obslugi dodawania dodatku do paliwa. Czesto pojawia sie, jak sterownik dodatku szwankuje, jak pojawiaja sie zaklocenia w prawidlowym dozowaniu dodatku. Raczej trzeba zdiagnozowac Lexia i to zarowno system dodatku do paliwa, jak rowniez stan filtra, rowniez na pracujacym silniku. Padniete swiece zarowe chyba rowniez moga powodowac ten komunikat.
Przeganianie auta moze nic nie dac, to nie jest problem zapchania. ten problem moze doprowadzic do szybkiego zapchania filtra, a to jest roznica. Pozdrawiam
wojtek9915
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 14 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Pomorze
Wysłany: 14 Styczeń 2014, 22:05
No dobrze, komputer podał też że ostatnia dawka tego płynu jaką podał to było 5g.
Jutro pojadę jeszcze raz do mechanika.
wojtek9915
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: II
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 14 Sty 2014 Posty: 6 Skąd: Pomorze
Wysłany: 15 Styczeń 2014, 16:28
Pojechałem jeszcze raz do mechanika ale tym razem do innego, podłączył komputer, minuta i po błędzie.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 16 Styczeń 2014, 18:54
Witam. Dam dobra rade na przyszlosc: najlepiej usiasc wygodnie i poczytac na forum wszystkie posty o Fapie i dodatku do paliwa, nie jest tego duzo, ale te wiedze musisz miec, aby jezdzic bezproblemowo autem z Fapem. I radze goraco znalesc kogos, kto ma i umie poslugiwac sie Lexia. Musisz miec swiadomosc, ze jezdzisz autem, ktorego nie da sie zdiagnozowac byle czym, lepiej zmien swoich mechanikow[diagnostow], bo wychodzi na to, ze nie maja duzego pojecia o pojazdach PSA, a to moze generowac duze koszty w przyszlosci, czego oczywiscie nie zycze. Mysle, ze Twoje problemy wroca, gdyz samo kasowanie nie zalatwi problemu. Pozdrawiam
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Marzec 2014, 12:14
Tak dla potomnych- ten komunikat pojawia się odgórnie czyli po określonym przebiegu - w moim przypadku było to 175 tys.
Kolega wojtek9915 nie podał co było powodem bo nie miał pojęcia co mu mechanik zrobił.
Trzeba zrobić wymianę filtra ale tylko w komputerze (lexia) i komunikat "risk of filter blocking" i kontrolka "service" zgasną
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 14 Marzec 2014, 21:36
Moze tak o i dziala, ale nie mozna Lexia montowac nowego fapa na niby z jednego tylko powodu: resztki dodatku zmniejszaja pojemnosc filtra i taki filtr nie bedzie poprawnie pracowal. Konieczna jest wymiana , albo wymycie filtra i dopiero wtedy mozna zerowac przebieg fapa. Jesli tego nie zrobisz, bardzo szybko cisnienie roznicowe znowu wlaczy blad i serwis.
A tak naprawde komunikat ten pojawia sie rowniez w kazdej sytuacji, kiedy cos nie dziala prawidlowo, a skutkiem moze byc szybkie zapchanie filtra.
Mój samochód: Peugeot Partner /VW Golf II
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON /ON
Wersja:: Tepee /GTD
Rok prod.:: 2014 Pomógł: 59 razy Dołączył: 17 Lut 2013 Posty: 893 Skąd: Głogowo k/Torunia
Wysłany: 14 Marzec 2014, 23:05
dejnekomirek - masz racje, tak się nie robi - jestem tego świadomy.
Od dłuższego czasu obserwowałem fapa lexią jego procenty zapchania, przebiegi między wypalaniem i wyszło że działa poprawnie, dodatku też jeszcze jest ponad litr. Wymieniłem świece żarowe żeby mieć pewność że wszystko działa. Czaiłem się dzisiaj długo zanim to zrobiłem i zrobiłem .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum